Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togoo
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-09-2024
Wij hebben een radiator waar we de speedcomfort niet kunnen gebruiken. Er is geen stopcontact. Ik heb speedcomfort gevraagd of zij dat niet faciliteren met een batterij/powerbank. Nee, dat vinden zij een belasting van het milieu.

Wie kan mij advies geven hoe ik aan de juiste powerbank/batterij pakket kom?

De adapter die speedcomfort levert kent de volgende specificaties:

Output 12V 1000mA 12 VDC
Het adapter model is PS1201000-W

Beste antwoord (via Togoo op 24-09-2024 17:35)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Interessant, twee Speedcomfort's verbruiken als die draaien (net gemeten met stekker): 1,5 Watt, dit is dus inclusief adapter verlies. Daar zitten dus twee maal drie Papst ventilatoren in van 6 cm, exacte type ben ik even kwijt.
Dus een powerbank die 12 Volt ondersteunt, dat zou best kunnen werken voor een tijdje, bijvoorbeeld 5200 mAh dan kan die één Speedcomfort 80 uur draaien. Zo'n powerbank kost wel rond de 50 euro voor wat ik gezien heb. (waarden heb ik hier ingevuld: https://calculatorcorp.com/battery-runtime-calculator/ 5Ah, 12V, 100%, 100%, no, 0,75W) Dan zou je er dus eigenlijk twee moeten hebben en deze steeds opladen en omwisselen. Als er geen stroompunt in de buurt is dan vraag ik me wel af hoeveel meerwaarde een Speedcomfort in die ruimte dan uit maakt op een radiator. Je kan ook in plaats van de 230V de 12V verlengen met een kabeltje, maar dan heb je misschien weer grotere belasting op de adapter door de weerstand.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
Wat is er op tegen om een gewoon verlengsnoer te gebruiken naar een stopcontact dat ergens anders zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:26
@Togoo

Denk dat het handig is om het daadwerkelijke verbruik te meten, om de capaciteit van de powerbank te kunnen inschatten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Interessant, twee Speedcomfort's verbruiken als die draaien (net gemeten met stekker): 1,5 Watt, dit is dus inclusief adapter verlies. Daar zitten dus twee maal drie Papst ventilatoren in van 6 cm, exacte type ben ik even kwijt.
Dus een powerbank die 12 Volt ondersteunt, dat zou best kunnen werken voor een tijdje, bijvoorbeeld 5200 mAh dan kan die één Speedcomfort 80 uur draaien. Zo'n powerbank kost wel rond de 50 euro voor wat ik gezien heb. (waarden heb ik hier ingevuld: https://calculatorcorp.com/battery-runtime-calculator/ 5Ah, 12V, 100%, 100%, no, 0,75W) Dan zou je er dus eigenlijk twee moeten hebben en deze steeds opladen en omwisselen. Als er geen stroompunt in de buurt is dan vraag ik me wel af hoeveel meerwaarde een Speedcomfort in die ruimte dan uit maakt op een radiator. Je kan ook in plaats van de 230V de 12V verlengen met een kabeltje, maar dan heb je misschien weer grotere belasting op de adapter door de weerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

IKEA heeft een prima, betaalbare powerbank die 12V pd kan. Triggerbordje er tussen en gaan met die banaan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
En dan iedere twee jaar een nieuwe powerbank kopen vanwege het aantal cycles. Een verlengsnoertje is handiger TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togoo
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 24-09-2024
'Een verlengsnoertje is handiger TS! '

Nee dat is niet altijd handiger.
Het doel is alle radiatoren circulatiewarmte af te doen geven, opdat all electric ook zonder het vervangen van de radiatoren kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Ik zie een X aantal powerbanks (je wil er altijd een opgeladen hebben) die je elke paar dagen moet vervangen als een absoluut verschrikkelijk idee.

Dit is je verwarming, waar je al jaren zo goed als 0 aandacht aan geeft.... dan ga je iets doen wat elke 3-4 dagen actie nodig hebt?

Probeer het, en geef even een bericht als je het verlengkabeltje aangelegd hebt :-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1