Hoe installeer ik de Belgische Interparking Pcard app (NL)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:41
Binnenkort ga ik met de auto naar Brussel en wil ik graag de Pcard app gebruiken zoals uitgelegd op
https://www.interparking....-products/car-park---App/
en
https://www.interparking.be/nl-be/charging/

Beide links naar de Android app op mijn telefoon werken niet. Als ik de links in de browser open zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drGPl8J2ATRAllmv-mwmoCfX7Ns=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/cP6gSxWDP1FcgaAicDqpEmkk.png?f=fotoalbum_small

en als ik de
code:
1
&hl=nl&gl=be
parameters uit de URL weghaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BNupW1DqlxxSEkvJqdjhQEYCto=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/pLoRa4r5NG2Hnfc0B9cweesS.png?f=fotoalbum_small

Zoeken in de Play Store op de apparaten levert niets op anders dan 3rd party apps.

Ik heb vrienden/collega's met andere Android apparaten gevraagd hier ook naar te kijken en iedereen ziet hetzelfde. Het betreft gangbare Android apparaten zoals een Samsung S23.

Dus mijn conclusie is dat Nederlanders de app niet mag gebruiken en daarmee ook meer moeten betalen voor parkeren en EV-laden, ofzoiets? :? :(

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Beste antwoord (via gertvdijk op 26-09-2024 21:36)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:01:
[...]

Welke is dat precies en waar heb je die aangevraagd? Als dat die van pcard.nl is, dan lijkt die alleen in NL te werken.

[Afbeelding]
De Belgische ;)
Het is allemaal erg omslachtig inderdaad voor 1 bedrijf.

https://www.interparking.be/en/payment-products/P-Card/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Inmiddels ook net antwoord van Interparking klantenservice ontvangen. Tot mijn schrik doen zij echt bewust aan prijsdiscriminatie met lulkoek in de uitleg. Dit mag echt niet van EU-regelgeving (hier) dat ik meer moet betalen dan Belgen (niet gebruik kunnen maken van kortingen).
Beste klant,

Momenteel is de Pcard App alleen beschikbaar in de Belgische store vanwege beperkte beschikbaarheid voor Belgische Pcard-gebruikers. Echter, er wordt verwacht dat deze applicatie in de nabije toekomst naar andere landen zal worden uitgebreid.

Als u de Pcard App vanuit het buitenland wilt downloaden, moet u uw winkellocatie in de App Store of Google Play Store wijzigen om toegang te krijgen tot de Belgische store.

Zo wijzigt u uw winkellocatie in de App Store:

Open de App Store op uw iOS-apparaat.
Tik op uw profielfoto rechtsboven op het scherm.
Tik op "Land/Regio".
Tik op "Land of regio wijzigen".
Selecteer "België" en volg de instructies om uw adres en betalingsinformatie te wijzigen.
Zo wijzigt u uw winkellocatie in de Google Play Store:

Open de Google Play Store op uw Android-apparaat.
Tik op de drie horizontale streepjes linksboven op het scherm om het menu te openen.
Tik op "Account".
Tik op "Land en profielen".
Selecteer "België" en volg de instructies om uw adres en betalingsgegevens te wijzigen.
Nadat u uw winkellocatie heeft gewijzigd, kunt u de Pcard App zoeken en downloaden vanuit de Belgische winkel.

Met vriendelijke groeten,

<naam weggehaald>
Customer Office
[...] volgens de EU-regels moeten zulke aanbiedingen daar ook voor consumenten uit andere EU-landen beschikbaar zijn. Goederen en diensten moeten altijd tegen dezelfde prijs ook aan klanten uit andere EU-landen worden aangeboden in de volgende drie situaties:
[...]
bij verkoop van diensten die op een specifieke plaats geleverd worden, zoals hotelboekingen, autoverhuur of kaartjes voor een pretpark

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 23-09-2024 10:44 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waar precies geven zij aan dat jij geen recht op die korting hebt dan?
Ze geven je zelfs een workaround om toch de Belgische app te laten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TripleQ schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:44:
Ze geven je zelfs een workaround om toch de Belgische app te laten downloaden.
Dat is toch geen work-around??

Dan krijg ik ook Belgische prijzen voor mijn Google-diensten, gaan andere apps/subscriptions die wel alleen voor NL zijn opeens uit en mag ik mijn Google-tegoed gaan opwaarderen met Bancontact ipv iDeal zeker?

