Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik werk in een relatief niche sector als Observability Engineer. Mijn werkgever is in de VS gevestigd, maar ik werk op afstand vanuit Nederland. Bij ons is het beleid dat salarissen marktconform zijn, gebaseerd op de regio waarin je werkt. Hoewel ik tevreden ben met mijn salaris, weet ik dat als ik in de UK of de VS zou werken, de bedragen heel anders zouden zijn. Dit komt natuurlijk doordat de kosten van levensonderhoud daar veel hoger zijn. Echter, er zit hier ook een nuance over vraag/aanbod, waardoor ik het zeker niet slecht doe, maar in principe meer zou kunnen krijgen.

Als ik fictieve cijfers neem: de kosten van levensonderhoud hier zijn bijvoorbeeld 10k per jaar en mijn salaris is 50k, wat een factor 5 verschil geeft. In de VS zijn de kosten van levensonderhoud bijvoorbeeld 20k per jaar, maar is het salaris 200k, wat een factor 10 verschil geeft. Daarbij zou ik bijvoorbeeld bij een ander VS bedrijf kunnen gaan werken, en direct een beter salaris ontvangen. Echter vind ik het ook wat om een procedure aan te gaan met een ander bedrijf, puur en alleen om een contractsvoorstel te krijgen, welke ik dan weer bij mijn huidige werkgever kan gebruiken..

Ik heb dit al bespreekbaar gemaakt en mijn VP is het ook eens met mijn redenatie en wilt hier ook mee aan de slag richting finance. Dus dit is niet een geval van "ik wil iets, omdat ik het maar wil". Hij wilt alleen zelf ook meer data hebben, en daar kan ik bij helpen. Echter loop ik daar een beetje in vast.

Het probleem is dat er in Nederland nauwelijks functies zijn voor wat ik doe, laat staan veel mensen met vergelijkbare vaardigheden. We hebben zelf ook moeite met het vinden van de juiste mensen tijdens het recruitment proces in andere regios. Ik heb geprobeerd wat onderzoek te doen, bijvoorbeeld via Glassdoor, naar functies die meer richting Principal Engineer gaan om een indicatie te krijgen, maar het blijft lastig om relevante data te vinden.

Zijn er mensen met ervaring in het vinden van marktconforme salarissen voor zeer schaarse functies? Hoe pak je dat aan? Heb je ooit misschien berekening gemaakt wat rekening houdt over de niche van een rol en daarbij dan wat meer een berekening maakt niet zo zeer per regio maar wellicht met een factor per regio? Bijvoorbeeld salaris X in de US wordt factor Y in Europa / NL?

Een andere optie waar ik naar zoek is om mijn functie misschien om te zetten naar een meer generieke functie zoals officieel een principle engineer. Dat zou ook mogelijk kunnen zijn en potentieel het wat makkelijker maken.

In elk geval, elk stukje ervaring of feedback zou mij erg helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Wat zijn jouw taken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden, wie zijn jouw gesprekspartners/klanten (op welk niveau in de organisatie zitten zij), ben je budget verantwoordelijk, etc? De specifieke job kan een niche zijn maar op basis van de andere kenmerken kan het wel gemapt worden op meer voorkomende functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:20

JaQ

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je ook even goed naar de pagina gekeken wat ze als indicatie aangeven, voordat je de link dump deed? Ik vind 5.996 EUR - 9.583 EUR dan namelijk best enorm ruim. Dit is in elk geval niet echt bruikbaar vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:26
Niet direct een oplossing maar vergelijkings materiaal. Gitlab is ook heel open/transparant in dit soort zaken zodat je leesmateriaal hebt. In het Engels ook gelukkig dus je kan dit ook makkelijk delen.

https://handbook.gitlab.c.../compensation-calculator/

That being said, wat verdien jij, wat wil je verdienen en wat verdienen je collega's? Uiteindelijk is het vooral wat nummers. Als je collega's allemaal een berg meer verdienen dan is dat een best sterk argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:29
Moet je niet gewoon kijken naar wat een gemiddelde DevOpser verdient? En dat is dan je bandbreedte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-05 21:26
Ik zit de hele dag te loeren naar uurtarieven / salarissen voor het sourcen van diverse rollen in de sector waar jij zit op globaal niveau, vooral EMEA maar ook US & India etc. Geen HR maar meer voor projecten/verkoop/solutioning.

