Ervaringen met slow/multi cookers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ben op zoek naar een slow of multi cookers.

6 Liter heb ik sowieso nodig en vaatwasbestendig zou wel handig zijn. Nu zie ik ook multi cookers met bv. airfryer functie. Zijn er mede-Tweakers die ervaring hebben met dit soort apparaten en do's en don'ts willen delen?

Misschien is bv. een airfryer functie helemaal niet handig omdat de geur dan in het apparaat gaat zitten. Of werkt dat juist zoals elke andere airfryer.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:54
HIer al jaren een crockpot slowcooker. Vooral in de koudere maanden heerlijke stoofpotjes, erwtensoep, pastasuas. Wij vinden het ideaal. Pulled pork kan er ook in gemaakt worden, er zijn zat mogelijkheden.

Heb nooit geweten dat er multicookers zijn. Meestal met dat soort multi dingen is dat nergens echt goed in zijn maar wel meer kunnen.

Een crockpot is vaatwasbestendig. Er zit een aardewerken "pot" in die afwasbaar is in de vaatwasser.

Kan het je aanbevelen, Er zijn zat recepten voor en meestla is het iets voorbereiden, spul erin en dan tig uur laten pruttelen. Daarna lekker eten.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Ben zelf in het bezit van een slowcooker en een multi cooker. Multi Cooker van Ninja om precies te zijn. Alhoewel de Ninja perfect is vanwege het combi gebruik, kwam ik zelf tot de ontdekking dat het voor mij persoonlijk niet werkt.
Voorbeeld: pulled pork met patat. Als je alleen een multi cooker hebt een geen losse airfryer, frituut oid. Is dit een lastige. Zelf ben ik geen fan trouwens van patat uit de tradionele oven.
Daarvoor heb ik een losse slowcooker, waar ik simpelweg van hou :)
Pulled pork in de slow en patat in de multi cooker. Simpel voorbeeld hoor.

• Kanoet
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Wil je specifiek ervaring over multicookers of over slowcookers in het algemeen?
Mijn tip zou zijn om niets nieuw te kopen maar via Marktplaats oid. Dit soort apparatuur beland bij veel mensen in de kast of op Marktplaats. Je moet echt kunnen en willen plannen om hiermee eten te bereiden. En het kwijt kunnen in de keuken.
Ik ben ook van de (vega)stoofpotjes en erwtensoep maar een geleende slowcooker heb ik snel teruggebracht. Niets voor mij om zover van tevoren eten te gaan bereiden en niet te roeren etc!

[ Voor 22% gewijzigd door Kanoet op 25-09-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 09:57
Ik heb een eenvoudige slowcooker. Deze gebruik ik regelmatig voor stoofpotjes, daar werkt het perfect voor.
Waar ik aan het begin aan moest wennen is de hoeveelheid vocht dat je toevoegd, dat is een stuk minder dan bij een conventionele stoofpan, omdat er nagenoeg niets verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 22:43
Ik heb er net 1 gekocht en wil hem komende week maar eens uit gaan proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:11
Een paar jaar geleden de Instant Pot Pro Crisp 7.6 Liter gehaald voor €230. Voornamelijk voor die variant gekozen vanwege de Airfry functie en dat de binnenste pan handvatten heeft.

Wij zijn er in ieder geval erg blij mee. Voornamelijk de Pressure cook, slow cook, sous vide en airfry functie worden gebruikt.
Deze functies doen het allemaal prima. Ik heb ooit van een collega een Sous Vide stick geleend om te vergelijken met de IP, aangezien een stick ook zorgt voor watercirculatie wat de IP niet kan, maar daar zat geen verschil tussen.
Wat betreft de airfryer: Dit is een aparte deksel en aangezien je hierbij de binnenste pan gebruikt, welke je na gebruik makkelijk schoonmaakt, gaan er geen geurtjes in de machine zelf hangen zoals bij de Philips die we voorheen hadden.
De binnenpan zelf kan je overigens ook gewoon op een fornuis/inductie gebruiken, of in de oven tot 230C

Bij pressure cooken is het wel een ding dat, wanneer je eerst het vlees wat aanbakt in de pan, je wel eventuele aankoeksels op de bodem van de pan los moet maken. Anders heb je kans dat hij tijdens het pressure cooken een "Burn" melding geeft. (Maar die functie is wel handig omdat hij op die manier ook checkt of het vocht niet op is)
Grootste nadeel is dat hij nogal wat ruimte inneemt omdat je dus twee deksels krijgt (en wij hebben nog een glazen deksel gehaald)
Pagina: 1