gmail account zonder authenticator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Mijn vraag
...

Hoe kan ik de authenticator losmaken van de gmail account zonder de authenticator?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik kan er wel in met de herstelcodes, ik kan ook in de security tab maar als ik authenticator (A) wil uitzetten heb ik blijkbaar de authenticator account zelf nodig. Die heb ik enige tijd geleden verwijderd uit mijn iphone maar geen idee hoe ik die weer kan installeren. Er is geen backup as far as I know. Eerlijk geegd snap ik ook niets van authenticator app zelf. Die installeer je op bv een iphone, waarna je account maakt. Maar is dat alleen op gmail accounts? In mijn bitwarden kan ik wel opgeslagen authentictaor accounts zen maar dat zijn outlook email adressen. En als ik nu een nieuwe A installeer en ik wil een account koppelen bv in mijn android, koppelte deze eerst aan de gmail account van die android. Er stat wel optie om andere account toe te voegen, maar die outlook account kan ik dus niet toevoegen. Nog eerlijker gezegd: ik word helemaal crazy jesus van die authenticator, de reden waarom ik ooit verwijderd heb. Maar hoe krijg ik mijn oude gmail account dusdanig dat ik zonder de herstel codes kan inloggen? Ik heb er ook maar 5, en nu al 3 gebruikt. Graag uw hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In je Googleaccount kun je 2FA toevoegen. Dus log in met je herstelcodes, installeer een authenticator app op je telefoon en scan de QRcode om die toe te voegen.

TOTP authenticatie wordt tegenwoordig voor bijna alle 2FA dingen gebruikt, dus niet alleen voor je gmail account, het kan overal voor gebruikt worden. Maar ieder account heeft zijn eigen entry in je authenticator app. Je koppelt dus niets aan je gmail account, het zijn allemaal op zich staande dingen.
Ik geloof dat Google 2FA tegenwoordig vereist, dus je zult iets van een 2e factor toe moeten voegen. De makkelijkste en meest betrouwbare is een authenticator app. Maar het kan ook via een Yubikey, of via SMS (al werkt dat niet echt veilig en prettig in sommige gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:18:
In je Googleaccount kun je 2FA toevoegen. Dus log in met je herstelcodes, installeer een authenticator app op je telefoon en scan de QRcode om die toe te voegen.
Dank voor je uitleg, maar ik zie nergens een QR code. Elke optie die ik aanklik vereist een code van authenticator om verder te gaan. Ik heb dus wel het wachtwoord, maar scherm 2 zegt: voer je A code in. Waar zou ik die QR code moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rene44 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:36:
[...]

Dank voor je uitleg, maar ik zie nergens een QR code. Elke optie die ik aanklik vereist een code van authenticator om verder te gaan. Ik heb dus wel het wachtwoord, maar scherm 2 zegt: voer je A code in. Waar zou ik die QR code moeten vinden?
En kun je daar een recoverycode invoeren? Want daar zijn die dingen voor gemaakt.

En heb je ooit je telefoonnummer ingevuld? Want dan heb je vaak ook nog een optie om te SMSen.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 24-09-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:51
Is er geen telefoonnummer of herstele-mailadres gekoppeld aan het account, dan zou je de optie moeten hebben via die weg een code te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:40:
[...]

En kun je daar een recoverycode invoeren? Want daar zijn die dingen voor gemaakt.

En heb je ooit je telefoonnummer ingevuld? Want dan heb je vaak ook nog een optie om te SMSen.
Ik kan alleen in de email account komen met de herstelcodes. Ik dacht ook dat die codes verder zouden moeten helpen, maar kennelijk zijn ze alleen bruikbaar om in te loggen en verder niet bruikbaar voor aanpasisngen in beveiligingsopties.
hcQd schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:42:
Is er geen telefoonnummer of herstele-mailadres gekoppeld aan het account, dan zou je de optie moeten hebben via die weg een code te ontvangen.
nope, niet gedaan en dus geen optie.
Alleen mogelijk als je in de A kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Rene44 op 24-09-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Waar gebruik je die herstelcodes dan voor?
Als ze op zijn kun je er nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
jeroen3 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:46:
Waar gebruik je die herstelcodes dan voor?
Als ze op zijn kun je er nooit meer in.
Ik vond en vind het ook redelijk baffling. Sterker, ik had herstelcodes gemaakt en dacht bij verwijderen A, daarom geen problemen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rene44 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:47:
[...]

