Alarmsysteem slecht afgesteld, nu in orde maar factuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-09 18:33
Hallo,

In februari zijn ze een alarmsysteem komen plaatsen in onze nieuwbouw.
Het alarmsysteem ging heel veel af zonder reden. Ik heb dan naar de firma gebeld dat dit niet kon en of ze er iets aan konden doen.

Er is dan een technieker de bewegingsmelders komen afstellen zodat deze minder snel zouden afgaan.
Nu krijgen wij een factuur van 220 euro.

Is dit logisch? Ik vind het raar dat wij dit moeten betalen omdat de bewegingsmelders niet goed afgesteld waren... De technieker had zelf ook verteld dat de plaatsing niet goed gedaan was etc.

Mvg

Je hebt niets geklust => naar WON

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 24-09-2024 15:13 ]

☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X

Beste antwoord (via Stef CB op 25-09-2024 20:15)

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:53

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In februari was het al geplaatst, maar ik lees niet terug wanneer je voor het eerste contact opgenomen hebt, wanneer de technieker is geweest en wanneer de factuur verzonden is.

Als het een half jaar prima gewerkt heeft, maar nu, sinds dat je een kat hebt o.i.d, niet meer, wordt het een iets lastigere discussie wellicht.

Maar, ja, aangeven dat je de factuur betwist om de redenen dat:
- De installatie initieel al niet voldoet aan de verwachtingen.
- Dit door de monteur hersteld is, voor zo ver bij jouw bekend was, onder garantie.
- Nooit vanuit verkoper gesproken is over kosten, noch akkoord gegeven is voor het maken van kosten.

Het klinkt eigenlijk als een factuur zonder overeenkomst.
Als dat zou mogen, kun je ze ook een factuur sturen voor: "Mij lastig vallen €220,-”
Sta je weer gelijk :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Je kunt terugkoppelen dat dit onder garantie is hersteld, aangezien het systeem niet voldeed of niet goed werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Ik vind dat het afstellen wel valt onder de originele installatie.
Dat zou bij de prijs inbegrepen moeten zijn.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Lelletje schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:02:
Je kunt terugkoppelen dat dit onder garantie is hersteld, aangezien het systeem niet voldeed of niet goed werkte.
Ik heb een mail gestuurd dat het alarmsysteem niet correct werkte. Ben benieuwd naar hun reactie.

☀️ 7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra Cool 7 |🏡 Home Assistant |🚘 Tesla Y |🔋 Marstek V2 5.12kwh | 🤖Hookii Neomow X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
GarBaGe schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:42:
Ik vind dat het afstellen wel valt onder de originele installatie.
Dat zou bij de prijs inbegrepen moeten zijn.
Vind ik ook!
Ik heb dit via mail gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Alarmsysteem is aangekocht als consument?

Is vantevoren iets van uurtarief of vaste prijs afgesproken?

Of komt de factuur volledig uit het niets?

• Stef CB
Accretion schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:06:
Alarmsysteem is aangekocht als consument?

Is vantevoren iets van uurtarief of vaste prijs afgesproken?

Of komt de factuur volledig uit het niets?
Klopt!
Er is niets afgesproken gezien ik er vanuit ging dat dit onder garantie valt.

Ik had de firma gebeld betreft de situatie, ze hebben verder ook niets meegedeeld dat dit niet onder garantie/plaatsing valt...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In februari was het al geplaatst, maar ik lees niet terug wanneer je voor het eerste contact opgenomen hebt, wanneer de technieker is geweest en wanneer de factuur verzonden is.

Als het een half jaar prima gewerkt heeft, maar nu, sinds dat je een kat hebt o.i.d, niet meer, wordt het een iets lastigere discussie wellicht.

- Dit door de monteur hersteld is, voor zo ver bij jouw bekend was, onder garantie.
- Nooit vanuit verkoper gesproken is over kosten, noch akkoord gegeven is voor het maken van kosten.

Als dat zou mogen, kun je ze ook een factuur sturen voor: "Mij lastig vallen €220,-”

• Stef CB
Accretion schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:08:

Haha! gelijk heb je :P

Ik heb contact opgenomen ongeveer een maand geleden, nu vorige week zijn ze langs geweest voor de aanpassingen en gisteren heb ik een factuur ontvangen.

We hebben er eigenlijk al sinds het begin "last" van. Het is niet elke dag dat het alarm afgaat zonder reden maar is in dat half jaar toch een keer of 5 zeker gebeurd.
In mijn hoofd begon ik na te denken dat dit toch niet logisch is gezien er dan miljoenen huizen dit zouden hebben? :D Het zou nog al een lawaai zijn in de buurt :)

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Stef CB schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:18:
[...]

Haha! gelijk heb je :P

Ik heb contact opgenomen ongeveer een maand geleden, nu vorige week zijn ze langs geweest voor de aanpassingen en gisteren heb ik een factuur ontvangen.

