Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-04 15:59
En dat is een groot probleem. Whatsapp is geïnstalleerd op de 32 bits versie van Bluestacks 5. We gebruiken voornamelijk de webversie van Whatsapp en zo nu en dan moeten we de 'echte' versie van Whatsapp openen om bijvoorbeeld een contact toe te voegen. En afgelopen week wilde Whatsapp niet meer openen. De boodschap "requires a different Android version". Als je vervolgens de aangereikte stappen volgt, dan wordt Whatsapp geïnstalleerd in de 64 bit versie van Bluestacks. En als je dan moet aanmelden in die nieuwe Whatsapp, dan moet je de QR-code op het 'andere device' scannen. Oftewel, kip en ei verhaal.

Terwijl ik bezig was met het zoeken naar een oplossing, heeft mijn vrouw een paar dagen later per ongeluk de 'nieuwe' Whatsapp opnieuw geconfigureerd en kreeg daarna een maagdelijk lege chat geschiedenis voorgeschoteld. Oeps. Natuurlijk recentelijk geen backup gemaakt.

In een poging de boel te herstellen, heb ik in de 32 bit versie van Bluestacks met Zarchive een ZIP-file van de Whatsapp map gemaakt, deze gekopieerd naar de 64 bit versie van Bluestacks en weer uitgepakt. Whatsapp gestart en.... niets. Nog steeds leeg. Dus Whatsapp verwijdert, mappen verwijdert en ZIP-bestand opnieuw uitgepakt. Daarna Whatsapp opnieuw geïnstalleerd, maar helaas, nog steeds leeg.

Zie ik iets over het hoofd of is de chat-geschiedenis definitief foetsie?

NB: het probleem is bekend bij Bluestacks, maar een oplossing hebben ze niet....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33
Chat geschiedenis is definitief foetsie. Dit is ook beveiliging stel je toestel zou door iemand anders gebruikt worden en je hebt Whatsapp verwijderd en die zou dan jou geschiedenis terug kunnen halen.

Je zou anderen met wie je chat kunnen vragen om hun chatgeschiedenis met jou te exporteren en resultaat te delen, dan haal je misschien nog wat terug.
https://faq.whatsapp.com/...l_NL&cms_platform=android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-04 15:59
Dat is toch tamelijk frustrerend. Alle data onder de hand maar het niet kunnen gebruiken :(

Ik had nog even een slim idee; installeer een oude versie (februari dit jaar) van Bluestacks en daarop een oude versie (juli dit jaar) van Whatsapp. Maar tot mijn verbazing werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33
Simon Weel schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:36:
Dat is toch tamelijk frustrerend. Alle data onder de hand maar het niet kunnen gebruiken :(

Ik had nog even een slim idee; installeer een oude versie (februari dit jaar) van Bluestacks en daarop een oude versie (juli dit jaar) van Whatsapp. Maar tot mijn verbazing werkt dat ook niet?
Klopt, het verkeer dat naar de back-end gaat verandert over de tijd, dus zelfs al werkt de WhatsApp client, de WhatsApp server kant moet die ook accepteren.
En die verandering kan zo simpel zijn als dat het beveiligingscertificaat vervangen wordt voor een nieuwere omdat die verlopen is, maar ook zo groot dat het hele verkeer aangepast wordt om beter om te gaan met grote volumes, nieuwe diensten noem maar op.