Verdachte verkopende partij

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Via de Pricewatch was ik opzoek naar een Redmi Watch 3. De eerste hit in de pricewatch was een Redmi Watch 3 die te koop staat voor €84,95 bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De site bezocht en het product gisteren besteld. Echter kreeg ik na het bestellen geen bevestiging van de bestelling terwijl het geld wel van mijn rekening is afgeschreven. Heb ze een mail gestuurd met daarin de uitleg, in de replay zeggen ze dat ze geen order ontvangen hebben van mij. Gisteravond kreeg ik notabene nog een orderbevestiging. Stand van zaken: ik ben mijn geld kwijt want ze zeggen dat ze niks ontvangen hebben.

Waarom beveelt Tweakers deze verkoper aan? Als ik op de reviews af ga blijkt het dat deze shop zeer discutabel is en blijkt mijn situatie geen incident maar een structureel probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Glaanie op 24-09-2024 13:27 . Reden: Shopnaam in [mo] tags en naam in lopende tekst vervangen voor algemene termen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59
Klinkt eerder alsof je wat ongeduldig bent en contact hebt gezocht voordat je order goed in het systeem stond. Je hebt inmiddels toch een bevestiging ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 24-09-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09
Bij nieuwe webshops betaal ik bij voorkeur met credit card.
Kun je ze bellen?
Gaat sneller dan mailen (spam?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:47
Ik heb met deze winkel een andere ervaring; meerdere producten besteld en vaak snel geleverd. Dit was de afgelopen ~2 jaar. Ook bij een refurbished artikel waar een onderdeel bleek te missen dezelfde dag nog een track&trace ontvangen voor het missende deel. Contact met de servicedesk was in mijn ervaring goed en snel.

Kwade intenties vermoed ik daarom niet, misschien is de medewerker verkeerd geïnformeerd.

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:54

Jorissie87

No diggity

Als je een orderbevestiging hebt ontvangen, en je hebt een afschrift van je rekening dan heb je toch zwart of wit dat je een bestelling heb geplaatsd en betaald. Waarschijnlijk staat er in de orderbevestiging ook gewoon een ordernummer. Misschien stond e.e.a. nog niet juist in het systeem de vorige keer dat je belde. Probeer het nu nog eens en vraag naar het ordernummer dat je hebt ontvangen. Staat er mogelijk niet ook iets in je afschrift van een relatienummer/ordernummer?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 18:55
Zelf ook alleen maar goede ervaringen met
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Glaanie op 24-09-2024 13:28 . Reden: Shopnaam in [mo] tags ]

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb er een tijdje terug (juli) ook spullen bij besteld - correct geleverd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Een webwinkel hoeft je geen e-mail met een orderbevestiging te sturen. De bestelling moet worden bevestigd (art. 6:227c lid 1 BW), maar dat kan ook met een tekst als 'Uw bestelling is ontvangen' op de website zelf.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

D4NG3R

kiwi

:)

Shiny Disco schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:53:
Echter kreeg ik na het bestellen geen bevestiging van de bestelling terwijl het geld wel van mijn rekening is afgeschreven.

[...]

Gisteravond kreeg ik notabene nog een orderbevestiging.
Wat is het nou, wel of geen orderbevestiging? Ook bij andere webshops heb ik overigens wel eens gehad dat ik pas veel later een bevestigingsmail kreeg.

M'n eigen ervaring met
Members only:
is okay. De indicatie qua levertijd klopte van geen kant m.b.t. een product wat zeer kort na de besteldatum uit zou komen, maar daar kwam vrij snel duidelijkheid over na wat over en weer met hun support. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 24-09-2024 13:23 . Reden: Laat ik de modjes maar even voor zijn met [mo] tags ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Shiny Disco Ik heb je topicstart aangepast zodat de shopnaam alleen zichtbaar is voor geregistreerde gebruikers van Tweakers. Er lijkt verder dus niet veel aan de hand te zijn, behalve misschien een medewerker die verkeerd gekeken heeft of een koppeling in het systeem dat niet helemaal lekker lijkt te lopen. Als je een update hebt, laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die winkel heb ik meerdere malen al iets zonder problemen besteld. Heb je ze al eens gebeld? Of Whatsapp sturen.

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik heb inmiddels contact gehad met
Members only:
. Ze zien in hun systeem dat er vanuit mij een order is geplaatst , dat het bedrag van mijn rekening is afgeschreven maar om één of andere reden de betaling niet gelukt is. Beetje een vreemd verhaal want als het bedrag van mijn rekening is afgeschreven zou je toch denken dat het rechtstreeks naar de rekening van
Members only:
gaat. Het bedrag zweeft dus ergens tussen beide partijen in. Hierdoor kunnen ze de order niet verder afhandelen en zullen ze het geldbedrag terugstorten op het moment dat het bedrag bij hun binnen is.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 25-09-2024 10:20 ]

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:13
Was de betaling met iDeal vanuit jouw Nederlandse bankrekening of heb je anders betaald?

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 19:31
Shiny Disco schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:55:
Ik heb inmiddels contact gehad met Webshop. Ze zien in hun systeem dat er vanuit mij een order is geplaatst , dat het bedrag van mijn rekening is afgeschreven maar om één of andere reden de betaling niet gelukt is. Beetje een vreemd verhaal want als het bedrag van mijn rekening is afgeschreven zou je toch denken dat het rechtstreeks naar de rekening van Webshop gaat. Het bedrag zweeft dus ergens tussen beide partijen in. Hierdoor kunnen ze de order niet verder afhandelen en zullen ze het geldbedrag terugstorten op het moment dat het bedrag bij hun binnen is.
Dit heb ik ooit ook gehad. Bleek dat mijn bank de transactie had tegengehouden omdat het verdacht zou zijn. Soms gebeuren er gekke dingen. Wellicht faalt hun eigen systeem, wellicht is de transactie daadwerkelijk niet gelukt en moeten zij (of misschien jij) contact zoeken met de bank. Het feit dat ze reageren en er genoeg Tweakers zijn die vertrouwen hebben in die partij zou je denk ik wat gerust moeten stellen. Al blijft het vervelend als een simpele bestelling meer tijd en energie kost dan normaal.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 25-09-2024 10:21 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bel even met je bank, kan zijn dat de fraude afdeling hier in actie is geweest maar die bellen jou (terecht) nooit op.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:38

Qwerty-273

Meukposter

Shiny Disco schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:55:
Beetje een vreemd verhaal want als het bedrag van mijn rekening is afgeschreven zou je toch denken dat het rechtstreeks naar de rekening van ... gaat. Het bedrag zweeft dus ergens tussen beide partijen in. Hierdoor kunnen ze de order niet verder afhandelen en zullen ze het geldbedrag terugstorten op het moment dat het bedrag bij hun binnen is.
Ze gebruiken voor het afhandelen van betalingen een payment provider (die ook de tal van betalingsopties aanbiedt). Het zou goed kunnen dat de betaling om een of andere reden daar hangt. Aangezien de webshop de klant is van de payment provider zouden ze daar kunnen bellen voor meer informatie. Maar dat kost natuurlijk tijd, en het is een stuk makkelijker om te wachten wat er in enkele dagen gebeurt.

Je zou eventueel kunnen afstemmen om opnieuw te bestellen maar dan met een andere betaaloptie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.