Ik heb recent een sollicitatiegesprek gehad waarbij werd benadrukt dat het behalen van een story binnen de tijd nauwlettend in de gaten wordt gehouden. Bij tijdsoverschrijding gaan er direct 'alarmbellen' af. In mijn huidige functie is dit totaal anders: er is veel ruimte om meer tijd aan een feature te besteden omdat er vertrouwen is dat je het beste product levert. Daarbij hoef ik niets door te factureren aan klanten, wat het werk minder strak maakt.
Het nieuwe bedrijf heeft zowel interne als externe klanten, dus ik begrijp dat er voor externe klanten meer druk ligt op tijdigheid. Maar het lijkt erop dat deze cultuur ook geldt voor interne projecten en tooling.
Nu vraag ik me af: is dit een red flag en moet ik dit bedrijf vermijden? Of ben ik misschien een verwende ontwikkelaar die moet leren om niet altijd te optimaliseren en gewoon te leveren? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie kijk hierop!
Het nieuwe bedrijf heeft zowel interne als externe klanten, dus ik begrijp dat er voor externe klanten meer druk ligt op tijdigheid. Maar het lijkt erop dat deze cultuur ook geldt voor interne projecten en tooling.
Nu vraag ik me af: is dit een red flag en moet ik dit bedrijf vermijden? Of ben ik misschien een verwende ontwikkelaar die moet leren om niet altijd te optimaliseren en gewoon te leveren? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie kijk hierop!