Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArceeKay
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb net een ASRock Z790 Riptide gekocht, en zie dat er naast de ATXPWR1 er maar liefst twee ATX12V op zitten, ATX12V1 en ATX12V2. In de handleiding staat daar verder niks over - ik lees op pagina 24 dat alleen ATX12V1 aangesloten dient te worden.

Is de handleiding fout en moet ik nog zo'n CPU power kabel gaan halen?
Of is deze kabel optioneel?

Ik heb een Corsair HX1200i power supply dus zat power, maar heb geen extra CPU power kabel liggen.
Moet ik die gaan halen, of kan ik gewoon met één zo'n 12V kabel uit de voeten en op ATX12V2 niks aansluiten?

Ik heb er een i7 13700K in zitten.

Beste antwoord (via ArceeKay op 24-09-2024 11:18)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er 2 van die connectoren opzitten is dat vooral bedoeld als je flink gaat overclocken, en je meer stroom nodig hebt. Bij normaal gebruik, zeker als het zo in de handleiding staat, is 1 zo'n connector genoeg.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er 2 van die connectoren opzitten is dat vooral bedoeld als je flink gaat overclocken, en je meer stroom nodig hebt. Bij normaal gebruik, zeker als het zo in de handleiding staat, is 1 zo'n connector genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 10:41

Dark

who tweaked the light?

1) geen zorgen, een kabel is dus hoogst waarschijnlijk voldoende.
2) bij deze psu verwacht ik wel dat er twee cpu power kabels meegeleverd zijn, tenzij je die op een of andere manier kwijt bent natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArceeKay
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ja, ik heb die voeding al een paar jaar en kan die tweede kabel niet vinden. Maar net eentje bijbesteld. Komt met een paar dagen binnen. Sluit eerst met eentje aan, later de tweede. Die PSU is geweldig.