CV Ketel leidingen vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcFrance
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16-04 02:07
Ik heb roest op een aantal leidingen (die op de radiatoren zijn aangesloten) en ik wil deze vervangen.
Ik kan dit mechanisch doen, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen water in de leidingen staat?

Is het voldoende om de CV-ketel af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:12

Onbekend

...

CV ketel uit zetten, en tot zover mogelijk de radiatorkranen dicht draaien.
En dan het water aftappen zodat de druk eraf gaat en de leidingen leeg zijn.

Grote kans dat je in horizontale leidingen nog water hebt zitten bij het afkoppelen, en daarvoor kan je het beste een oude handdoek gebruiken o.i.d..

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou er ook een waterstofzuiger bij gebruiken, die zet je op de opgaande buis. B.t.w. Alle kranen dichtdraaien kan ook problemen geven als er ergens lucht bij komt, je kan dan opeens een sloot water uit een (gedeeltelijk) hoger gelegen radiator krijgen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Even zoeken of er ergens een aftapkraantje zit. Stiekum er ook van uitgaan dat er een paar oude kranen tussen zitten die niet meer goed sluiten en dat je complete systeem leegloopt. Het fijnste is als je ergens een slangetje aan kan maken en in een afvoer kan laten lopen. En doe maar drie oude handdoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
laagste punt(en) leeg laten lopen... al zou ik wel via het vulpunt al de druk er af laten, immers daar kan je zo een slang op zetten en het andere eind gemakkelijk in de afvoer duwen / naar buiten gooien / emmer steken..

bij de radiatoren is als er geen (fatsoenlijke) aftapper in zit een bakje en een waterzuiger aanbevolen..
(en een paar handdoeken die eventueel weg gegooid kunnen worden...)

goed voorbereiden kost even tijd..

maar.. roestige buizen? dikwandig ouderwets staal?

404 Signature not found

Pagina: 1