Geen coax aansluiting in huurwoning wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milandv1
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-01 13:46
Hallo allemaal sinds kort huur ik een woning dat bestaat uit 1 oud huis dat is opgedeeld uit meerdere woning.

Deze woning maakt gebruik van een centrale meterkast waar een aop aansluiting zit met coax kabel (specifiek voor onze woning huisnummer+toevoeging) deze centrale meterkast zit beneden. Alleen de kabel is niet terug te vinden in ons appartement waardoor ik nu niet de mogelijkheid heb om internet aan te sluiten..

Stom hier had ik wellicht naar moeten kijken toen we het gingen kijken. Maarja ik stond daar op dat moment niet bij stil.

Alleen Ja nu zit ik dus zo internet terwijl internet wel erg belangrijk is voor mij werk.. de kabels zijn er alleen moet het dus doorgetrokken worden naar ons appartement..

Iemand enig idee wat onze volgende stap zou moeten zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Lopen er helemaal geen leidingen van de meterkast naar je appartement (loos / telefonie / UTP)?

Sowieso wil je het modem eigenlijk zo dicht mogelijk bij het AOP aansluiten. Dus dan heb je naar het appartement toe geen coax nodig, maar UTP.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 10:26
Je huurbaas contacteren?

Ga niet zo maar zonder overleg kabels trekken of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21-05 15:35
Je zal even bij de pand eigenaar moeten aankloppen om een oplossing hier voor te vinden.

Een ISP gaat niet zomaar meerdere aansluitpunten opleveren. Zeker niet als het verzoek niet afkomstig is van een eigenaar.

Overigens, zoals je het nu aan geeft, zit je op kamers en huur je niet een woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milandv1
Xander schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:36:
Lopen er helemaal geen leidingen van de meterkast naar je appartement (loos / telefonie / UTP)?

Sowieso wil je het modem eigenlijk zo dicht mogelijk bij het AOP aansluiten. Dus dan heb je naar het appartement toe geen coax nodig, maar UTP.
Thanks! Ja ik dacht er ook aan om de router op bridge mode te zetten in de meterkast en dan een utp kabel trekken naar boven, maar het probleem is een beetje dat ik niet weet of dit binnendoor kan of via buiten..

Heb gelukkig nog twee Ubiquiti amplifi mesh systemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Is de eigenaar bekend met dit probleem of hebben ze aangegeven hoe Internet\TV kan worden aangesloten in de door jou gehuurde woning/ruimte/kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milandv1
mkmi schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:32:
Is de eigenaar bekend met dit probleem of hebben ze aangegeven hoe Internet\TV kan worden aangesloten in de door jou gehuurde woning/ruimte/kamer?
Nee niet bekend, staat ook niks in de huurovereenkomst over dit, er staat wel dat de verhuurder kosten opzich neemt voor eventuele onderhoud aan installaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:12
@Milandv1 Hoe had de eigenaar dit zelf in gedachten dan eigenlijk?
Even voor de goede orde, wat heb je al aan de eigenaar gevraagd.
Denk dat de vraagstelling moet zijn, ik heb internet nodig, hoe ga ik dat krijgen in mijn huis.
Als ze zeggen dat er ergens een kabel door moet, dan moet je een trekveer hebben en die in die buis steken. Kijken waar dat uit gaat komen in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milandv1
Arunia schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:56:
@Milandv1 Hoe had de eigenaar dit zelf in gedachten dan eigenlijk?
Even voor de goede orde, wat heb je al aan de eigenaar gevraagd.
Denk dat de vraagstelling moet zijn, ik heb internet nodig, hoe ga ik dat krijgen in mijn huis.
Als ze zeggen dat er ergens een kabel door moet, dan moet je een trekveer hebben en die in die buis steken. Kijken waar dat uit gaat komen in je huis.
Ik denk niet dat de eigenaar dit überhaupt in gedachten heeft gehad ik denk dat ze tijdens de opsplitsen hebben gedacht van bekijk het maar

Ik heb gevraagd of hij weet hoe dat zit maar dat weet hij blijkbaar ook niet, maar nu zit ik met het probleem dat ik geen aansluitingen heb.. en wil best wel een utp kabel trekken dat ik de router in bridge mode zetten en Ubiquiti mesh aansluit maarja ik weet niet waar ik die utp kabel door moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:12
@Milandv1 Ah helder. Dan aan de eigenaar vragen of je dit zelf mag doen, dat hij dit anders regelt zodat je wel een kabel kunt trekken. Is inderdaad een onhandige situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:36
Als er bedraad niet uit te komen is met de verhuurder, Is Odido klik & klaar geen oplossing? Komen dit najaar met 5G (nu 4G) en het lijkt me ideaal voor dit soort woningen,

https://tweakers.net/nieu...ement-via-5g-netwerk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Lees ik de TS juist als ik concludeer dat er naar andere woningen in het band wel een kabel loopt?

Jij zal toch niet de enige zijn die gebruikt wilt maken van bedraad internet?

Verder heeft @Duke of Savage ook een punt. Als jouw woning niet als aparte woning geregistreerd staat dan wordt het helemaal leuk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Heeft de woning een eigen adres in GBA -gemeentelijke basis administratie? en Hoe is het geregeld met andere voorzieningen zoals gas en elektriciteit?

Daar zal de eigenaar van het pand wel over nagedacht hebben hoop ik.
Pagina: 1