Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrv
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-05 18:08
Voor onze nieuwe woning wil ik een nieuwe laadpaal gaan plaatsen. Dit moet een "slimme" variant worden, al dan niet met wat externe hulpmiddelen (Tibber pulse bijvoorbeeld).

Ik twijfel tussen een Easee Charge Lite en een Zaptec Go.

Mijn uitgangspunten:
  • Momenteel een PHEV, maar ook met toekomstige EV zal er maximaal op 11KW geladen worden en dat is voldoende.
  • Tweede auto nog geen PHEV of EV, maar binnen 5 jaar waarschijnlijk wel.
  • Slimme variant noodzakelijk.
  • Aansluiting liefst via UTP.
  • Ik wil geen abonnement.
  • Eigen app, of integratie via Tibber is beide ok.
Zijn er technische redenen waarom ik voor de een of de ander zou moeten kiezen?

Alle reacties

• hrv
Bump....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:13
@hrv , ik heb dezelfde vraag en kwam jouw vraag hier tegen. Heb jij inmiddels wat inzichten op gedaan die je kan delen hier?

Zelf neig ik ernaar om de Easee Charge Lite te kiezen op basis van kosten. Het lijkt alles te kunnen wat ik wil:
  • dynamic load balancing om te voorkomen dat m'n hoofdzekeringen kapot gaan
  • dynamisch laden op basis van prijs zodat het ding m'n auto laadt op momenten dat het voor mij het voordeligst is

[ Voor 57% gewijzigd door tweakerpip op 05-11-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanne1973
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-12-2024
hier net de zaptec geinstalleerd en toch niet zo blij mee want in tegenstelling tot wat me is verteld kan deze niet eenfasig laden op zonnestroom en dynamisch switchen tussen drie en een fase...Het is of 1 of 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15
tweakerpip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:52:
@hrv , ik heb dezelfde vraag en kwam jouw vraag hier tegen. Heb jij inmiddels wat inzichten op gedaan die je kan delen hier?

Zelf neig ik ernaar om de Easee Charge Lite te kiezen op basis van kosten. Het lijkt allen te kunnen wat ik wil:
  • dynamisch laden op basis van prijs zodat het ding m'n auto laadt op momenten dat het voor mij het voordeligst is
Biede opties zijn ook mogelijk met de Zaptec Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
Khayma schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:55:
[...]
Biede opties zijn ook mogelijk met de Zaptec Go.
Zeker. Als ik ze koop inclusief Pulse voor dynamic load balancing ben ik echter ca. €200 meer kwijt voor de Zaptec. En als de Easee ook voldoet aan wat ik wil neig ik dus naar de Easee, mits ik niets hoor of lees dat me
van gedachten doet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:15
tweakerpip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:17:
[...]

Zeker. Als ik ze koop inclusief Pulse voor dynamic load balancing ben ik echter ca. €200 meer kwijt voor de Zaptec. En als de Easee ook voldoet aan wat ik wil neig ik dus naar de Easee, mits ik niets hoor of lees dat me
van gedachten doet veranderen.
hoezo kom je op 200 euro meer? Voor de Easee heb je ook de Easee Equalizer nodig voor loadbalancing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
Khayma schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:20:
[...]
hoezo kom je op 200 euro meer? Voor de Easee heb je ook de Easee Equalizer nodig voor loadbalancing.
Ik weet niet wat de regels zijn met wat ik hier wel en niet mag noemen qua bedragen en webshops/leveranciers, maar load balancing kan ook met de Tibber Pulse, en die wordt door mijn energieleverancier aangeboden in een bundel met de Easee Lite, waardoor - als ik het goed begrijp - ik zo'n 200 euro voordeliger uit ben (500 euro tegenover 690 euro) dan wanneer ik die Zaptec Go koop met de Tibber Pulse. Maar het kan zijn dat ik nog dingen over het hoofd zie hoor. Dan hoor ik het graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerpip op 06-11-2024 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hrv
tweakerpip schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:52:

Zelf neig ik ernaar om de Easee Charge Lite te kiezen op basis van kosten. Het lijkt alles te kunnen wat ik wil:
Ik ben er niet verder meer ingedoken. Het zal ergens in april/mei zijn dat ik daar aan toekom ivm de verbouwing.

Wat me een beetje tegenviel is dat er geen LAN aansluiting is, alleen Wifi (geen betrouwbaar bereik 15 meter van de woning) en 4G (maar ik wil het liefst lokaal zaken kunnen regelen, zeker als je ziet dat laadpaalleveranciers onder grote financiele druk staan)
Pagina: 1