Situatie:
Geen rechtsbijstandverzekering, dus hierbij op mijzelf aangewezen
Zelf reeds gedaan:
Mijn vraag:
Kan ik al tot een dagvaarding overgaan? Met name in relatie tot geen daadwerkelijke brief of email gestuurd met de woorden "in gebreke stelling"
Additioneel:
Nu geselecteerd dat dit topic bedoelt is als vraag stellen. Wellicht als het algemeen is, dat het dan een leidraad kan zijn voor andere gedupeerden. Het is NIET de bedoeling dat we hier een heksenjacht van maken, of klagen over deze handelspraktijken. Het is een vervelende situatie, maar volgens mij bied het juridische kader en openbare (kvk) informatie voldoende aanknopingspunten om hier mee aan de slag te gaan en dat is mijn doel met dit topic.
- Iets gekocht op een website, onvoldoende onderzoek gedaan (negatieve reviews) en uiteindelijk een T&T ontvangen vanuit een Chinese vervoerder.
- Balen en contact opgenomen dat ik de koop nog wil ontbinden binnen de bedenktijd (alvorens de goederen geleverd zijn)
- Webshop reageert dat de producten geleverd worden en ik ze mag retourneren om mijn geld terug te krijgen
- Pakket komt aan en geweigerd, waarna deze retour wordt verzonden
- Gemeld bij webshop en geeft nu aan dat ze geen geld kunnen teruggeven, "omdat deze retour is gekomen"
- Aangegeven dat juist bij retourzendingen er geen speld tussen te krijgen is dat je als consument je geld terug moet krijgen
- Webshop stopt met reageren
Geen rechtsbijstandverzekering, dus hierbij op mijzelf aangewezen
Zelf reeds gedaan:
- Per mail de koop proberen te ontbinden
- Laatste kans en totale termijn van 2 weken gegeven
- KVK gegevens opgevraagd (via), gevestigd in een virtueel kantoor, KVK geeft aan dat er post ontvangen moet kunnen worden en dat zij dit controleren (details weet ik niet)
Mijn vraag:
Kan ik al tot een dagvaarding overgaan? Met name in relatie tot geen daadwerkelijke brief of email gestuurd met de woorden "in gebreke stelling"
Additioneel:
Nu geselecteerd dat dit topic bedoelt is als vraag stellen. Wellicht als het algemeen is, dat het dan een leidraad kan zijn voor andere gedupeerden. Het is NIET de bedoeling dat we hier een heksenjacht van maken, of klagen over deze handelspraktijken. Het is een vervelende situatie, maar volgens mij bied het juridische kader en openbare (kvk) informatie voldoende aanknopingspunten om hier mee aan de slag te gaan en dat is mijn doel met dit topic.