Windows PC van zoon start ineens niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remel
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
De PC van mijn zoon start ineens niet meer op met deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAMPWcJhWhuuBdH-RuCAE2oBQbA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L986PF49V8CSdV63fsCaTxAl.jpg?f=fotoalbum_large
...

Betreft een Windows 10 installatie
...

Probleem is dat het keyboard ook nergens meer op reageert. De verschillende prompts geprobeerd zoals gezien in het screenshot maar ook die van de bios maar de PC lijkt hier niet op te reageren. Hierbij nog een ander keyboard aangesloten maar dit maakt geen verschil hij komt vrij snel na de BIOS prompt op dit blauwe scherm.
...

Wat zou ik nog kunnen proberen? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Doet caps/num lock het wel?
Andere usb poort?

[ Voor 102% gewijzigd door DukeBox op 23-09-2024 07:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remel
DukeBox schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:49:
Doet caps/num lock het wel?
Andere usb poort?
Andere, meerdere, usb poorten geprobeerd maar geen verandering. Caps en numlock lijken bij beide keyboards ook, nog, niks te doen. Wat zou dat voor indicatie zijn? Dacht dat dat pas functioneerde na het boot proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remel
Zodra ik een input zou kunnen krijgen van het keyboard is dit zeker een goede, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Remel schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:59:
[...]

Zodra ik een input zou kunnen krijgen van het keyboard is dit zeker een goede, bedankt.
Zeker een bluetooth keyboard? Die doen het inderdaad pas in het OS.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remel
Room42 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:17:
[...]

Zeker een bluetooth keyboard? Die doen het inderdaad pas in het OS.
Nee, direct aangesloten op meerdere USB poorten met een kabel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2hrjSib4hgXqvHvowQqJX1UJaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0YkLQog1bmEIGJgHr85AIqg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Remel schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:58:
Caps en numlock lijken bij beide keyboards ook, nog, niks te doen. Wat zou dat voor indicatie zijn?
Meestal een simpele test om te kijken of USB power werkt, maar gezien je foto later met keyboard en verlichting lijkt dat in orde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:46
Stroom er eens helemaal af?
HDD/SSD's tijdelijk afkoppelen en kijken of je dan in bios kan komen/keyboard kan gebruiken?
CMOS reset (batterij eruit/stroom eraf) uitvoeren?

Opstarten met Windows USB of WInPe omgeving om te zien of keyboard dan verder nog normaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 15:44
Remel schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:46:
De PC van mijn zoon start ineens niet meer op met deze melding:
[Afbeelding]
...

Betreft een Windows 10 installatie
...

Probleem is dat het keyboard ook nergens meer op reageert. De verschillende prompts geprobeerd zoals gezien in het screenshot maar ook die van de bios maar de PC lijkt hier niet op te reageren. Hierbij nog een ander keyboard aangesloten maar dit maakt geen verschil hij komt vrij snel na de BIOS prompt op dit blauwe scherm.
...

Wat zou ik nog kunnen proberen? Alvast bedankt!
Meteen na het aanzetten op ESC blijven drukken totdat er een boot-menu komt vanaf daar kun je meestal ook systeemherstel doen, kun je het merk en type van je computer doorgeven en kijken of deze beschikt over een PS/2 aansluiting paars /groen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remel
Systeem herstel bleek op geen één manier mogelijk en na verschillende tests moeten concluderen dat de hardeschijf kapot is. Deze vervangen en hierna een nieuwe installatie kunnen doen. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1