Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodypilot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo,

Enexis heeft onlangs deze energiemeter geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bjhhw-2zvKV7xsI0ZVFUkgej3cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmjPa4rWdQLsEuUkslmE0ulh.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het maken van de afspraak en ook bij de komst van de monteur heb ik aangegeven géén slimme meter te willen.
Als ik zoek op merk en typenummer van deze meter zie ik alleen info over dat dit tóch een slimme meter is.
Enexis geeft aan dat de monteur een notitie in het Enexis administratiesysteem heeft gezet dat hij een domme meter heeft geplaatst.

Zijn er Tweakers die deze meter kennen en kunnen bevestigen dat dit een domme meter is?
Of dat deze meter in 2 versies te krijgen is; een slimme en een domme?
Hoe kan ik zelf controleren dat dit een slimme danwel domme meter is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Maak eventjes duidelijk wat jij bedoeld met dom en slim, deze meter geeft geen standen door aan jouw energieboer als dat is waar je je zorgen om maakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:06
De handleiding geeft netjes aan dat deze KAIFA MB103 géén communicatie onderhoud met de energieleverancier.

Dat gezegd hebbende is hij wel "slim" genoeg om teruglevering apart te meten en niet terug te tellen zoals bij een ouderwetse draaischijf :)

Bron: https://www.liander.nl/-/...ndleiding-kaifa-mb103.pdf

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:48

Jorissie87

No diggity

Met een simpele google zoekopdracht had je kunnen zien dat dit geen slimme energiemeter is.

Overigens ben ik wel benieuwd waarom je geen slimme energiemeter zou willen?

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaedwell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:50
Uit de handleiding van deze meter :

Deze elektriciteitsmeter registreert uw verbruikte en teruggeleverde energie. U kunt bijvoorbeeld energie terugleveren als u zonnepanelen heeft.

Deze meter geeft de meterstanden niet automatisch door zoals bij de slimme meter.

U geeft jaarlijkszelf uw meterstanden door aan uw energieleverancier voor uw jaarafrekening. Maar ook als u verhuist of als u overstapt naar een andere energieleverancier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bodypilot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Bedankt allemaal!

Ik had het verschil tussen een slimme en een digitale meter niet goed begrepen.

Dat ik niet naar een handleiding heb gezocht is een gevalletje 8)7
Die is namelijk heel makkelijk via https://www.enexis.nl/mijn-meterkast/start te downloaden...

Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candyman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 22:35
Waarom zit er een camera op die meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@candyman Dat is geen camera maar een optische interface. IEC62056 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candyman
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 22:35
Septillion schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:11:
@candyman Dat is geen camera maar een optische interface. IEC62056 als ik me niet vergis.
A ok, bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ten overvloede, digitale 'domme' meters kunnen vaak geen dubbeltarief meer aan.

When life gives you lemons, start a battery factory

Pagina: 1