Dan medetweakers.
Situatie: in het zwembad waar mijn dochter (4j) haar zwemles heeft hangen een 3 tal camera’s in de centrale ruimte ná het omkleden.
Een twee tal camera’s hangt recht boven een kleed hok maar staan, voor zover ik het zie, niet naar beneden gericht.
Nu heb ik even gezocht en kom ik, kort door de bocht dit antwoord tegen:
Ik heb totaal geen bezwaar dat er camera’s hangen op het deel wat ‘publiekelijk’ toegankelijk is maar heb er toch wel moeite mee dat er camera’s in een kleedruimte hangen.
Stel ik me aan? Kan een zwembad überhaupt zulke argumenten kunnen aanvoeren dat ze legaal camera’s in dit soort ruimtes mogen ophangen?
Situatie: in het zwembad waar mijn dochter (4j) haar zwemles heeft hangen een 3 tal camera’s in de centrale ruimte ná het omkleden.
Een twee tal camera’s hangt recht boven een kleed hok maar staan, voor zover ik het zie, niet naar beneden gericht.
Nu heb ik even gezocht en kom ik, kort door de bocht dit antwoord tegen:
Bron: https://www.zwembadbranch...s-waar-moet-je-op-letten/Het filmen van mensen die ontkleed zijn, maakt een grote inbreuk op de persoonlijke levenssfeer en mag onder geen beding. Er mag dus ook geen cameratoezicht plaatsvinden in openbare ruimtes waar bezoekers ontkleed kunnen zijn, zoals kleedkamers, doucheruimtes, toiletten, sauna’s.
Ik heb totaal geen bezwaar dat er camera’s hangen op het deel wat ‘publiekelijk’ toegankelijk is maar heb er toch wel moeite mee dat er camera’s in een kleedruimte hangen.
Stel ik me aan? Kan een zwembad überhaupt zulke argumenten kunnen aanvoeren dat ze legaal camera’s in dit soort ruimtes mogen ophangen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!