Ik vond en vind het ook redelijk baffling. Sterker, ik had herstelcodes gemaakt en dacht bij verwijderen A, daarom geen problemen te krijgen.
Ik neem aan dat je met "A", je authenticator bedoelt. Hoe heb je die verwijderd? Gewoon van je telefoon afgegooid, of daadwerkelijk uitgezet in je Googleaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:54:
[...]

Ik neem aan dat je met "A", je authenticator bedoelt. Hoe heb je die verwijderd? Gewoon van je telefoon afgegooid, of daadwerkelijk uitgezet in je Googleaccount?
Inderdaad, die 13 letters alleen al.

Van telefoon verwijderd. Van een iphone account die ik sinds ook al tijdje niet meer gebruik, waar ik heel zeker van ben dat er ook in de icloud geen backup van is achtergebleven.

Is google niet zelf te benaderen ergens? Ik zie een support forum maar als account helemaal gelocked is kan je toch ook ze ergens contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je het ding van de telefoon gooit is het alsof je je voordeur sleutel weggooit. Je hebt die nodig om in je account te komen. Je kunt erin met je herstelcodes, die kun je ook opnieuw genereren, zodat je weer 10 nieuwe hebt. Dus dat zou ik gelijk even doen: https://myaccount.google....verification/backup-codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
https://support.google.com/accounts/answer/185834?hl=nl

Misschien heb je een "back-upbeveiligingssleutel " nodig.
Die heb ik ook niet, dus ik ben benieuwd wat dat zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:01:
Als je het ding van de telefoon gooit is het alsof je je voordeur sleutel weggooit. Je hebt die nodig om in je account te komen. Je kunt erin met je herstelcodes, die kun je ook opnieuw genereren, zodat je weer 10 nieuwe hebt. Dus dat zou ik gelijk even doen: https://myaccount.google....verification/backup-codes
..en ook die optie vereist een A, en alleen een A.

"
Verifiëren dat jij het bent
Google wil zeker weten dat jij het bent die probeert in te loggen om je account te beveiligen
xxxxxxxx@gmail.com
Een verificatiecode van de Google Authenticator-app ontvangen

meer verificatiemethoden

*klik*

Kies een manier om te verifiëren

"

Misschien is dit het gewoon. Het is een oud adres wat ik bijna niet meer gebruik maar er staan nog wel oude emails die ik soms nodig heb (zoals een aangifte ib over 2020 die ik dit jaar opnieuw moet doen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Rene44 op 24-09-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:15
Kan je niet een extra TFA methode toevoegen?

Gmail kan, naast totp, overweg met SMS, FIDO en Google prompt (maar dan moet je dat account ook op een android actief hebben).

Overigens kun je ook de totp QR code in je account opnieuw scannen:
Google Account beheren > Beveiliging > Verificatie in 2 stappen > Authenticator > Authenticator-app wijzigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQCyGf0Txe-36PPJ10wpvg8-OZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U3XLpkzLp2nEi8OizVduwG3e.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Domino op 24-09-2024 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Domino schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:55:
Kan je niet een extra TFA methode toevoegen?

Gmail kan, naast totp, overweg met SMS, FIDO en Google prompt (maar dan moet je dat account ook op een android actief hebben).

Overigens kun je ook de totp QR code in je account opnieuw scannen:
Google Account beheren > Beveiliging > Verificatie in 2 stappen > Authenticator > Authenticator-app wijzigen.

