[Wateringse Veld] Levert KPN ook via Delta?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdoDenHaag
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19-05 14:08
Hoi allemaal,

Zoals jullie wel weten, zijn delta/caiway en odido de enige aanbieders in het wateringse veld. Tv van deze aanbieders is om te huilen. Hebben jullie misschien enig idee waneer delta/caiway haar netwerk zal “opengooien”? Ik heb vrijdag gebeld met delta en caiway, zij konden mij niet helpen met deze vraag. Nou moet ik waarschijnlijk niet bij de klantenservice zijn, maar alsnog. Tv van kpn is 10 maar dan ook echt 10 keer beter dan bij deze providers, alhoewel ziggo nóg beter is met tv. Hoe kan het zo zijn dat er in deze redelijk nieuwe nieuwbouw-/vinnexwijk maar zo weinig opties zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Het netwerk is "open". Iedereen die wil kan een contract afsluiten met Delta voor levering. Ziggo is de enige partij die geen andere providers toe laat op hun netwerk. Maar welke problemen had je precies met het TV platform van Odido en Delta/Caiway?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12
Ik weet de "wateringse veld" niet eens te liggen eerlijk gezegd, je weet dat mensen op dit forum uit heel Nederland en daarbuiten komen toch he :) ?

Het is zeker mogelijk dat er in jouw wijk weinig opties zijn. Blijkbaar is het glasvezelnetwerk van Delta en heb je ook de beschikking over coax van Ziggo. Alle partijen zijn op vele plaatsen bezig met aanleg en uitrol van glasvezel, dit gaat in de ene regio wat sneller dan in de andere. Die mannen hebben echter geen vleugels of toverstokjes, er zijn nog meer dan genoeg plaatsen, wijken, dorpen, steden etc waar ze nog werk hebben en aagezien er al een werkend glasvezelnetwerk ligt zie ik geen reden voor de concurrentie om jouw wijk voorrang te geven. Als tv op dat Delta netwerk echt zo slecht is kun je er ook voor kiezen om tv los bij Ziggo te bestellen en internet op glasvezel te houden, beste van twee werelden toch? Niemand verplicht je een pakket te nemen :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aartvg
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn advies is kijk even op https://www.deltanetwerk.nl/telecomaanbieders/

hier staan alle aanbieders die op delta kunnen leveren.

Uit ervaring weet ik dat je gewoon kan kiezen voor andere provider in Wateringse Veld te Den Haag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
AdoDenHaag schreef op maandag 23 september 2024 @ 01:00:
Tv van deze aanbieders is om te huilen.
Heb je het nu over het aanbod van de zenders of de kwaliteit?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers @AdoDenHaag.

Als ik je post goed begrijp heb jij glasvezel van Delta en Coax van Ziggo. Op het Delta netwerk zitten al verschillende providers. Maar als je graag KPN zou willen, dan heb je helaas pech. KPN levert zijn diensten alleen over zijn eigen netwerk heen, dus als jij geen glasvezel hebt liggen van KPN NetwerkNL, dan heb je wat betreft KPN pech.

Ik weet dat Odido bijvoorbeeld wel levert over het Delta netwerk, heb je die postcode check al een keer geprobeerd?
Zoals jullie wel weten, zijn delta/caiway en odido de enige aanbieders in het wateringse veld.
Ik moet om eerlijk te zijn bekennen dat ik nog nooit gehoord heb van het Wateringse veld, dus de aanname doen dat wij het wel weten is wel een hele gedurfde. :+ Neemt niet weg dat jouw Delta verbinding hetzelfde zal zijn dan op alle andere plekken, dus dat scheelt. (Al is dat dan weer een aanname van mij)

Als laatste heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-09-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdoDenHaag
Hi allemaal,

Excuus, wat stom van mij dat ik in mijn eigen bubbel bleef zitten. Wateringse Veld is een (vinnex)wijk in Den Haag. Omdat het - volgens mij - eerst tot het Westland behoorde, zit hier helaas ook geen Ziggo…