Principal wordt veel misbruikt naar mijn inziens en normaal gesproken is dat wel echt een leider in een vakgebied en niet iemand die meer echt veel operationeel werk doet maar vooral begeleid. Ook ben je echt bezig met het shapen van een product/service, bedenk je ook nieuwe dingen en ben je echt een voorbeeld.

Salarissen die ik langs zie komen zijn rond de 100k tot 180k totaalpakket, waar merendeel meer aan de linkerkant zit dan aan de rechterkant, als je echt uitzonderlijk ben. Ik volg dus wel de lijn van ING in de bovengenoemde tussen de 100 en 120k. Ik zag laatst een vacature bij Splunk tegenkomen, ook rond de 120 tot 180k. In Nederland zijn er niet extreem veel partijen die dat betalen en simpelweg ook niet kunnen omdat ze een ander verdien model hebben (uurtarieven ipv product). Als je daar om 100k+ vraagt, lachen ze je bijna uit en komen ze met 60/70k.

Na een tijdje gaat het er ook om hoe goed jezelf kan verkopen en moet je ook een beetje geluk / oog hebben met (voor) de werkgevers. De afgelopen jaren werden bij sommige bedrijven extreem gekke bedragen betaald, 200k + of bij de FAANG's / Invidia's van deze wereld in de US nog veel hoger, al dan niet met aandeelpakketten die sky high gingen. Je moet dus een beetje geluk hebben met het bedrijf en hun policy.

In Nederland specifiek denk ik alles rond de 100k+ is al vrij goed en daarboven is mooi meegenomen maar zeker niet normaal. Wel loondienst en niet zzp. Al is de 100k niet hetzelfde als van een paar jaar terug.

Over regionaal gesproken zijn uiteraard ook grote verschillen waarin de Scandinavische landen (Noorwegen, Denemarken, Zweden) / Zwitserland veel hoger zitten. Dan komt Duitsland/Engeland en Nederland hangt daar weer wat onder (eigenlijk zijn wij het lage lonen land van de Westerse wereld met goed opgeleide mensen is mijn conclusie).

Frankrijk is weer vergelijkbaar met Nederland, net zoals België, Finland zit ook in dezelfde hoek. Oost Europa komt als een raket op, waarin vooral Polen heel duur wordt, soms bijna uurtarieven ter hoogte van Nederland (hoe dan denk ik soms wel eens?). Bulgarije / Roemenie zijn momenteel de goedkoopste landen en Portugal doet het ook niet best (ook best verbazend). Italië/Spanje hangt weer wat onder Frankrijk, niet duur/niet goedkoop.

Uiteraard is India veel goedkoper maar stijgt ook extreem snel.

[ Voor 25% gewijzigd door wm1234 op 23-09-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12
Douweegbertje schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:16:
...

Als ik fictieve cijfers neem: de kosten van levensonderhoud hier zijn bijvoorbeeld 10k per jaar en mijn salaris is 50k, wat een factor 5 verschil geeft. In de VS zijn de kosten van levensonderhoud bijvoorbeeld 20k per jaar, maar is het salaris 200k, wat een factor 10 verschil geeft.

...

Bijvoorbeeld salaris X in de US wordt factor Y in Europa / NL?
Ik zit natuurlijk totaal niet in jouw sector.

Maar salaris X in VS wordt factor Y in NL, komt in mijn geval redelijk overeen met de cijfers die jij zelf aanhaalt.

