Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Beste mensen,

Ik heb al een aantal jaar een https://tweakers.net/pric...ctre-x360-13-ae005nd.html. De laptop doet het nog steeds oké maar de geheugen en opslag zitten helemaal vol, hij wordt af en toe heel heet en het is gewoon tijd voor een upgrade.
Eerst wist ik heel goed wat ik wilde/nodig had maar na het doen van research ben ik de weg een beetje kwijt: er is zoveel nieuws dat ik misschien daardoor specs wil die ik helemaal niet nodig heb en daar heb ik advies over nodig.

Ik doe niets ingewikkeld/moeilijk met mn laptop die ik voornamelijk gebruik om te werken/surfen/e-mailen; allemaal basic stuff. Wel heb ik geregeld meerdere tabblaadjes en programma's openstaan. Maar videobewerken of photoshoppen doe ik niet.

Videokaart:
De HP heeft een geïntegreerde videokaart die alles aankan dat ik doe. Ik speel 1 a 2 per jaar WOW en hoewel dat altijd goed is gegaan, is het tijd voor een aparte videokaart. Vooral met het oog op de nieuwe expansions van WOW. Door allerlei artikelen en videos kwam ik uit op de GF RTX 4070 maar ik ben bang dat dit mss overkill is. Vooral omdat de geintegreerde videokaart het goed deed. Dus heb ik een 4070 nodig?

Resolutie:
Huidige laptop heeft 1920x1080 (Full HD) en dat geeft mooi beeld. Ik kijk over het algemeen geen films op mijn laptop, wel wat youtubefilmpjes soms maar meestal gebruik ik mijn tablet hiervoor. Dus gezien mijn gebruik zal ik het dan bij Full HD houden of toch gaan 2560x1600 voor een betere ervaring.

Ik hoef geen high end laptop maar wel 1 die ook een aantal jaar meegaat. Zoals ik al eerder aangaf weet ik ongeveer wel wat ik nodig heb maar ben ik een beetje door de war (gierig geworden door alle filmpjes etc die ik heb gezien).

Mocht ik niet duidelijk zijn of iets vergeten zijn. laat het me weten en dan pas ik het aan.

Alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
Lees ook dit nog even en vul aan: Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LKA beleid

Verder vraag ik me met name af:
Welk formaat (schermformaat) laptop zoek je?
Moet hij ultraportable zijn of staat hij vooral thuis op je bureau?
Budget?
Etc...

Ik zou geen dure videokaart aanraden voor af en toe een potje WoW.

PVO

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Ik had geen verdere "eisen" aangevuld omdat ik geen advies qua laptop nodig had en daarom dacht dat het niet nodig was.

Ik wilde enkel weten of het met een "mindere" videokaart ook zou lukken.

Na wat meer filmpjes gezien te hebben en meer artikelen hebben doorgespitst denk dat ik eruit ben.

Bedankt voor de reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Je laptop is met 6 jaar ook voor licht gebruik wel wat verouderd.
Ik zou hier ff kijken: Best Buy Guide: Beste allround laptops

En een leuke nieuwe laptop uitkiezen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:08
Ik heb héél lang met een aantal laptops gedaan en in jouw klacht over hitte en geluid kan ik me zeker vinden met één van mijn oude laptops een paar jaar terug. Het bleek dat de luchtuitlaten links en rechts compleet verstopt zaten. Laptop open, rommel eruit, nieuwe koelpasta op de processor en de laptop was weer stil en snel.

Met jouw doeleinden is een 4c8t processor nog prima lijkt me. De i5-8250U wordt officieel gewoon ondersteund voor windows 11.