Tv van Odido en Caiway/Delta is bedroevend slecht. Daarmee bedoel ik de kwaliteit. Voetbal is niet om aan te zien, ik weet niet met welke bitrates ze uitzenden, maar mijn ogen bloeden als ik kijk. Het is erg onscherp en bij harde schoten en dergelijke is de bal bijna niet te zien. Het ligt niet aan de tv, dat is namelijk een samsung neo qled van 2022 (65 inch) en ik heb dezelfde zenders gezien met KPN. Daarnaast lopen deze providers wel erg achter. 30/40 seconden achterlopen op KPN kan echt niet meer in deze tijd. Ik app tijdens wedstrijden erg graag in onze groepsapp. Drogredenen als “zet je meldingen uit”, “ga samen kijken” en/of ga niet appen tijdens de wedstrijden… Dat moet toch niet meer kunnen deze tijd? Ik snap heus wel dat er enige verschillen kunnen zijn hoor, maar 30 tot 40 seconden?

Internet van Delta/Caiway en Odido is dan wel weer erg goed, ook daar ligt het niet aan. Op dat gebied valt er ook niet te klagen. Hoge snelheden en ik heb nog nooit een storing - al dan niet bewust - meegemaakt. Ik kan trouwens wel kiezen voor KPN, maar dan via adsl. Hoogst haalbare snelheden zijn 9 up 2 down, haha. Ik heb ook diverse keren contact opgezocht met KPN, er liggen wel “plannen” klaar voor deze wijk, maar kan niemand me vertellen wanneer deze überhaupt concreet kunnen worden.

Zie het dus zo, Wateringse Veld is eigenlijk het Westland. Hier is al jaren gezeik over Delta/Caiway. Klantenservice is bedroevend en de tv kwaliteit is ook om te huilen. Gelukkig zit hier sinds kort Odido, maar hun tv kwaliteit is net zo slecht, misschien zelfs slechter dan eerstgenoemde. Ik heb zelfs gelezen dat er in 2015 een petitie was opgestart om het netwerk open te zetten, maar daar is sinds heden nog niks uitgekomen.

Ik zie inderdaad dat het netwerk is opengezet, bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoop iig snel dat KPN hier komt graven..

[ Voor 3% gewijzigd door AdoDenHaag op 23-09-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
En TV van Ziggo en internet van Odido of Delta is geen optie? Je mist dan alleen interactieve TV, maar live kijken via de ingebouwde tuner van de TV kan dan gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
bjusterbaarlik schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:25:
En TV van Ziggo en internet van Odido of Delta is geen optie? Je mist dan alleen interactieve TV, maar live kijken via de ingebouwde tuner van de TV kan dan gewoon.
Caiway komt voort uit CAIW (CAI Westland). Dat was dus traditioneel de kabelboer in de gebieden waar ze actief zijn (met name Westland, maar ook wat andere gebieden). In die gebieden is dus geen Ziggo.

Caiway is gestopt met het onderhouden en leveren van producten via het coax-netwerk en heeft in plaats daarvan in heel hun leveringsgebied glasvezel aangelegd. En dat netwerk is nou niet bepaald open. Een aantal providers die je kunt kiezen zijn direct gerelateerd aan Caiway/Delta, en veel prijsvechters vinden blijkbaar de toegang tot het netwerk te duur.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdoDenHaag
Ik mocht willen dat ik tv van Ziggo kon afnemen. Ziggo dvb-c… ik zou er 100 euro per maand voor betalen, oprecht. Ik geef ook helemaal niks om interactieve tv. Ik wil gewoon voetbal kunnen kijken zoals ik gewend was. KPN tv via internet kwam nog wel in de buurt van Ziggo.

Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dit? Zelfs wethouders kunnen er niks aan doen. ACM heeft hele leuke regels voor het tegengaan van een monopolie. Helaas is dit landelijk geregeld, zoals destijds met KPN die hun netwerk moest openzetten. Jammer dat er niet gekeken is/werd naar lokale monopolies, zoals het Westland en volgens mij Almelo.