Zou ik verkassen naar de VS en daar gaan werken, zou ik ongeveer 3 à 4 keer zoveel bruto inkomsten kunnen verwachten als in NL.

Gelet op het feit dat je aangeeft dat de werkgever meegaand lijkt te zijn in je wens, kun je natuurlijk ook gewoon zelf een gunstig bod doen voor beide partijen. En niet zozeer kijken naar een gelijkwaardige functie in NL. Maar kijken wat het marktconform tarief in de VS is, en qua bruto salering een voorstel doen dat dit e.g. 75% benaderd. Op die manier ga je er zelf vermoedelijk (gelet op je fictieve cijfers) flink op vooruit, en blijf je voor het bedrijf gunstig als werknemer want je bent goedkoper dan een lokale speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Volgens mij zijn er in Nederland redelijk wat meer vacatures voor software reliability engineer, waar observability vaak een groot deel van is. Misschien ook handig om die mee te nemen in je zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

CH4OS schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:49:
[...]

Heb je ook even goed naar de pagina gekeken wat ze als indicatie aangeven, voordat je de link dump deed? Ik vind 5.996 EUR - 9.583 EUR dan namelijk best enorm ruim. Dit is in elk geval niet echt bruikbaar vergelijkingsmateriaal.
De linkdump is net zo specifiek als de rolbeschrijving van de TS ;) Maar als TS zo geniaal is in zijn vak als hij zegt (principal engineer), is het prima om de bovengrens aan te houden lijkt me.

In het geval van de rol die ik post, moet je het bruto salaris ongeveer maal 15 rekenen (12 maanden salaris, 1 maand vaste bonus, 8% vakantiegeld en nog wat overige toeslagen), daarnaast nog mobiliteit, vrije dagen, pensioenregeling, WIA-bescherming, opleidingen, etc. etc.

Als je dat tussen landen wilt gaan vergelijken kom je echt in een drijfzand-discussie omdat een deel van die zaken niet eens bestaat in Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ik zie dat ik dat niet heel duidelijk heb aangegeven wat mijn rol nu is, dus excuses daarvoor. Mijn officiële titel is simpelweg "Observability Engineer". Echter, ik ben wel de tech lead en eDRI (engineering directly responsible) voor onze systemen. Er zit ook een soort eigenaardigheid in ons beleid, vooral wat betreft functies. Ongeacht budget of doelstellingen, kun je niet doorgroeien naar bijvoorbeeld Engineering Manager tenzij je minimaal X aantal mensen onder je hebt. Hoe dan ook, we mogen nu weer mensen aannemen, en zodra we er twee bij hebben, kan ik officieel proberen van rol te veranderen. Of ik dat daadwerkelijk wil blijven doen, is een andere vraag. Het lijkt me een leuke uitdaging, maar ik kan ook beslissen om terug te gaan naar een engineer-rol als het me niet bevalt.

Ik ben alleen op engineer vlak verantwoordelijk voor zaken, maar ik werk nu wel heel nauw samen met de VP (niet mijn manager) - om daarin te groeien en zodoende wanneer ons team gegroeid is, die rol wel op te pakken omtrent budget en 'mensen'. Doch, pak ik eigenlijk al wel mijn eigen managers taken over omtrent dat stukje. Bijv. ben ik wel de hiring manager voor ons team, maar hij doet alleen zelf nog het budget prepareren voor mij. Idem eigenlijk voor projecten, ik maak wel de begrotingen en forecasts, alleen dit in 'staff' overleg bespreken e.d. doe ik dan weer niet. Geen idee, misschien ben ik er al voor 50%, maar ik zie manager ook niet als een promotie, maar als verandering van functie.

Iets wat voor mij belangrijk is om te vermelden, is dat je op een gegeven moment op een andere schaal gaat werken. Ik heb bijvoorbeeld bij een redelijk groot Nederlands bedrijf gewerkt, en hun hele IT-budget was kleiner dan het budget van ons kleine team nu – om maar een voorbeeld te geven. Dit zegt niets over kwaliteit, maar soms werk je simpelweg op een andere schaal en wordt het zo (pardon my french) verdomd lastig om deze vergelijkingen te maken. Het is dan soms echt appels met peren vergelijken.

