Monitorarm - Schermen weg kunnen draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 08:24
Sinds de aankoop van ons nieuwe huis ben ik aan het spelen met de mogelijkheden van inrichting van het thuiskantoor. Het is een kleine ruimte voorzien van een groot raam met uitkijk op een weiland. In een ideale situatie komt het bureau zo te staan dat je mooi naar buiten kan kijken. Of dat nu is met een laptop, een boek of mijn pc setup met 2 schermen. Echter wanneer ik in deze setup mijn schermen neer zou zetten, dan is het uitzicht direct geblokkeerd. Ideaal zou het zijn wanneer ik de schermen uit de weg kan bewegen wanneer de pc niet wordt gebruikt.
Nu is mijn vraag of er oplossingen zijn om de schermen met bijvoorbeeld een monitorarm naar de zijkant (uit de weg) te kunnen bewegen? Zeker qua gewicht en dus doorhangen lijkt me dit een lastig verhaal maar wie weet heeft iemand hier ideeën.
Genoeg alternatieve opstellingen maar ik ben voor mijzelf de mogelijkheden op een rijtje aan het zetten.

Hieronder een simpele 3D situatie schets (let niet op het zwevende bureaublad :P)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owL1Rk-G6AUDj0NT-64hN-Qcq-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rme6BKHuyNQox0LUL4RjdEZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 07:24
Wellicht twee losse monitorarmen, juist aan de buitenkant, ipv vanuit het midden?
Geen idee hoe zwaar je schermen zijn, maar met een goeie arm moet dat geen probleem zijn.

Uberhaupt wel een beetje een must, anders is je uitzicht nog steeds verpest.

[ Voor 18% gewijzigd door Christoxz op 24-09-2024 12:32 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vanuit ARBO wordt sterk afgeraden om monitoren met tegenlicht te plaatsen. Bureau en monitoren draaien en beide problemen zijn opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geloof mij, je wil niet werken zoals op dat plaatje. Je zal iets van luxaflex oid moeten ophangen en daarmee toch moeten opstaan om naar buiten te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Draai het bureau en daarmee de schermen een kwart slag naar rechts, dat past volgens mij ook precies. Dan zitten de schermen het raam niet in de weg, kan jij naar buiten kijken zonder hindernissen en heb je geen tegenlicht in de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Monitoren wegdraaien kan met deze monitorbeugel. Bevalt goed, gebruik hem nu ruim vijf jaar met 2 schermen van 24 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:37

Illusion

(the art of)

LevelBoss schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:54:
Monitoren wegdraaien kan met deze monitorbeugel. Bevalt goed, gebruik hem nu ruim vijf jaar met 2 schermen van 24 inch.
Voor dual monitor vind ik 2 losse armen een verschrikking. Je moet elke keer beide monitoren netjes recht- en op dezelfde hoogte worstelen en de kier minimaliseren.

Ik had vroeger zoiets: https://www.ergotron.com/...tails/45-476#?color=black

2schermen op 1 bracket en 1 arm. Met een handvat midden onder. Één keer je schermen goed onderling afstellen, en daarna staan ze altijd netjes. Deze hele set zou TS in dit geval naar de rechter muur kunnen draaien.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LevelBoss
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Illusion schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:15:
[...]

Voor dual monitor vind ik 2 losse armen een verschrikking. Je moet elke keer beide monitoren netjes recht- en op dezelfde hoogte worstelen en de kier minimaliseren.

Ik had vroeger zoiets: https://www.ergotron.com/...tails/45-476#?color=black

2schermen op 1 bracket en 1 arm. Met een handvat midden onder. Één keer je schermen goed onderling afstellen, en daarna staan ze altijd netjes. Deze hele set zou TS in dit geval naar de rechter muur kunnen draaien.
Heb je helemaal gelijk in, alhoewel alleen horizontaal wegdraaien en terugplaatsen prima gaat. Wel een whopping prijsverschil trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
@Rukapul Goed punt wat betreft het tegenlicht en dat dit niet ideaal is. Al scheelt het dat het raam op het noorden staat en er dus geen direct zonlicht in mijn ogen schijnt. Door het bureau tegen de wand aan de rechterkant te plaatsen is dan niet alleen makkelijker maar waarschijnlijk ook nog beter voor mijn ogen.

Enige punt is dan bij deze opstelling dat ik het bureaublad dan niet te diep willen hebben om te voorkomen dat het blad teveel uitsteekt voor het raam. 60 cm. zou dan het mooiste zijn maar is wel weer aan de krappe kant.