[Afbeelding]
"Google Account beheren > Beveiliging > Verificatie in 2 stappen > Authenticator > Authenticator-app wijzigen. ""

Maar ook hier gaat de stap niet verder dan ''verificatie in 2 stappen"". Om verder te gaan wordt code A gevraagd.

Weet iemand een manier om hierover met google of gmail zelf in contact te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Daar kun je toch een backup code invullen.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 24-09-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
jeroen3 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:21:
Daar kun je toch een backup code invullen.
Nope. daar krijg ik idem dit

"
Verifiëren dat jij het bent
Google wil zeker weten dat jij het bent die probeert in te loggen om je account te beveiligen
xxxxxxxx@gmail.com

meer verificatiemethoden

*klik*

Kies een manier om te verifiëren

"

Geen optie invullen code. Enkel en alleen A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt een backupcode maar 1x gebruiken. Zijn je backupcodes niet gewoon op?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Die tekst klopt ook niet. Google Authenticator is niet een app waar push berichten in worden ontvangen, dat is een app met totp nummertjes.

Die push berichten komen in de gmail app o.i.d. terecht.

Ik vind het maar een raar verhaal. Ik denk dat je dit account kan afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anders kun je deze eens proberen te volgen: https://accounts.google.com/signin/recovery

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Zou je ivm vindbaarheid op het forum gewoon authenticator willen schrijven ipv "A"?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:15
Ik heb het even 'nagespeeld':

Aangemeld op een mfa beveiligd gmail account met behulp van een een herstel code (dus geen authenticator code). Ik krijg netjes de authenticator QR code te zien volgens de route die ik eerder vermeldde. Geen extra authenticatie is vereist behalve de herstelcode bij het inloggen.

Ik zou zo snel mogelijk de belangrijke mails naar een ander e-mail adres forwarden en het account als verloren beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Boudewijn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:34:
offtopic:
Zou je ivm vindbaarheid op het forum gewoon authenticator willen schrijven ipv "A"?
Mijn handfunctie is beperkt. Daarnaast zitten sommige vingers in een brace. Typen gaat moeizaam. Dat is wellicht waarom ik zon hekel aan de naam heb (en je me sowieso wat foutjes hier en daar ziet maken). Maar noted. Het is me duidelijk dat dit account niet meer te redden is tenzij ik oude authenticatoraccount weer werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb net even geprobeerd in te loggen met een recoverycode en dan 2FA proberen in te stellen, en dat lukt gewoon zonder iets in te moeten rammelen. Weet je zeker dat je nog wel actieve recoverycodes hebt.

Je oude authenticatoraccount (ik neem aan dat je de TOTPcode bedoelt) weer werkend krijgen gaat je alleen lukken als je de QRcode (of de handmatige equivalent) nog hebt. Anders kun je dat vergeten.

• Rene44
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:52:
Ik heb net even geprobeerd in te loggen met een recoverycode en dan 2FA proberen in te stellen, en dat lukt gewoon zonder iets in te moeten rammelen. Weet je zeker dat je nog wel actieve recoverycodes hebt.

Je oude authenticatoraccount (ik neem aan dat je de TOTPcode bedoelt) weer werkend krijgen gaat je alleen lukken als je de QRcode (of de handmatige equivalent) nog hebt. Anders kun je dat vergeten.
Nouja ze werken nog wel om in te loggen? Maar is er echt geen google/gmail servicedesk die hier in mee kan denken? Dat is toch ook heel erg maf. Anyway, dank voor het meedenken. Ik ga nog wel verder prutsen. Het is geen ramp, een oud account maar toch vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rene44 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:19:
[...]

Nouja ze werken nog wel om in te loggen? Maar is er echt geen google/gmail servicedesk die hier in mee kan denken? Dat is toch ook heel erg maf. Anyway, dank voor het meedenken. Ik ga nog wel verder prutsen. Het is geen ramp, een oud account maar toch vreemd.
Support is vaak lastig met gratis diensten, maar je kunt het eens proberen via hun community https://support.google.com/mail/
Pagina: 1