Ik hoop vooral dat het laatste stukje misschien goed uitlegt waarom ik daarop vast loop :)

edit:

En, ik wil iedereen heel erg bedanken voor jullie input. Ik heb wat meer dingen om over na te denken en uit te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 23-09-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-05 21:26
Eigenlijk zeg je nog steeds niets wat je doet.

Kan je niet eens kort omschrijven wat je doet in een week in hoofdlijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Douweegbertje schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:16:
Mijn werkgever is in de VS gevestigd, maar ik werk op afstand vanuit Nederland. Bij ons is het beleid dat salarissen marktconform zijn, gebaseerd op de regio waarin je werkt. Hoewel ik tevreden ben met mijn salaris, weet ik dat als ik in de UK of de VS zou werken, de bedragen heel anders zouden zijn. Dit komt natuurlijk doordat de kosten van levensonderhoud daar veel hoger zijn. Echter, er zit hier ook een nuance over vraag/aanbod, waardoor ik het zeker niet slecht doe, maar in principe meer zou kunnen krijgen.
Ik zou verhuizen :)

Stel even dat het $100.000/jaar scheelt, hoe vaak moet je dan in de VS zijn om beloond te worden voor die regio? Voor $50.000/jaar kun je flink wat vliegen en voor $50.000/jaar heb je al snel ergens een leuke woning. Zit je daar een paar weken per jaar, de rest van de tijd Airbnb je de woning.
Of je gaat even in de VS wonen, bijvoorbeeld tijdens de zomervakantie en nog wat tijd daaromheen. Krijg jij je contract en daarna ziet niemand je meer omdat je remote werkt.
De UK is helemaal prima te bereizen.

Overigens vind ik het wel grappig om te lezen dat de kosten van levensonderhoud zoveel hoger zouden zijn. Mijn ervaring in het noorden van Engeland is dat het heel vergelijkbaar is met NL. Ga je richting Londen dan lopen de huizenprijzen steeds verder op. Maar de rest blijft vergelijkbaar.
Numbeo probeert dat inzichtelijk te krijgen:
https://www.numbeo.com/co...ing=getDispatchComparison
Overigens gaat dit uit van netto inkomen, in het VK betaal je iets minder belasting. Bruto ligt dat al dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
wm1234 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 00:10:
Eigenlijk zeg je nog steeds niets wat je doet.

Kan je niet eens kort omschrijven wat je doet in een week in hoofdlijnen.
Houd er rekening mee dat dit niet per se een sollicitatie is :+. Volgens mij geeft het wel een globaal beeld, en uiteindelijk stel ik een gerichte vraag. Ongeacht mijn functie en de exacte werkzaamheden die ik nu uitvoer, zou ik toch enkele aanwijzingen daarvoor kunnen krijgen? Om mijzelf te quoten:
Zijn er mensen met ervaring in het vinden van marktconforme salarissen voor zeer schaarse functies? Hoe pak je dat aan? Heb je ooit misschien berekening gemaakt wat rekening houdt over de niche van een rol en daarbij dan wat meer een berekening maakt niet zo zeer per regio maar wellicht met een factor per regio?
Doch, misschien ben ik fout, dus ik kan wel iets vertellen: Afgelopen week heb ik meerdere syncs gehad om de voortgang van grotere projecten te bespreken en technische vraagstukken door te nemen. We werken met sprints, maar zonder dagelijkse meetings, waardoor we ad-hoc kunnen overleggen wanneer nodig. Omdat ik in een internationaal team werk, stem ik mijn werktijden af op verschillende tijdzones. Zo kan ik iedereen spreken en helpen waar benodigd.