In eerste instantie was het idee ook om het bureau aan de andere kant te plaatsen (rechts in het bovenaanzicht) maar het nadeel is dat daar geen stopcontacten zitten. Dat is sowieso het grootste minpunt van deze ruimte. Door heel het huis zitten een overvloed aan stopcontacten en internetpoorten behalve in deze ruimte. Nu zitten er rechts van het raam (rechts als je voor het raam staat) twee schakelaars die ik hoop te converteren tot stopcontacten.
Waarschijnlijk blijf ik dus ook nog wel even puzzelen wat nu de perfecte opstelling gaat zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2mXTKVCbnMQqlmrz3Z2MM__e4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYWIHYUnbhN8FYN4U1mys1I0.jpg?f=fotoalbum_large

@Illusion Dat zou inderdaad kunnen werken. Is een beetje het type arm waar ik naar opzoek was. Maar dat prijskaartje is ook wel vrij stevig moet ik zeggen.
Met de eerdere opmerkingen over niet recht voor het raam te gaan zitten en deze prijs denk ik dat ik mijzelf heel wat kopzorgen bespaar door het bureau gewoon tegen een wand aan te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:03
Marti Zanden schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:36:
@Rukapul Goed punt wat betreft het tegenlicht en dat dit niet ideaal is. Al scheelt het dat het raam op het noorden staat en er dus geen direct zonlicht in mijn ogen schijnt. Door het bureau tegen de wand aan de rechterkant te plaatsen is dan niet alleen makkelijker maar waarschijnlijk ook nog beter voor mijn ogen.

Enige punt is dan bij deze opstelling dat ik het bureaublad dan niet te diep willen hebben om te voorkomen dat het blad teveel uitsteekt voor het raam. 60 cm. zou dan het mooiste zijn maar is wel weer aan de krappe kant.

In eerste instantie was het idee ook om het bureau aan de andere kant te plaatsen (rechts in het bovenaanzicht) maar het nadeel is dat daar geen stopcontacten zitten. Dat is sowieso het grootste minpunt van deze ruimte. Door heel het huis zitten een overvloed aan stopcontacten en internetpoorten behalve in deze ruimte. Nu zitten er rechts van het raam (rechts als je voor het raam staat) twee schakelaars die ik hoop te converteren tot stopcontacten.
Waarschijnlijk blijf ik dus ook nog wel even puzzelen wat nu de perfecte opstelling gaat zijn.

[Afbeelding]

@Illusion Dat zou inderdaad kunnen werken. Is een beetje het type arm waar ik naar opzoek was. Maar dat prijskaartje is ook wel vrij stevig moet ik zeggen.
Met de eerdere opmerkingen over niet recht voor het raam te gaan zitten en deze prijs denk ik dat ik mijzelf heel wat kopzorgen bespaar door het bureau gewoon tegen een wand aan te plaatsen.
Voor de variant waar je tegen de andere muur aanzit, maar niet te ver uit de muur wilt komen met je bureau zou je nog naar zoiets kunnen kijken: https://joepslooten.nl/portfolio/inklapbaar-wandbureau/

Het voorbeeld vind ik niet de mooiste, ik heb beter gezien. Volgens mij had youtuber DIY Perks best een mooie zelf gemaakt. Maar een dergelijke oplossing brengt wel weer andere limitaties met zich mee.

EDIT:
DIY perks zijn video; YouTube: Building a spectacular DIY 'desk PC' (it can fold!)

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin537 op 24-09-2024 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Marti Zanden Dus andere plekken in huis zijn wel geschikt om als kantoor te fungeren? Waarom ga je dan alsnog hier zitten, als ik vragen mag? :? Dat voelt dan ook een beetje raar bij een nieuwbouw woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Geen input, wel een vraag, welk programma heb jij gebruikt om deze rendering te maken?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
CH4OS schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:10:
@Marti Zanden Dus andere plekken in huis zijn wel geschikt om als kantoor te fungeren? Waarom ga je dan alsnog hier zitten, als ik vragen mag? :? Dat voelt dan ook een beetje raar bij een nieuwbouw woning.
Hoho ik heb nergens gezegd dat het nieuwbouw is. Geen oud huis maar wij zijn niet de eerste eigenaars en dus moeten we het ook doen met de indeling van het huis zoals deze is. Daarnaast is dit enige goede plek voor een werkplek en eigenlijk vrij ideaal op het aanbod van stopcontacten na: mooi uitzicht, compact maar groot genoeg en een aparte en afgesloten ruimte in huis.

Voor context. Dit was voorheen een wachtruimte voor een behandelruimte van de voormalig eigenaresse. De behandelruimte is nu een hele mooie speelkamer voor de kinderen en de wachtruimte is geconverteerd tot werkkamer waarbij de deur is vervangen voor een raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:13:
Geen input, wel een vraag, welk programma heb jij gebruikt om deze rendering te maken?
Hiervoor gebruik ik (beroepsmatig) 3dsMax en Fstorm als rendersoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Marti Zanden Ah, dan zette de eerste zin uit de topic start mij even op het verkeerde been. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marti Zanden
CH4OS schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:27:
@Marti Zanden Ah, dan zette de eerste zin uit de topic start mij even op het verkeerde been. ;)
Misschien dat het ook komt door het tonen van een 3d render i.p.v. foto. De ruimte staat nu compleet vol met dozen dus dan was het tonen van de render makkelijker. Is voor mij ook een fijne tool om te experimenteren wat mogelijk is.
Pagina: 1