Dual setup, 1 monitor in standby zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04 19:19
Kun je bij dual monitor setup, 1 van de 2 monitoren in standby zetten terwijl de andere nog actief is? Ik gebruik voornamelijk 1 monitor. Heel af en toe gebruik de 2de.

De setup is een combinatie van een laptop + externe monitor (Samsung Qled 32 inch).

Beste antwoord (via edmunt op 24-09-2024 16:20)

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55

odan

The dark side is within all!

windows toets p en dan monitor selecteren die je wil gebruiken andere zou in standby/sleep moeten gaan.

Pulse mee voor GoT!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:36
Met een snelkoppeling tussen een of twee schermen schakelen denk ik aan? Anders gewoon met het knopje het snelste denk ik?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

windows toets p en dan monitor selecteren die je wil gebruiken andere zou in standby/sleep moeten gaan.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:36
Zit daarvoor geen functietoets op de laptop?
Zo ging dat i.i.g. met mijn laptop om een beamer in en uit te schakelen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
odan schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:55:
Heb het even uitgeprobeerd. Werkt zeer goed! Dit kan mijn probleem oplossen. Ik wist niet dat Windows deze functie had.

Echter vraag ik me af of het niet mogelijk is om de 2 de monitor bij 15 min. inactiviteit op stand by te zetten. Terwijl de 1 ste monitor nog aanblijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:36
edmunt schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:23:
[...]

Heb het even uitgeprobeerd. Werkt zeer goed! Dit kan mijn probleem oplossen. Ik wist niet dat Windows deze functie had.

Echter vraag ik me af of het niet mogelijk is om de 2 de monitor bij 15 min. inactiviteit op stand by te zetten. Terwijl de 1 ste monitor nog aanblijft!
Dat hangt van je monitor af. Gewoonlijk gaat een monitor op stand-by als die een bepaalde tijd geen signaal krijgt. Maar als hij van Windows nog steeds een kaal bureaublad krijgt aangeboden, dan is dat voor de monitor gewoon een signaal.

Daarom mijn vraag: zit er op de laptop geen knop om de monitor uitgang uit te schakelen? Dan gaat die monitor daarna uit als het goed is.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

edmunt schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:23:
[...]

Nee dat is volgens mij niet mogelijk.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
JukeboxBill schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:33:
[...]

Dat hangt van je monitor af. Gewoonlijk gaat een monitor op stand-by als die een bepaalde tijd geen signaal krijgt. Maar als hij van Windows nog steeds een kaal bureaublad krijgt aangeboden, dan is dat voor de monitor gewoon een signaal.

Daarom mijn vraag: zit er op de laptop geen knop om de monitor uitgang uit te schakelen? Dan gaat die monitor daarna uit als het goed is.
Als het technisch niet mogelijk is, dan is het zo. Maar als ik mijn laptop voor 15 min. niet gebruik. Dan valt het scherm uit(beide monitoren). Ik vroeg me af of dit niet kan per monitor.

Op de fn + f8 zit die functie. Maar dit is wel hetzelfde als windows logo + P. Zoals hierboven vermeld doet dit de job goed. Werkt zeer goed.
Pagina: 1