Ik heb een feature guide en een communicatiedocument geschreven, ongeveer 10 interview screenings gedaan, en deelgenomen aan panels voor een nieuwe director (buiten ons team). Daarnaast heb ik technische sessies met engineers gehad (kan iets simpels zijn, pair programming of wat langer debuggen met elkaar) en ben ik bezig met het organiseren van een audit en de tijdelijke inhuur van extra FTE's, waarvoor ik overleg heb met finance en legal.

Daarnaast heb ik meerdere vragen vanuit de organisatie behandeld, variërend van support tot diepgaande technische discussies. Dat is gewoon via allerlei kanalen en momenten.

Hoewel mijn focus normaal meer op techniek ligt, besteed ik nu veel tijd aan coördinatie door de lopende werving (6-7 FTE over 3 regio's proberen we nu tegelijkertijd te vullen) en grote projecten. Ik heb uiteindelijk toch enkele uren kunnen programmeren aan een nieuwe tool/proxy. :+

------

Wellicht handig om te vermelden dat alles wat er nu al staat, volledig vanuit niets is opgezet door ons team.Tegenwoordig zie ik nu ook dat ik steeds verder van de techniek kom te staan omdat zowel ons team als stack groeit en er zoveel variabelen bij komen. Ik was altijd de lead en verantwoordelijke daarvoor, dus ik heb dat een beetje doorgepakt, mede om mijn collega's te "beschermen" - zodat ze lekker kunnen knallen. Plus, ik vind dit werk ook niet erg om te doen (sterker nog, vrij leuk en uitdagend!).

Soms heb ik weken waarin ik voor 80% met pure techniek bezig ben, maar die worden steeds zeldzamer. Het gaat dan vooral om multi-cloud, multi-region en high QPS workloads voor ons observability platform, volledig cloud-native en op Kubernetes. Naast observability ben ik ook direct betrokken bij het platform waarop het draait, dat tientallen clusters en duizenden nodes omvat, met honderden teams en applicaties. Enkele concrete dingen waar we dan aan werken zijn; kostenbesparingen door optimalisatie van het netwerk (minder cross-AZ, maar wel HA), snellere releases, en meer automatisering en self-service voor teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-05 21:12
Zoals @JaQ zegt - appels en peren. Hoe zit het met pensioenopbouw? En welke certificaten heb je in de tussentijd behaald? Wat zijn de salarissen voor technici met die certificaten?
Waar zitten de verschillen tussen je functieomschrijving en wat je nu zoal doet, en in wiens voordeel is dat? 'De regio' betekent voor Amerikaanse begrippen iets anders dan Nederlandse. Pak als vergelijkingsinspiratiemateriaal andere Europese landen. In de functie waar jij zit is, denk ik, de voertaal Engels, dus taalbarrière lijkt me geen issue.
Ik weet niet of je contact hebt met oud collega's, maar misschien een idee om hen eens te polsen hoe zij de overstap en hun laatste salarisonderhandeling hebben ervaren. Anoniem een soortgelijk CV posten op plekken waar jullie zelf ook naar mensen zoeken kan een optie zijn. Niet heel sjiek maar als je het gevoel hebt dat je flink wordt onderbetaald dan is sjiek misschien een gepasseerd station.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:31
@Douweegbertje Lastig verhaal omdat wat je in de praktijk doet nogall breed is en niet in een hokje te stoppen. En vergeet niet dat de labeltjes die de bedrijven plakken lang niet altijd hetzelfde zijn. BV principle engineer kunnen enorme verschillen in verwachtingen zitten. Ik heb als principle engineer 90k verdiend en zit als senior engineer nu hoger.

De bandbreedtes zijn dus fors.

Mijn werkgever heeft ooit een salarsbenchmark gedaan met behulp van Mercer maar dat kost nogal wat denk ik. Maar misschien hebben ze ook wat ruwe data die voor niet al te veel geld verkocht wordt, geen idee.

Er is ook nog Techpays maar ik weet niet hoe relevant die site nog is.