We hebben er eigenlijk al sinds het begin "last" van. Het is niet elke dag dat het alarm afgaat zonder reden maar is in dat half jaar toch een keer of 5 zeker gebeurd.
In mijn hoofd begon ik na te denken dat dit toch niet logisch is gezien er dan miljoenen huizen dit zouden hebben? :D Het zou nog al een lawaai zijn in de buurt :)
Want miljoenen huizen hebben een alarmsysteem?

Een buiten alarm is volgens mij tegenwoordig niet eens meer toegestaan ( zonder vergunning).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voordat je de factuur wel/niet betaalt, is het daadwerkelijk opgelost?

• Stef CB
Draakje5 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:38:
[...]

Een buiten alarm is volgens mij tegenwoordig niet eens meer toegestaan ( zonder vergunning).
Ja toch? :)

• Stef CB
jadjong schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:43:
Voordat je de factuur wel/niet betaalt, is het daadwerkelijk opgelost?
Momenteel is het nog niet afgegaan zonder reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:54

Freakie1NL

Grote Baas

Draakje5 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:38:
[...]

Denk dat TS un Belgique is gezien het taalgebruik.
Geen idee of daar meer alarmsystemen zijn. Met al die putten in de weg zal de aanrijdtijd van de politie vrij lang zijn. :P

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:15
Freakie1NL schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:41:
[...]

Denk dat TS un Belgique is gezien het taalgebruik.
Geen idee of daar meer alarmsystemen zijn. Met al die putten in de weg zal de aanrijdtijd van de politie vrij lang zijn. :P
offtopic, maar ik vind het wel heel knap dat je van een topic over een alarm systeem een opmerking kan maken over het geweldige belgische wegennetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Stef CB schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:43:
[...]

Momenteel is het nog niet afgegaan zonder reden...
Het was weer van dat! :D
Gisterenavond 5 minuten nadat we het alarm hadden geactiveerd is het afgegaan zonder reden.

We wonen in landbouwgebied dus wel regelmatig (grotere) vliegen in huis.
Zijn we dan de enigste met dit probleem? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:53
Stef CB schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:14:
Zijn we dan de enigste met dit probleem? :p
In mijn vorige huis had ik ook een alarm, met regelmatig een afgaand alarm.
Bij mij was het telkens dezelfde bewegingsmelder die het alarm activeerde. Eerst nog verplaatst (ik dacht dat ie misschien aansloeg op weerkaatsend zonlicht of iets dergelijks), maar bij onderhoud/controle van de installatie werd aangegeven dat het ook wel een defect in de bewegingsmelder kon zijn.

Is het bij jou ook steeds 1 en dezelfde melder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Pat911 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:00:
[...]

In mijn vorige huis had ik ook een alarm, met regelmatig een afgaand alarm.
Bij mij was het telkens dezelfde bewegingsmelder die het alarm activeerde. Eerst nog verplaatst (ik dacht dat ie misschien aansloeg op weerkaatsend zonlicht of iets dergelijks), maar bij onderhoud/controle van de installatie werd aangegeven dat het ook wel een defect in de bewegingsmelder kon zijn.

Is het bij jou ook steeds 1 en dezelfde melder?
Neen, er zijn al 3 verschillende bewegingsmelders afgegaan. Keuken, living en nachthal. Ik moet het alarmsysteem niet meer hebben...
Je leeft minder gerust met alarm dan zonder op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
In de basis is een alarm nooit nodeloos.
Er is altijd een reden voor. Of het nou dual melders zijn die stiekem meer zien dan je zou denken, losse aansluitingen of een airco die hete lucht begint te blazen... Er is altijd een reden.

Zaak is om dat boven te (laten) krijgen en aan te laten pakken. Tot die tijd lijkt het me verstandig om in overleg met de installateur overeen te komen om nog even niet te betalen.

Een dergelijk systeem moet comfort bieden en een verrijking zijn van je dagelijks leven, niet andersom!

• Stef CB
Koekstra schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:12:
In de basis is een alarm nooit nodeloos.
Er is altijd een reden voor. Of het nou dual melders zijn die stiekem meer zien dan je zou denken, losse aansluitingen of een airco die hete lucht begint te blazen... Er is altijd een reden.

Zaak is om dat boven te (laten) krijgen en aan te laten pakken. Tot die tijd lijkt het me verstandig om in overleg met de installateur overeen te komen om nog even niet te betalen.

Een dergelijk systeem moet comfort bieden en een verrijking zijn van je dagelijks leven, niet andersom!
Ik ga de installateur maandag contacteren. Ben benieuwd wat hun reactie gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Accretion schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:08:

Ik heb een mail gestuurd naar de firma met enkele van jou voorbeelden :)
Het alarm is sinds de "herstelling" weer 2 afgegaan zonder reden.

Pagina: 1