Momenteel heb ik een oude inbouw Ikea koelkast die drastisch toe is aan vervanging. Hiervoor wil ik een vrijstaand A-merk model kopen met een aantal moderne features. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen met bepaalde merken, modellen en features. Niet onbelangrijk ook is hoe repareerbaar een model is. Als de witgoedboer geen onderdelen kan krijgen dan wordt het ook een lastig verhaal. Misschien zijn er wel Duitse webshops met sterke prijzen.
Hier een voorbeeld van een toestel waar mijn oog op viel LG GBB92STBAP met volgens de website 10 jaar garantie op de compressor.
Nu sprong dit model er uit door de reviews, maar dit komt enkel door een Tweakers actie waar de fabrikant review modellen toestuurt, dus dat beschouw ik vooral als marketing. Een paar maanden geleden te koop geweest voor €700, dit lijkt me een leuk bedrag. Er is ook het duurdere A-label broertje maar hier zie ik buiten de zilveren kleur eigenlijk geen verschil in en de kostenbesparing van A tegenover B haal je er ook niet uit binnen 10-15 jaar met 10 euro per jaar besparing (richtbedrag €900).
Must haves (pricewatch filter):
Hier een voorbeeld van een toestel waar mijn oog op viel LG GBB92STBAP met volgens de website 10 jaar garantie op de compressor.
Nu sprong dit model er uit door de reviews, maar dit komt enkel door een Tweakers actie waar de fabrikant review modellen toestuurt, dus dat beschouw ik vooral als marketing. Een paar maanden geleden te koop geweest voor €700, dit lijkt me een leuk bedrag. Er is ook het duurdere A-label broertje maar hier zie ik buiten de zilveren kleur eigenlijk geen verschil in en de kostenbesparing van A tegenover B haal je er ook niet uit binnen 10-15 jaar met 10 euro per jaar besparing (richtbedrag €900).
Must haves (pricewatch filter):
- Omkeerbare deur
- Luchtcirculatie
- No Frost
- Vrijstaand
- B label of hoger (max 150kWh/jaar)
- Luxe uitstraling
- Max 60cm breed
- Max 70cm diep
- Luxe uitstraling (RVS)
- Deuralarm
- Langdurige compressor garantie