Krimpkousjes

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 23:26
Waar kan ik die kopen?

Audentia

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
gewoon, display ofzo

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Dezelfde plaats als waar je ook weerstandjes, potmeters, ledjes en dergelijke kan halen..

De lokale electroboer dus..

Of voor de echt-internet-verslaafde online bestellers.. conrad heeft ze vast ook in alle soorten en maten in de collectie zitten..

• Exterazzo
ok thnx

Audentia

• FFF
  • Laatst online: 11:24

FFF

andere vraag, kun je ze kopen die zo groot zijn dat je er een ide kabel mee kunt rounden, gaat namelijk beter als tape denk ik.

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 17:09 schreef FFF het volgende:
andere vraag, kun je ze kopen die zo groot zijn dat je er een ide kabel mee kunt rounden, gaat namelijk beter als tape denk ik.
Nee lukt niet....je krijgt ze niet om de ide connector heen. Altans als dat wel lukt krijg je ze niet genoeg gekrompen om je IDE kabel te rounden.

• Exterazzo
zijn er ook verschillende soorten? ja zal wel zeker! Ik heb dus weerstanden aan LEDjes gesoldeerd en daaraan weer gewoon stroomkabeltjes, en nu leek het mij verstandig om daaromheen dus wat krimpkousjes te doen, welke moet ik dan hebben?

Audentia

• Exterazzo
Op woensdag 12 september 2001 16:06 schreef Mr Edge het volgende:
gewoon, display ofzo
huh???

Audentia

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:34

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kan wel, maar dan moet je dus eerst (duh) je kabel beetje lostrekken, dus dat alle 40 (of 80 als je ATA66 ofzo hebt) los van elkaar zijn. Dan kun je ook het formaat krimpkous kopen waar je IDE stekker als je em langs je kabel vouwt precies doorpast, en dan krimpen gaat zeker werken.
Of je koopt een te lange (of losse) kabel, knipt die stekker er aan 1 kant af, krimpkous eromheen en nieuwe stekker erop zetten (wel netjes anders doet ie het niet heb je er ook niks aan).
Hou er wel rekening mee dat krimpkous de eigenschap heeft dat het eenmaal gekrompen harder en dus veel minder flexibel is...je kunt em wel nogmaals verwarmen (nooit met een aansteker daar verkleurt ie van is ni mooi, goeie fohn werkt meestal wel of anders klein brandertje er NAAST houden), dan is ie weer ff flexibel kun je m in figuurtjes buigen :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op woensdag 12 september 2001 17:19 schreef Exterazzo het volgende:
zijn er ook verschillende soorten? ja zal wel zeker! Ik heb dus weerstanden aan LEDjes gesoldeerd en daaraan weer gewoon stroomkabeltjes, en nu leek het mij verstandig om daaromheen dus wat krimpkousjes te doen, welke moet ik dan hebben?
voorzover ik weet heb je slechts verschillende maten en kleuren, voor de rest doen ze allemaal hetzelfde: krimpen als ze warm worden :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Exterazzo
Op woensdag 12 september 2001 17:23 schreef realbart het volgende:

[..]

voorzover ik weet heb je slechts verschillende maten en kleuren, voor de rest doen ze allemaal hetzelfde: krimpen als ze warm worden :P
welke maat moet ik dan hebben, ongekrompen (???) moet ik een doorsnede hebben van een halve cm. (dus de diamater)

Audentia

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Bij de betere elektronica zaak en bij de grote electro boer kun je krimpkoous krijgen..

Soms los, soms per lengte soms per assortiment kleinere stukjes.

Je kun krimp kous vanaf een mm of 3 krijgen (1mm gekrompen) tot wel meer dan 10cm.. doorsnee.

Dus vraag ff en ze hebben het...

Voor IDE kabels kun je het gebruiken... maar als je het over de connector moet schijven dan zal het geen strakke kabel worden, wel smaller dan zonder.
Als je je kabel zelf maakt, dan kun je een smallere kous nemen en op enige afstand de connector er nog opmaken en als die erop zitten pas krimpen... Dat zal een veel strakker resultaat geven.
Welke afstand het nog net kan zul je voor moeten experimenteren.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Dan moet je dat ff vragen bij de verkoper, als het goed is kan die je vertellen hoeveel ze krimpen, dus dan weet jij weer welke maat je moet kopen.
Zelf doe ik het meestal op het oog, dus onderdeel meenemen als het kan anders opmeten, en dan eentje zoeken die daar zo net mogelijk omheen past. Heb nog nooit een kous zien scheuren tijdens het krimpen omdat ie niet verder kon krimpen, t is stevig spul hoor!
En als je er nikx in stopt (probeer maar een stukje ofzo) dan krimpt die kous tot ie wel heel klein is...

• Exterazzo
Op woensdag 12 september 2001 17:27 schreef realbart het volgende:
Dan moet je dat ff vragen bij de verkoper, als het goed is kan die je vertellen hoeveel ze krimpen, dus dan weet jij weer welke maat je moet kopen.
Zelf doe ik het meestal op het oog, dus onderdeel meenemen als het kan anders opmeten, en dan eentje zoeken die daar zo net mogelijk omheen past. Heb nog nooit een kous zien scheuren tijdens het krimpen omdat ie niet verder kon krimpen, t is stevig spul hoor!
En als je er nikx in stopt (probeer maar een stukje ofzo) dan krimpt die kous tot ie wel heel klein is...
en ik moet da gewoon met een aansteker ofzow?