Ik denk dat mensen mij sneller/beter zullen begrijpen die eerst Ziggo (dvb-c) en KPN hebben gehad en nu op zitten gescheept met Cai/Delta. Om te huilen dit…

Nou is Solcon wel beschikbaar op mijn adres. Dit zal logischerwijs wel via het netwerk van Delta zijn. Solcon is natuurlijk wel eigendom van KPN. Gebruikt Solcon dan de streams van KPN? Dat lijkt me niet, toch? Zo ja, zou mijn probleem dan in principe opgelost zijn (voetbal kijken met hoge bitrate)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
mfransen in "[Solcon Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Daar is iemand van Delta naar Solcon gegaan en geeft aan dat die duidelijke hogere beeldkwaliteit heeft. Bitrate rond de 13Mbps is ook hoger dan Delta, die zit meer rond de 7Mbps volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
AdoDenHaag schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:16:
Ik mocht willen dat ik tv van Ziggo kon afnemen. Ziggo dvb-c… ik zou er 100 euro per maand voor betalen, oprecht. Ik geef ook helemaal niks om interactieve tv. Ik wil gewoon voetbal kunnen kijken zoals ik gewend was. KPN tv via internet kwam nog wel in de buurt van Ziggo.

Het is eigenlijk toch te gek voor woorden dit? Zelfs wethouders kunnen er niks aan doen. ACM heeft hele leuke regels voor het tegengaan van een monopolie. Helaas is dit landelijk geregeld, zoals destijds met KPN die hun netwerk moest openzetten. Jammer dat er niet gekeken is/werd naar lokale monopolies, zoals het Westland en volgens mij Almelo.

Ik denk dat mensen mij sneller/beter zullen begrijpen die eerst Ziggo (dvb-c) en KPN hebben gehad en nu op zitten gescheept met Cai/Delta. Om te huilen dit…

Nou is Solcon wel beschikbaar op mijn adres. Dit zal logischerwijs wel via het netwerk van Delta zijn. Solcon is natuurlijk wel eigendom van KPN. Gebruikt Solcon dan de streams van KPN? Dat lijkt me niet, toch? Zo ja, zou mijn probleem dan in principe opgelost zijn (voetbal kijken met hoge bitrate)?
DVB-C is ook eindig en gaat uitgefaseerd worden.Alles wordt IP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je doet al de aanname dat je niet bij de klantenservice moet zijn. Maar als je kwaliteit qua TV belabberd is, zou ik die toch eens bellen.

Daarnaast: je hebt een TV met ongetwijfeld allerlei beeldverbeteraars die standaard aan staan. Dat kan ook negatieve effecten hebben, en sowieso brengt het een stukje vertraging. Zet die eens uit, kijken of dat helpt.

Als je echt blokkerig beeld of haperingen hebt is er vermoedelijk iets mis in je interne of externe netwerk setup. Extern moet de klantenservice kunnen zeggen, intern is voor jezelf.

Vraag: hoe kijk je TV, via een app of met een decoder kastje?

Verder ben je gebonden aan wat er op je lokatie geboden kan worden door de diverse providers. Daar doe je helaas niets aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdoDenHaag
Ik heb ontelbare keren contact opgenomen, waardoor ik uit ervaring kan zeggen dat de klantenservice ronduit slecht is.

Beeldverbeteraars staan bij mij altijd uit. Ik heb er in het verleden wel mee geëxperimenteerd, maar in mijn beleving verslechtert dit juist de beeldkwaliteit. Wat ik echter niet begrijp, is wat je bedoelt met de vertraging. De instellingen van je tv hebben toch geen invloed op het inkomende beeldsignaal? Dit zijn toch volledig onafhankelijke factoren, of zit ik er nu naast?

