Voorzetwand douche voor koof

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:39
In de badkamer willen wij graag een muurtje in de inloopdouche maken om de shampoo en dergelijke op te kunnen zetten. Deze muur zorgt dan ook gelijk voor de bevestiging van de douchewand.

Wat is nu het beste materiaal om dit muurtje uit op te trekken? Ik zie dat ze tegenwoordig overal metal stud wanden optrekken in badkamers maar is dit ook geschikt om de douchewand aan vast te zetten?

Of zouden jullie iets compleet anders gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hczpl1u-eASq4rKB_vd4lP-rJI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wod539kwaF09kbgKXsdaFEs5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 11:32
Waar moet het muurtje nou precies komen? Of gaat het om dat korte stukje muur in je tekening waar de douchewand op gemonteerd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55

Agent47

I always close my contracts.

Wij hebben onze muurtjes van cellenbetonblokken met daaroverheen de tegels. Onze douchedeur van glas hebben we er aan laten monteren door een bedrijf. Gaat prima zo.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 10:26
Aan je plaatje te zien, is het een combinatie van het muurtje waar de douchewand aanhangt.
Als het muurtje in de douche met de zwarte bovenkant.

Daarvoor zou ik gewoon cellenbeton gebruiken. Metalstud is een supersysteem, maar in deze situatie nogal een puzzel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:54

Jorissie87

No diggity

Als de badkamerdeur naar binnen draait en de draairichting op je tekening klopt, moet je er wel rekening mee houden dat één keer fanatiek de deur opengooien (of waaien) kan resulteren in een doucheruimte vol veiligheidsglasscherven.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 22:40
Jorissie87 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:09:
Als de badkamerdeur naar binnen draait en de draairichting op je tekening klopt, moet je er wel rekening mee houden dat één keer fanatiek de deur opengooien (of waaien) kan resulteren in een doucheruimte vol veiligheidsglasscherven.
Dit lijkt mij prima op te lossen door een goede deurstopper op de grond.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb het destijds gewoon met hout (CLS) en gips gedaan..

Achter die voorzetwand heb ik ruimte gecreëerd voor inbouwnissen en inbouwkranen. Aan diezelfde (betegeld) wand is later ook schuifdeur bevestigd. Metal Stud zou kunnen, maar is wel sterk afhankelijk van de hoogte en breedte metal studs. Hout is toch steviger...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:54

Jorissie87

No diggity

ImLegenJerry schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt mij prima op te lossen door een goede deurstopper op de grond.
Of op dat stukje muur waar je douchewand aan vast zit aangezien het anders zo'n ellendig ding wordt in de looproute waar je teen iedere dag tegen stoot (zeker aangezien je in de badkamer vaak op blote voeten loopt).
Genoeg offtopic advies in ieder geval :+

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
-En4Cer- schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:01:
Waar moet het muurtje nou precies komen? Of gaat het om dat korte stukje muur in je tekening waar de douchewand op gemonteerd is?
Klopt. Stukje muur van de douchewand en half hoog muurtje om wat spullen op te kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Dave1989 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:08:
Aan je plaatje te zien, is het een combinatie van het muurtje waar de douchewand aanhangt.
Als het muurtje in de douche met de zwarte bovenkant.

Daarvoor zou ik gewoon cellenbeton gebruiken. Metalstud is een supersysteem, maar in deze situatie nogal een puzzel lijkt me.
Ik heb alleen altijd het idee van Cellenbeton dat als je daar wat aan ophangt (douchwand), je de pluggen gewoon weer uit de muur komen. Maar dat kan slechts een idee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 19:31
Hou je er rekening mee dat je radiator in deze opstelling snel gaat roesten ?

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:52

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Agent47 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:06:
Wij hebben onze muurtjes van cellenbetonblokken met daaroverheen de tegels. Onze douchedeur van glas hebben we er aan laten monteren door een bedrijf. Gaat prima zo.
Bij ons is dat ook zo gedaan. Wand met uitsparing voor de echte badkamerwand.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Tha_Flash schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:47:
Hou je er rekening mee dat je radiator in deze opstelling snel gaat roesten ?
Bedankt voor het meedenken maar ik heb niet echt een andere plek. De ruimte links is een schuine wand en daar gaat hij zo ver mogelijk naartoe. Onder deze schuine wand laten we kasten maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEiy26aQ4XoqTfcPG48tVqRgNHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UCUyagDIbwk9Dhyaj23yKZLU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Je kunt ook kiezen voor hout + Wedi / Qboard platen. Dan weet je zeker dat de douche wand stevig vast kan zetten.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Marcusso schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:15:
Je kunt ook kiezen voor hout + Wedi / Qboard platen. Dan weet je zeker dat de douche wand stevig vast kan zetten.
Die heb ik nog een aantal staan in 2cm dikte. Is dat voldoende? Moet ik dan nog iets specifiek met de naden doen? Afkitten of afplakken met iets?

Gewoon een frame bouwen van vuren balken van bijvoorbeeld 44x69 en dan daar WEDI aan vast maken? of eerst nog iets van achterhout toepassen (OSB) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1989
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 10:26
Borne schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:43:
[...]

Ik heb alleen altijd het idee van Cellenbeton dat als je daar wat aan ophangt (douchwand), je de pluggen gewoon weer uit de muur komen. Maar dat kan slechts een idee zijn...
Ik heb mijn badkamer laten doen, maar mijn douchedeur hangt zeker aan een kant in cellenbeton.

Dit is een stalen (of aluminium, ik weet het niet) douchedeur, met glas. En dit gaat eigenlijk perfect, dus ik zou het zeker aandurven.

Ik weet dat er speciale pluggen zijn voor cellenbeton (lijken een beetje op wokkels), maar die kreeg ik in een andere muur er niet in. Ik geloof niet dat die bij ons de muur in de badkamer zijn ingegaan.
Pagina: 1