Audentia

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

kan met een aansteker, maar dan heb je goeie kans dat door de gele vlam (gele kleur duidt op onvolledige verbranding dus roetdeeltjes) je kousje zwart of bruin wordt...ook als je em te heet stookt verkleurt ie..en das zonde denk ik zo.
ik gebruik zelf meestal een flinke fohn, vriend van me gebruikt altijd zon verfafbrander (soort super fohn dus) op een heeele lage stand.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 17:30 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

en ik moet da gewoon met een aansteker ofzow?
Het beste kun je een strijkijzer of iets dergelijks gebruiken. De kous boven een soldeerbout houden werkt bij mij ook altijd erg goed zolang je hem er maar niet tegenaan houdt.

Verwijderd

Wacht dacht je van een fohn......

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

soldeerbout kan ook, maar mijn ervaring is dat het heel moeilijk is om die kous dan netjes gelijkmatig te laten krimpen, zonder em te raken.

edit:

ben klaar met 'werken', ga naar huis, dus mijn deelname aan deze topic is hiermee beëindigd. dank u. :P

Verwijderd

Ik zou een fohn niet doen, er is bijna altijd wel iets dat smelt als je het op een schakelaar vastmaakt. Gebruik een aansteker en ga er 1 keer langs, blijf nergens langer dan 1s op.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:56

E-Rick

I love it :7

Als je je kabel zo opvouwt:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io709063/img/cable.gif

en dan de connector er nog wat dichter op,
dan kan er een redelijk klein formaat krimpkous omheen. :)

en om te krimpen kan je het beste een fohn of verfstripper plakken, een aansteker is open vuur en dat is veel te heet. Op mijn werk gebruik ik regelmatig krimpkous, en met een aansteker kan wel maar t spul vliegt dan best gemakkelijk in de fik. Met een verfstripper gaat het echt beter.

Choose life

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 18:16 schreef E-Rick het volgende:
Als je je kabel zo opvouwt:

[afbeelding]

en dan de connector er nog wat dichter op,
dan kan er een redelijk klein formaat krimpkous omheen. :)

en om te krimpen kan je het beste een fohn of verfstripper plakken, een aansteker is open vuur en dat is veel te heet. Op mijn werk gebruik ik regelmatig krimpkous, en met een aansteker kan wel maar t spul vliegt dan best gemakkelijk in de fik. Met een verfstripper gaat het echt beter.
/me vindt dit handige info :)

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Dit is idd wel een betere oplossing dan in je ide en scsi kabels gaan snijden!

thnx :)

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
w00t, kewl, dat zocht ik dat vouwen :D, thx

Verwijderd

mensen voor zover ik weet hebben krimpkousen een bepaalde krimp/diameter verhouding. Dus je kan NIET oneindig blijven krimpen!!

Verwijderd

Volgens mij kan je als regel nemen dat krimpkous voor de helft krimpt...

dus
3mm = 1,5 mm
6mm = 3 mm
8mm = 4 mm
enzo...

er bestaat ook doorzichtige krimpkous (altans hier in Den Haag, Stuut&Bruijn/Westerveld). Dit scheelt je weer als je elke kleur van je kabeltjes wil laten krimpen...

en een goedkope verfstripper (kruidvat/kijkshop) werkt perfect....

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is ook krimpkous die krimpt in de verhouding 1:3, dan heb je redelijk snel een strakke kabel.

Ik denk dat de krimpkous toch wel erg prijzig wordt, zo'n stukje kost al gauw een gulden of 10 in die diameters. Misschien met het vouwen dat je de prijs wat kunt drukken, maar vergeet niet dat je kabel erg stijf wordt, dat is ook niet erg fijn.

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op woensdag 12 september 2001 17:20 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

huh???
sorry, Display Electronica.

Ik was in de veronderstelling dat dat wel een bekende zaak was.

ik kan overigens, als je de juiste maten ff doorgeeft, wel goedkoop aan een stuk komen.

Verwijderd

je kan krimpkousjes bij de HEMA kopen, maat 45 ofzo :P

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:34
Op donderdag 13 september 2001 12:49 schreef TheGhostInc het volgende:
Er is ook krimpkous die krimpt in de verhouding 1:3, dan heb je redelijk snel een strakke kabel.

Ik denk dat de krimpkous toch wel erg prijzig wordt, zo'n stukje kost al gauw een gulden of 10 in die diameters. Misschien met het vouwen dat je de prijs wat kunt drukken, maar vergeet niet dat je kabel erg stijf wordt, dat is ook niet erg fijn.
WTF 10 gulden?! ik heb net stukkie van zo'n meter gekocht voor 1,75 dus tientje lijkt me niet :?

There is no magic.

• Exterazzo
Op donderdag 13 september 2001 20:11 schreef The_Will het volgende:

[..]

WTF 10 gulden?! ik heb net stukkie van zo'n meter gekocht voor 1,75 dus tientje lijkt me niet :?
Ik heb mijn stukje gekocht bij de electronica handel, 2 meter voor 3,75. zwart, 3mm normaal.
dus zeker ook geen 10tje, dan wordt je wel flink opgelicht!

Audentia

Pagina: 1