Tweede Kamer gaat akkoord met verbod op contante betalingen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
nieuws: Tweede Kamer gaat akkoord met verbod op contante betalingen boven 300...

Ik zie niet in wat de link is tussen dit bericht en de zaken waar Tweakers normaal gesproken over schrijft. Is er een link met techniek of technologie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Er zal vast wel weer een reden gegeven worden die in hun straatje past... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 09:45

AverageNL

Redacteur
We hebben in het verleden al over dit onderwerp geschreven en toen soortgelijke vragen beantwoord. Tl;dr: dit is vanuit privacyoogpunt een onderwerp voor op Tweakers. Mijn collega Arnoud zette het toen iets uitgebreider uiteen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet alleen het privacy-aspect. Ook het feit dat het een stimulans is om meer digitale betaalmethoden te hanteren (denk aan PIN of alternatieven als bitcoins etc), maakt dat er wel degelijk een technische invalshoek aan dit nieuws zit.

Sowieso, Tweakers richt zich al 10+ jaar niet meer puur en alleen op technische zaken, maar ook aan maatschappelijk spelende zaken wordt al 10+ jaar de nodige aandacht besteed. En terecht, inho,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
Als aanvulling (alleen is dat toegegeven minder tech en meer eco): er zijn vast wel tweakers onder ons met een eigen bedrijf voor wie dit nieuws relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
LFranxWind schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:38:
Als aanvulling (alleen is dat toegegeven minder tech en meer eco): er zijn vast wel tweakers onder ons met een eigen bedrijf voor wie dit nieuws relevant is.
Het privacy / digitale aspect, oké. Ik ben niet overtuigd, maar het zal iig genoeg reacties / clicks opleveren.

Maar dit is natuurlijk wel een twijfelachtige. Hoeveel Tweakers hebben een bedrijf die dingen voor meer dan €3000 normaal contant verkopen (alle webshops vallen dus al af), en waarom is dat relevant voor Tweakers? Ander BTW tarief op commerciele sportvoorzieningen kan ook Tweakers raken, maar lijkt mij ook niet echt een onderwerp voor hier. Of de nieuwe zorgpremies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

AverageNL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:27:
We hebben in het verleden al over dit onderwerp geschreven en toen soortgelijke vragen beantwoord. Tl;dr: dit is vanuit privacyoogpunt een onderwerp voor op Tweakers. Mijn collega Arnoud zette het toen iets uitgebreider uiteen :)
Maar zoals Arnoud destijds ook al aangaf:
Die link blijkt inderdaad niet expliciet uit het artikel en dat is iets dat denk ik volgende keer wel beter zou kunnen

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
AverageNL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:27:
Ja, leuk allemaal dit maar als ik de info uit een forum thread moet halen, dan is er iets misgegaan in de post toch? Geef dan even wat context als je dit soort berichten plaatst op de Frontpage. Een link naar de uitleg was voldoende geweest.
wildhagen schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:34:
Niet alleen het privacy-aspect. Ook het feit dat het een stimulans is om meer digitale betaalmethoden te hanteren (denk aan PIN of alternatieven als bitcoins etc), maakt dat er wel degelijk een technische invalshoek aan dit nieuws zit.

Sowieso, Tweakers richt zich al 10+ jaar niet meer puur en alleen op technische zaken, maar ook aan maatschappelijk spelende zaken wordt al 10+ jaar de nodige aandacht besteed. En terecht, inho,
Het artikel is zonder context geplaatst. Dat is storend en roept vragen op. Ik was niet de enige blijkt uit de reactie zowel hier als op de Frontpage. Dat Tweakers over meer dan techniek schrijft, is daarbij niet zo relevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muncher
Ik krijg net een push bericht voor mijn neus wat ik eerst moet markeren of “gelezen” of “gelezen en reageren”. Wat is dit voor rare toestand. Jullie geven zelf op 3 verschillende plekken aan dat ik mij “niet aan de regels hou” dus dan reageer ik op alle 3 de reactie. Mijn initiële reactie is helemaal niet meegenomen. Zo flauw.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Muncher schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:45:
Ik krijg net een push bericht voor mijn neus wat ik eerst moet markeren of “gelezen” of “gelezen en reageren”. Wat is dit voor rare toestand. Jullie geven zelf op 3 verschillende plekken aan dat ik mij “niet aan de regels hou” dus dan reageer ik op alle 3 de reactie. Mijn initiële reactie is helemaal niet meegenomen. Zo flauw.
Pas maar op, voordat je het weet lig je onder een vergrootglas.
Pagina: 1