Het probleem ligt echt bij de bitrates. Ik heb ook buitenlandse voetbalabonnementen, waarbij in 1080p wordt uitgezonden met hoge bitrates. Dit levert haarscherp beeld op, zonder enige haperingen. Zelfs de gratis Ziggo Go-app (voor Champions League-wedstrijden van Nederlandse clubs) biedt aanzienlijk betere en scherpere beeldkwaliteit dan Delta/Caiway en Odido. Het ligt absoluut niet aan mijn netwerk; alles buiten deze aanbieders om werkt uitstekend. Ik kijk via de Mediabox van Odido, en voorheen via de Amino Kamai7 van Delta. Voor zover ik weet, streamt Odido met een bitrate van slechts 6 Mbps, wat ver onder de norm ligt. Een goede beeldkwaliteit tijdens voetbalwedstrijden is met dergelijke lage bitrates onmogelijk.

Het is inderdaad frustrerend dat hier niets aan te doen is, maar dat neemt niet weg dat dit onacceptabel is. Regionale monopolies in 2024… dat zou toch echt niet meer mogen bestaan.

[ Voor 176% gewijzigd door AdoDenHaag op 23-09-2024 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52
Zelf geen ervaring mee, maar is een 3e partij zoals NLziet geen optie? Dan heb je de provider alleen nodig voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdoDenHaag
Nielson schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:08:
Zelf geen ervaring mee, maar is een 3e partij zoals NLziet geen optie? Dan heb je de provider alleen nodig voor internet.
Helaas zenden zij geen Ziggo en Espn uit. Je wordt letterlijk geduwd naar illegale iptv. Buurman kijkt voor 75 euro per jaar naar Espn uhd, welke zelfs voorloopt op mijn Espn, hahaaa (en nog 1000 andere zenders). Espn uhd is ook gewoon niet te krijgen bij ons.

[ Voor 3% gewijzigd door AdoDenHaag op 23-09-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36
Jouw omschrijving van de beeldkwaliteit is ook hoe ik EK 2024 heb gekeken bij Odido: 23 poppetjes op een groen vlak met MPEG artifacts en een stipje dat door moet gaan als bal.

Reguliere televisie is allemaal prima bij Odido, maar een voetbalveld is idd niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdoDenHaag
_JGC_ schreef op maandag 23 september 2024 @ 23:45:
Jouw omschrijving van de beeldkwaliteit is ook hoe ik EK 2024 heb gekeken bij Odido: 23 poppetjes op een groen vlak met MPEG artifacts en een stipje dat door moet gaan als bal.

Reguliere televisie is allemaal prima bij Odido, maar een voetbalveld is idd niet om aan te zien.
Haha ja, moet je eens het Odido forum lezen. Sinds ze zijn overgestapt naar het nieuwe platform is er alleen maar gezeik gekomen. Het kan toch gewoon echt niet dat ze dit leveren.

Ik heb zojuist ook met het ACM gebeld, zij gaven ook aan te begrijpen dat de situatie als “hopeloos” wordt ervaren door de consument, maar ja, niks aan te doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
@AdoDenHaag
Via Pricewise zie ik op mijn adres via Delta nu Solcon 50Mbps internet en TV voor 274 euro voor één jaar (23 euro p. m.) en 250Mbps internet en TV voor 370 euro één jaar (31 euro p.m.)

[ Voor 25% gewijzigd door bjusterbaarlik op 24-09-2024 20:42 ]

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 10:06

jurroen

Security en privacy geek

Solcon is een KPN dochter die wél levert via Delta en volgens mij het TV platform van KPN gebruikt. Ook bieden zij ESPN aan.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58
Het enige wat ik kan beamen is dat caiway inderdaad een enorm drama is met het achterlopen van streams. Het is inderdaad zeker 30 tot 40 seconden achter op gewone providers, bij elke zender.

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb ook Solcon over het glasvezel netwerk van Deltafiber en het bevalt uitstekend.
Je krijgt dan netjes een losse converter van Nokia en een Fritzbox. Tevens heb je combivoordeel als je ook een of meer mobiele abonnementen hebt bij KPN en gratis pluspakket.
Pagina: 1