Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrnz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2024
Dag iedereen!

Ik kocht deze week een extra televisie tweedehands (LG 65UM7050PLA) voor op de slaapkamer.

Nu merk ik er aan de linkerzijde van het beeld een wat donkere schijn tijdens het spelen (strook van cm of 4-5) alsook twee kleinere vlekken rechts met een paarse schijn. Ik vermoed dat de LED verlichting het hier wat aan het begeven is?

Vermits mijn andere toestellen OLED zijn heb ik niet zoveel verstand van eventuele herstellingskosten hiervan. Heeft er iemand hier ervaring mee en is dit überhaupt mogelijk? Voor zover ik verstaan had, zou dit niet heel ingrijpend moeten zijn als het om de LEDs zelf gaat.

Alvast bedankt voor de tips!

Beste antwoord (via Lrnz op 29-09-2024 15:30)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je het laat doen, dan kost het zoveel dat je de televisie liever weggooit. Het is vaak wel te repareren als je het zelf doet, menig tweaker heeft op AliExpress wat ledstrips besteld en zo zijn televisie goedkoop gerepareerd.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je het laat doen, dan kost het zoveel dat je de televisie liever weggooit. Het is vaak wel te repareren als je het zelf doet, menig tweaker heeft op AliExpress wat ledstrips besteld en zo zijn televisie goedkoop gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrnz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2024
Thanks voor de reply! Enig idee over welke bedragen we dan spreken? Het toestel is een 3-4 jaar oud dus best nog wel oke.

Ik heb dit soort herstelling nog nooit gedaan dus ik denk dat ik best gewoon wacht tot hij volledig de geest geeft en dan eens probeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je moet echt wel denken aan de nodige honderden euro's. Iemand zal er de nodige uren mee bezig zijn en tegen Nederlandse salarissen gaat het dan hard.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:08
Als je wat YT videos kijkt en handig bent heb je het binnen een uurtje gedaan, dan heb ik het over complete vervanging. Als je niet handig bent met dit soort dingen bestaat wel het gevaar dat je het erger maakt en je bent waarschijnlijk een stuk langer bezig.

Als het een TV voor erbij is en je vind het voor nu OK, gewoon zo gebruiken.