Je mag je land ook maar 1x per jaar wijzigen!
Je kunt je Google Play-land of -regio maar één keer per jaar wijzigen. Nadat je je Google Play-land of -regio voor het eerst hebt ingesteld of wijzigt, moet je 12 maanden wachten voordat je nog een wijziging kunt aanbrengen.
Het is gewoon niet oké om je hele Google account te verhuizen naar een ander land, sorry hoor. Het volgende is zeker een bankrekening aanvragen bij een Belgische bank? 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 23-09-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gewoon even switchen, app downloaden en installeren, en weer terug switchen naar de Nederlandse store.
Dan blijft de Interpaking app gewoon werken op je telefoon en blijft volgens mij zelfs gewoon updates ontvangen van de playstore en kan je weer doorgaan met je leven en genieten van je tripje naar Brussel

[edit]
Ah, dat van maar 1x per jaar switchen wist ik ook niet.
Dat maakt het wel ietsje lastiger :(

[ Voor 14% gewijzigd door TripleQ op 23-09-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
TripleQ schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:51:
Gewoon even switchen, app downloaden en installeren, en weer terug switchen naar de Nederlandse store.
Lees nog eens. Moet je een jaar voor wachten voor je kan terugswitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Wellicht de APK via een andere manier downloaden? Maar daar mogen we volgens mij hier niet over praten...iets met apkmirror

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
@gertvdijk hoe wilde je uberhaupt in die app gaan betalen?
ideal wordt neit geaccepteerd, payconiq of bancontact all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Toevallig heb ik pas de Pcard+ aangevraagd. Ik kwam er later achter dat dit (ook) een fysieke pas is. Sowieso vind ik het allemaal erg rommelig en onduidelijk.

Wellicht een mooie workaround voor jou? Je krijgt dan ook korting op de tarieven en het bedrag wordt achteraf afgeschreven van je creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
99ruud99 schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:54:
@gertvdijk hoe wilde je uberhaupt in die app gaan betalen?
ideal wordt neit geaccepteerd, payconiq of bancontact all the way.
Zo ver was ik nog niet gekomen, maar ik ging er van uit dat het met credit card kon, omdat:Waar vind je de lijst van betaalmethoden met de Belgische Pcard app dan?

Volgens mij werkt payconiq prima met NL banken trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 23-09-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Cheesy schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:00:
Toevallig heb ik pas de Pcard+ aangevraagd. Ik kwam er later achter dat dit (ook) een fysieke pas is. Sowieso vind ik het allemaal erg rommelig en onduidelijk.
Welke is dat precies en waar heb je die aangevraagd? Als dat die van pcard.nl is, dan lijkt die alleen in NL te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHIOT5idDzWVn9P2-1jUCI1j-8U=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/DBUVCk4x7rA3nuOuwjSm9GIs.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 30% gewijzigd door gertvdijk op 23-09-2024 11:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]
De Belgische ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gertvdijk
Cheesy schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:11:
De Belgische ;)

Oh, wow, die had ik helemaal gemist op de Belgische website. Overal wordt je doorverwezen naar de app, maar er is blijkbaar ook nog een fysieke pas. Nice, thanks! 🙏

Betaling met credit card al gekoppeld in de aanvraag, dus ook dat geen probleem. :)

Snel even aangevraagd, kijken of het op tijd binnen is. 🥺

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 23-09-2024 11:23 ]

• gertvdijk
Zojuist de kaart (net) op tijd binnen gekregen. Scheelt toch weer gedoe (makkelijker met kenteken naar binnen rijden bijv.) en wat kosten. 😃
thnx @Cheesy!

[ Voor 19% gewijzigd door gertvdijk op 26-09-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Het werkte echt fantastisch. Had in mijn account alvast het kenteken aangemeld en kon zo naar binnen rijden, werd begroet op het scherm met mijn naam. 😅

Bij één van de garages moest je een Pcard+-kaartlezer gebruiken om weer toegang te krijgen tot de garage via de toegangsdeuren (voetgangers). Eronder hingen wel de resten van een kastje die door vandalisme kapot was gemaakt - vermoedelijk was dat een lezer die een papieren kaartje kan lezen? Dus mooi dat ik een kaart had of anders had ik moeten wachten op een ander die de deur had geopend. 🤔

Anyways, ik heb dus meerdere keren dit weekend kunnen profiteren. Tot mijn verbazing is er echter nog geen euro in rekening gebracht en zie ik geen historie in mijn account? Heb ik nou gratis geparkeerd? 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CxuiMkd1EYTJoNqGaiuDRb0r50=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/irFOEFGsLyXvOgop7sWhSStr.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
gertvdijk schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:33:

Anyways, ik heb dus meerdere keren dit weekend kunnen profiteren. Tot mijn verbazing is er echter nog geen euro in rekening gebracht en zie ik geen historie in mijn account? Heb ik nou gratis geparkeerd? 😂

[Afbeelding]
Helaas heb je niet gratis geparkeerd. Geen idee waarom maar het kan een tijdje duren vooralleer je een transactie ziet verschijnen na parkeren.
Pagina: 1