Beste mensen,
Ik heb een Zehnder Q600, deze heeft een uit/ingang voor naar de dakdoorvoer van 180/200 de wtw is uitgevoerd met een afvoer om condenswater af te voeren.
Mijn dak heeft een helling van 40 graden.
Voor de dakdoorvoer zat ik zelf te denken aan de
Ubbink Ventus dakdoorvoer 15-55 graden 200-180mm
Echter is deze best groot door de isolatie ook aan de buitenkant is de diameter 33 cm.
Verder kwam ik ook tegen bijv:
Renson design Flex XL dakdoorvoer 180/200mm - loodvrije flexibele slab - zwart
Deze staat bij dat deze ook geschikt is voor de toepassing voor WTW, echter is deze niet termisch geisoleerd.
Nu krijg ik van de leveranciers verschillende antwoorden:
Ene leverancier geeft aan dat de hele buis incl. dakdoorvoer termisch geisoleerd moet zijn.
De ander geeft aan dat alleen de buizen van de wtw tot de dakdoorvoer termisch geisoleerd moet zijn, maar dat dit niet doorzakelijk is voor de dakdoorvoer.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn eventueel nog mijn alternatieven ?
Ik wil tevens liever ook geen gebruik hoeven te maken van lood.
Ik heb een Zehnder Q600, deze heeft een uit/ingang voor naar de dakdoorvoer van 180/200 de wtw is uitgevoerd met een afvoer om condenswater af te voeren.
Mijn dak heeft een helling van 40 graden.
Voor de dakdoorvoer zat ik zelf te denken aan de
Ubbink Ventus dakdoorvoer 15-55 graden 200-180mm
Echter is deze best groot door de isolatie ook aan de buitenkant is de diameter 33 cm.
Verder kwam ik ook tegen bijv:
Renson design Flex XL dakdoorvoer 180/200mm - loodvrije flexibele slab - zwart
Deze staat bij dat deze ook geschikt is voor de toepassing voor WTW, echter is deze niet termisch geisoleerd.
Nu krijg ik van de leveranciers verschillende antwoorden:
Ene leverancier geeft aan dat de hele buis incl. dakdoorvoer termisch geisoleerd moet zijn.
De ander geeft aan dat alleen de buizen van de wtw tot de dakdoorvoer termisch geisoleerd moet zijn, maar dat dit niet doorzakelijk is voor de dakdoorvoer.
Wat zijn jullie ervaringen en wat zijn eventueel nog mijn alternatieven ?
Ik wil tevens liever ook geen gebruik hoeven te maken van lood.