Vraag
Alle reacties
Waarom zou die daar afgesloten moeten worden?
Zo'n constructie is meer bedoeld om te zorgen dat vocht / water aan de binnenzijde van het buitenblad via de ventilatieopeningen aan de onderzijde naar buiten te kunnen laten gaan. Dan vooral bij aanbouwen van woningen. Dan heb je geen water onder in de constructie daaronder. In dit geval zit er een compleet dak op. Dus overbodig.
Zo'n constructie is meer bedoeld om te zorgen dat vocht / water aan de binnenzijde van het buitenblad via de ventilatieopeningen aan de onderzijde naar buiten te kunnen laten gaan. Dan vooral bij aanbouwen van woningen. Dan heb je geen water onder in de constructie daaronder. In dit geval zit er een compleet dak op. Dus overbodig.
Praktisch gezien niet aan te brengen. Je dakvlak loopt schuin, en je metselwerk waterpas / getrapt.
Is het je eigen detail trouwens? De arceringen zijn ook niet helemaal volgens het boekje.
Is het je eigen detail trouwens? De arceringen zijn ook niet helemaal volgens het boekje.
[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 23-09-2024 08:54 ]
@Cheesy dank u wel voor uw reactie, ik heb dit zelf aangevuld op doorsnede van de architect. Wist anders niet hoe ik dit duidelijk kon tekenen.
@RonnieKo de vraag kwam meer of het geen probleem is dat het condens eigenlijk steeds tegen onderzijde van de keper komt en of de isolatie. Op die manier wordt het hout en de isolatie eigenlijk nat op een plaats waar dit niet hoort (denk ik). Moeten die zaken dan behandelt worden hiertegen?
@RonnieKo de vraag kwam meer of het geen probleem is dat het condens eigenlijk steeds tegen onderzijde van de keper komt en of de isolatie. Op die manier wordt het hout en de isolatie eigenlijk nat op een plaats waar dit niet hoort (denk ik). Moeten die zaken dan behandelt worden hiertegen?
Nee, waarom zou het daar condenseren? Door ventilatie zou er geen condensvorming moeten zijn. Je kan alleen doorslag van regenwater krijgen aan de binnenzijde van het buitenblad.
Waarom twijfel je zo bij de details van de architect / bouwkundige?
Waarom twijfel je zo bij de details van de architect / bouwkundige?
[ Voor 16% gewijzigd door RonnieKo op 23-09-2024 13:18 ]
Nee dat hoeft niet, doorgaans wordt dit detail nog wel anders door de voorkeuren van de aannemer/dakleverancier.
Pagina: 1