beeldscherm HP G72 laptop blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-05 22:41
Mijn laptop startte vorige week wel op maar gaf alleen maar 'storingsstrepen'
Inmiddels blijft het scherm helemaal zwart.
Alleen de lampjes F12 (internet/wifi) en het lampje in de toets num lock brandt.
Heb de harddisk al eens los aan mijn pc gehangen. Deze is benaderbaar en ik kan de bestanden lezen en bewerken.
Vermoed dat de verbinding videokaart met beeldscherm defect is.
Ook heen-en-weer bewegen van beeldscherm helpt niet.

Heb over dit probleem gesurfd maar tref alleen maar evtle oplossingen aan als de laptop werkelijk opstart.
Of hij start niet op of laat niets (meer) zien op het scherm

Wat kan ik, als leek, hier nog mee beginnen behalve dan een reparatiebedrijf raadplegen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
Als ik de laptop verbind met een extern beeldschem, krijg ik de melding 'Check signal cable'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 14:56
Hoe oud is de laptop precies? Gezien het een HP laptop is, kan je de garantie controleren bij HP zelf.

Echter ben ik bang dat je een defecte videochip of moederbord hebt. De HDD heb je al gecheckt dus die is het niet.

Klinkt alsof de laptop niet door zijn POST heen komt, wat vaak een teken is van een defect moederbord.
Beste wat je kan doen is HP garantie controleren en indien je die nog hebt, je laptop aanmelden bij HP.

Anders zit er helaas niks anders op dan een andere kopen of je moet zelf willen gaan sleutelen aan de laptop. Maar grote kans dat je dan meer kapot maakt dan repareert.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akbert-11
De laptop is te oud voor garantie. In ieder geval bedankt voor de moeite!