Ervaring met mifi voor thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvmelle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 19:50
Wie heeft ervaring met mifirouter icm bv odido dongel simkaart abbo Unlimited: onbeperkt GB voor € 35 per maand. Kan dit een optie zijn voor vervanging kabel, vdsl en glasvezel? Lijkt mij best ideaal als er ook een esim duplicaat op je telefoon kan.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
Eigenlijk zoek je dit. nieuws: Odido introduceert dit najaar thuisinternetabonnement via 5G-netwerk

Voor zover ik weet zijn er geen dubbele simkaarten op 1 abonnement. (Niet bij de huidige abonnementen). Je hebt dus dan sowieso twee abonnementen nodig dus twee keer de kosten.

Bij dubbele kosten voor mobiele abonnementen is een VDSL, indien nog leverbaar, de goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 15:06
Zover ik weet/wist biedt/bood Odido echt onbeperkt 5G voor thuis alleen aan op postcodes waar geen vaste internetaansluiting mogelijk/aanwezig is. Ook weet ik niet of deze abonnementen misschien toch een bepaalde FuP van xxGB per dag kennen. Tot op heden kende ik alleen IT-Wizzard die 100% unlimited 5G internet kan bieden, optioneel met vast IP adres en overigens ook via het netwerk van Odido.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Daarvoor moet je bijv. 4g voor thuis afsluiten bij Odido. Een simkaart van een consumenten mobiel abonnement is voor een mobiele telefoon voor 1 gebruiker en niet als vervanger voor je huisverbinding.

Daarbij is een vaste verbinding stabieler en hoef je niet de dagbundel elke keer aan te vullen als je een grote update doet.

Daarnaast kun je, als je 2 simkaarten hebt, maar met 1 tegelijk actief zijn. Dan ben je dus telefonisch niet bereikbaar als je mifi actief is.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 23-09-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 15:57
@gvmelle Heb jij al iets gevonden?

Ik heb sinds afgelopen zaterdag KPN SuperUnlimited.
In het topic nog wat andere opties en adviezen en verder de discussie over of dit wel mag of niet en het mag dus eigenlijk niet. Maar het werkt wel.

Hoe het precies werkt met esim duplicaat of zo weet ik niet. Wel kun je bij KPN 'MB's delen'.

Ik moet zelf op zoek naar en betere mifi/modem/router, want de snelheid is nog niet geweldig, wat dat betreft is het dus nog geen echt goede vervanging voor kabel/vdsl/glasvezel, althans, als je die hoge snelheid ook echt nodig hebt en dat valt bij mij nog wel mee.

Hopelijk heb je hier iets aan. En ik hoor graag of jij juist andere opties gevonden hebt.
(En mogelijk advies voor een andere mifi-router, daar wil ik ook nog een apart advies topic voor maken in Netwerken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Truus01 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:02:
@gvmelle Heb jij al iets gevonden?

Ik heb sinds afgelopen zaterdag KPN SuperUnlimited.
In het topic nog wat andere opties en adviezen en verder de discussie over of dit wel mag of niet en het mag dus eigenlijk niet. Maar het werkt wel.

Hoe het precies werkt met esim duplicaat of zo weet ik niet. Wel kun je bij KPN 'MB's delen'.

Ik moet zelf op zoek naar en betere mifi/modem/router, want de snelheid is nog niet geweldig, wat dat betreft is het dus nog geen echt goede vervanging voor kabel/vdsl/glasvezel, althans, als je die hoge snelheid ook echt nodig hebt en dat valt bij mij nog wel mee.

Hopelijk heb je hier iets aan. En ik hoor graag of jij juist andere opties gevonden hebt.
(En mogelijk advies voor een andere mifi-router, daar wil ik ook nog een apart advies topic voor maken in Netwerken.)
Je kunt ook voor Mifi een Odido klik en klaar abonnement nemen. Krijg je een 5G router met unlimited data voor 25 euro per maand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvmelle
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 19:50
@Truus01 Ik heb het gezien, ja. Best interessant dat klik&klaar abonnement. Ben net het artikel hierover in Tweaker aan het lezen. Hier ook een stukje in ct.nl en op Reddit ook een opmerking.
Pagina: 1