Succes in elk geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 06:34
Je functie is helemaal niet schaars. Het enige schaarse is dat jouw werkgever er een raar labeltje aan hangt. In mijn boeken is dit gewoon een DevOps engineer. Als het echt zo is dat je slechts gewoon wat alerting aan services hangt en zorgt dat deze alertings in de juiste mailbox en dashboard komen is dit gewoon onderdeel van regulier DevOps werk. Beetje gechargeerd, maar dit verdiend niet echt een eigen rol naam imho.

De andere werkzaamheden mbt features etc, is gewoon scrum en niks speciaals imho. Dit mag je tegenwoordig verwachten van elke medior dat die dit soort werkzaamheden kan oppakken.

Het begeleiden van junioren of features schrijven moet elke senior doen.

Wat betreft inhuur, lijkt me logisch dat een senior betrokken is bij de intervierws om het technische stuk te duiden.

Met dat gegeven kan je heel makkelijk er achter komen wat de beloning daar voor is. Dit is gewoon een senior devops rol. 100 euro per uur of 70-90k bruto per jaar.

ps ik hoop dat je tijdens interviews wel wat korter en bondiger kan omschrijven wat men verwacht van de werkzaamheden want je lijkt daar wel 5 alineas voor nodig te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
mannowlahn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:23:
Je functie is helemaal niet schaars. Het enige schaarse is dat jouw werkgever er een raar labeltje aan hangt. In mijn boeken is dit gewoon een DevOps engineer. Als het echt zo is dat je slechts gewoon wat alerting aan services hangt en zorgt dat deze alertings in de juiste mailbox en dashboard komen is dit gewoon onderdeel van regulier DevOps werk. Beetje gechargeerd, maar dit verdiend niet echt een eigen rol naam imho.

De andere werkzaamheden mbt features etc, is gewoon scrum en niks speciaals imho. Dit mag je tegenwoordig verwachten van elke medior dat die dit soort werkzaamheden kan oppakken.

Het begeleiden van junioren of features schrijven moet elke senior doen.

Wat betreft inhuur, lijkt me logisch dat een senior betrokken is bij de intervierws om het technische stuk te duiden.

Met dat gegeven kan je heel makkelijk er achter komen wat de beloning daar voor is. Dit is gewoon een senior devops rol. 100 euro per uur of 70-90k bruto per jaar.

ps ik hoop dat je tijdens interviews wel wat korter en bondiger kan omschrijven wat men verwacht van de werkzaamheden want je lijkt daar wel 5 alineas voor nodig te hebben :+
Ik waardeer je perspectief, en misschien is het ook wel deels gechargeerd. Je lijkt de situatie vaak vanuit het meest negatieve perspectief te bekijken, terwijl mijn ervaring anders is.

Dus sure, het is wel duidelijk dat ik mijzelf slecht verkoop hier, maar ik hoop dat je begrijpt dat er altijd andere mening zijn en dat het niet mijn insteek van het topic was om mijn functie en verdiensten te verdedigen. Iedereen mag er uiteraard een mening over hebben, misschien vind je mij een klaploper en verdien ik niets. Helemaal goed, maar toch ben ik op zoek naar een inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Ik was ook niet op zoek naar jouw antwoord over wat ik moet verdienen. Naar mijn inziens zijn daar sowieso al meningen over die ik toch niet meer kan veranderen. Stel dat ik zeg dat ik x2 verdien van wat jij aangeef, dan ga ik hoogstwaarschijnlijk meer backlash krijgen dan een gedegen discussie om elkaar te begrijpen :+

Dank (@Kalentum - daar kan ik zeker wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

For the record, ik twijfel niet aan het vaknmanschap van @Douweegbertje (zoals ik mijn post nu lees, kan je dat er wel in lezen). Dat betekent dus ook niet dat ik vind dat @Douweegbertje overbetaald (of onderbetaald) wordt, dat kan ik helemaal niet beoordelen.

Pagina: 1