Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
Of het toegestaan is, krijg ik niet duidelijk, zie bijv.: https://www.consumentenbo...m-en-facebook-hoe-zit-dat
Vaker gelezen dat het "waarschijnlijk niet" juridisch klopt, maar dat geeft dus geen garantie, laat staan verbod o.i.d.
SolarEdge E7K, 16xSolarwatt 275Wp(ca. Zuid)+SE-P300's, 12xAEG 325Wp(ca. Oost)+SE-P370's, 2xHLK20(ca. West)+300l buffer, Nibe 1255PC-6 warmtepomp met bron (gasloos). Oh ja, 7 Winddelen :-)
Ze zullen het niet zomaar persoonlijke advertenties noemen, dus ga ik er vanuit dat ze persoonlijke gegevens (laten) verwerken om gericht op je gedrag en mogelijke voorkeuren aan je te (laten) verdienen. Dat mag niet zomaar. Dan moet je een redelijke keuze geven.
Die 'keuze' lijkt een overeenkomst dat je of moet betalen en het bedrijf dan verplicht is geen gegevens voor advertenties te verwerken, of niet betalen en dat het bedrijf zich contractueel verplicht meent te vinden wel je persoonlijke gegevens te verwerken.
Die combinatie is sinds de uitspraak tegen Meta (nog) duidelijk(er) niet toegestaan.
Wettelijk mag je om te beginnen al niet zomaar andermans persoonlijke gegevens verwerken. Daar hoef je niet voor te betalen om het je recht te laten zijn. En zoals ik het lees neemt een persoon niet speciaal dienstverlening contractueel af voor het doel van persoonlijke advertenties. Net zoals je gewoonlijk dienstverlening niet af neemt met het doel om te betalen. Het doel van het contract is dus om informatie over het weer te ontvangen. Als een bedrijf meent dat met advertenties te willen laten betalen dan kan dat, maar daar perse persoonlijke gegevens voor willen verwerken is dan niet zomaar een rechtvaardig belang. Men kan dan immers ook minder vergaande middelen inzetten. Dat ze kiezen dat niet te willen aanbieden is hun keuze, maar op die manier willen verdienen staat niet zomaar boven het basisrecht op bescherming.
[ Voor 8% gewijzigd door kodak op 23-09-2024 16:20 ]
Wannneer je voor de gratis optie kiest, en vervolgens onderaan de pagina naar "Cookie instellingen" en op "Weigeren" drukt, ben je terug bij af en wordt de content geblokkeerd en krijg je weer de keuze uit betalen of persoonlijke advertenties.
28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW
Maar het korte antwoord. Nee, dit mag niet.
Dit is de cookie wall waar je instemt met cookies, alleen worden cookies en trackers niet genoemd tot de kleine lettertjes. Daar begint de fout al.lordgandalf schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:33:
volgens mij is de keuze die verplicht word tussen wel of niet cookies en niet perse advertenties. dus het advertentie gedeelte maakt ansicht niet uit. Het persoonlijke dat is denk ik waar een rechter over kan vallen ze kunnen niet verplichten dat je een abbo neemt om geen gepersonaliseerde advertenties te krijgen volgens mij.
Maar zelfs als we het hele verhaal over heldere cookiebanners even negeren. Gezien "geen advertenties" niet hetzelfde is als "geen cookies en trackers" (want ook trackers vallen onder de ePrivacy-richtlijn aka cookiewet) is dat dus gewoon geen valide optie, want beide opties hebben cookies. Ook zonder advertenties wordt je wel getracked en worden cookies geplaatst. En daar wordt je privacy geschonden, niet in de advertentie zelf.
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.
1
2
3
| buienradar.nl##.payok__container buienradar.nl##.payok__wrap buienradar.nl##.onboard-background |
Hierna is deze weer gewoon netjes direct te zien.
Als je dan ook nog wil dat je scroll-bar het blijft doen, moet je deze nog onderaan toevoegen:Rolfie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:46:
Ik kan trouwens op mijn laptop in chrome icm adblock plus, en 3 block rules deze popup gewoon blokkeren.
code:
1 2 3 buienradar.nl##.payok__container buienradar.nl##.payok__wrap buienradar.nl##.onboard-background
Hierna is deze weer gewoon netjes direct te zien.
1
| buienradar.nl##body:style(overflow: auto !important;) |
bij mij met Ublock Origin in ieder geval, zou misschien kunnen dat dit per adblocker verschilt.
voor de volledigheid, bij mij ziet het er uiteindelijk zo uit:
1
2
3
| buienradar.nl##div.payok__container:nth-of-type(1) buienradar.nl##.payok__wrap buienradar.nl##body:style(overflow: auto !important;) |
[ Voor 22% gewijzigd door DennisDeMennis op 18-10-2024 15:19 ]
Als het niet bevalt dan lijkt het me eerder de bedoeling dat je klaagt (of bij mogelijke onwettigheid bij de juiste toezichthouders of zelfs rechter klaagt), of het niet gebruikt.
Het verdienmodel staat ook niet onder schot; immers zijn de advertenties an sich niet de discussie.kodak schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:39:
Ik betwijfel of het dr bedoeling is elkaar hier uit te leggen hoe je een bedoelde werking van het systeem en het verdienmodel kan aanpassen om er alsnog 'gratis' gebruik van te maken.
Als het niet bevalt dan lijkt het me eerder de bedoeling dat je klaagt (of bij mogelijke onwettigheid bij de juiste toezichthouders of zelfs rechter klaagt), of het niet gebruikt.
Het is:
- de geforceerde tracking als je geen geld geeft; bij wet verboden
- het niet melden dàt de tracking wordt aangezet tot je heel goed de kleine lettertjes verderop gaat lezen. Ook verboden.
Met deze code forceer je dus eigenlijk Buienradar om aan de wet te voldoen: toegang zonder persoonlijke tracking.
De code van @DennisDeMennis werkt prima bij mij trouwens!
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS