Kan je prepaid simkaart kopen in een fysieke winkel (BE)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:03
Mijn vraag

We zitten met een technische storing op onze ADSL lijn. Heel onhandig met thuiswerk. Ik heb snel een router met LTE support gekocht maar heb nu dus ook snel een simkaart nodig.

Mobile Vikings stuurt ze op binnen 3 a 5 werkdagen. Proximus gelijkaardig. Nu vroeg ik me af of ik niet gewoon de winkel kan binnenstappen en een kaart ophalen.

Proximus geeft die optie niet weer op zijn site. Orange idem (zegt zelfs online only, al kan dat voor de promo zijn). Base heb in geen idee waar er hier in de buurt winkel van is.

Kortom, iemand recent nog een simkaart gekocht in een fysieke winkel (provider-specifiek of winkel a la Kruidvat)?

Beste antwoord (via TPar op 23-09-2024 06:33)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:36
In België kan je ook van Telenet, proximus en base kaartjes in winkel kopen.

Vast zijn we nog meer, maar dit zijn de wat grotere providers (base is van Telenet).

Zelf laatst ivm its me simkaartje gekocht van base, vergeet je idkaart niet!

[ Voor 19% gewijzigd door 99ruud99 op 22-09-2024 23:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:28
Sorry ik heb geen antwoord op je specifieke vraag, vooral aangezien het België betreft.

Maar als je telefoonabonnement een databundel heeft kan je die tijdelijk gebruiken via tethering. Je maakt dan van je telefoon een WiFi accesspoint. In Android zit dat onder instellingen, connections, mobile hotspot and tethering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:14
Je kan in een supermarkt een lyca mobile simkaart kopen. Ik heb dit ook als backup voor mijn vaste lijn. Werkt op het BASE nerwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Volgens mij is het nog steeds mogelijk om simkaarten lokaal in de winkel (krantenwinkel/nachtwinkel/supermarkt) te kopen. Zal inderdaad sneller zijn dan online bestellen en moeten wachten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:36
In België kan je ook van Telenet, proximus en base kaartjes in winkel kopen.

Vast zijn we nog meer, maar dit zijn de wat grotere providers (base is van Telenet).

Zelf laatst ivm its me simkaartje gekocht van base, vergeet je idkaart niet!

[ Voor 19% gewijzigd door 99ruud99 op 22-09-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Dankjewel allemaal.

Tethering hebben we idd gisteren alvast gedaan en is idd mogelijk.

Enige dat niet werkte was alles wat “connected” is. Onze robotstofzuiger kregen we niet aan de praat, idem voor alle slimme stopcontacten. Ik had mijn hotspot ingesteld met dezelfde SSID en hetzelfde paswoord maar er gebeurde niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:28
TPar schreef op maandag 23 september 2024 @ 06:37:
Dankjewel allemaal.

Tethering hebben we idd gisteren alvast gedaan en is idd mogelijk.

Enige dat niet werkte was alles wat “connected” is. Onze robotstofzuiger kregen we niet aan de praat, idem voor alle slimme stopcontacten. Ik had mijn hotspot ingesteld met dezelfde SSID en hetzelfde paswoord maar er gebeurde niets.
Dat komt misschien omdat je router twee netwerken uitzendt, een op 2,4GhZ en op 5GhZ. Dit soort apparaten kan vaak alleen 2,4GhZ aan terwijl mijn telefoon juist alleen 5GhZ opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
Compuchip87 schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:10:
[...]

Dat komt misschien omdat je router twee netwerken uitzendt, een op 2,4GhZ en op 5GhZ. Dit soort apparaten kan vaak alleen 2,4GhZ aan terwijl mijn telefoon juist alleen 5GhZ opzet.
Dat is het vermoedelijk niet, die hebben beide een aparte naam en ik heb ze allebei geprobeerd. Al kan het natuurlijk zijn dat de iPhone zijn "compatibiliteitsmodus" alsnog 5GHz gebruikt.
Pagina: 1