Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvb1396
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 10:37
Hey allemaal,

Het is tijd om mijn Asus ROG Strix G15 G512LV-HN033T weg te doen en voor een upgrade te gaan!

Mijn budget is max €2000 ( wat tientjes erover is geen issue)

Ik zou in elk geval graag een wat groter scherm willen, Ik merk dat 15,6 inch toch wat te klein is voor mij...

Zelf heb ik deze 2 gevonden:

MSI Vector 17 HX A14VGG-216NL 19 14900hx Rtx 4070 17 inch screen 240hz qhd 16gb ddr5 RAM 1TB ssd nvme €1899

Acer Predator Helios Neo 18 (PHN18-71-9684) 19 14900hx Rtx 4070 18 inch screen 165hz qhd 32gb ddr5 RAM 1tb ssd nvme €1999

Mocht ik voor de msi gaan zou ik denk ik een extra 16gb ram stick bijkopen en installeren.

Ik ben benieuwd welke van deze 2 jullie zouden kiezen, of dat jullie misschien iets anders zouden aanraden.

In deze prijscategorie zit je vaak op een Intel i9 of ryzen 9 voor zover ik nu heb gezien.
Als ik die i9 14900hx benchmark ten opzichte van de ryzen 9 7845hx of 7900hx die je vaak tegenkomt , zou de i9 stukken beter moeten zijn. Vandaar dat ik daar nu naar op zoek ben, tenzij een andere mening heeft , I'm all ears!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 00:27
Mocht ik voor de msi gaan zou ik denk ik een extra 16gb ram stick bijkopen en installeren.
Dat werkt helaas niet. Als er 16 GB in zit dan is dat 2× 8GB. Die zul je dus beide moeten vervangen voor 2× 16 GB.

Ik ben zelf geen fan van Acer maar die heeft wel het grootste scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door GJ uit Brabant op 23-09-2024 01:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor dit budget het equivalent van een desktop 4060 (lager eigenlijk) en equivalent CPU downgrade... Is het een must dat het een laptop is? Zeker op het gebied van 'high' gaming (het vermaak uit een steamdeck of rog ally is immens maar het is geen ultra 4k hdr triple A yearly EA release tier games) zijn laptops momenteel gewoon geen bang for bucks, en als schermgrootte een factor is dan kan je een PC of zelfs console op een hoop externe schermen en TVs aansluiten.

Let inderdaad op óf het geheugen upgradebaar is, want zelfs dat is niet meer standaard, en zoja: hoe. Ga niet je dual channel verknoeien. Let ook op het vermogen in Watt van CPU en GPU in laptops. Dat zegt meer dan typenummer. TGP 105W 4070 zal een thin & lite met 60W 4090 in alles wat niet memory bound is verslaan

[ Voor 25% gewijzigd door Umbrah op 23-09-2024 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvb1396
GJ uit Brabant schreef op maandag 23 september 2024 @ 01:06:
[...]

Dat werkt helaas niet. Als er 16 GB in zit dan is dat 2× 8GB. Die zul je dus beide moeten vervangen voor 2× 16 GB.

Ik ben zelf geen fan van Acer maar die heeft wel het grootste scherm.
Je hebt inderdaad gelijk, 2 sloten zijn bezet... zou 16gb voorlopig nog oke zijn denk je ?

Zelf inderdaad ook geen ervaring met acer...
Je zou zeggen dat het enige wat de msi als voordeel heeft is de refresh rate, maar ik betwijfel of je het verschil gaat zien tussen 165 en 240hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvb1396
Umbrah schreef op maandag 23 september 2024 @ 07:23:
Voor dit budget het equivalent van een desktop 4060 (lager eigenlijk) en equivalent CPU downgrade... Is het een must dat het een laptop is? Zeker op het gebied van 'high' gaming (het vermaak uit een steamdeck of rog ally is immens maar het is geen ultra 4k hdr triple A yearly EA release tier games) zijn laptops momenteel gewoon geen bang for bucks, en als schermgrootte een factor is dan kan je een PC of zelfs console op een hoop externe schermen en TVs aansluiten.

Let inderdaad op óf het geheugen upgradebaar is, want zelfs dat is niet meer standaard, en zoja: hoe. Ga niet je dual channel verknoeien. Let ook op het vermogen in Watt van CPU en GPU in laptops. Dat zegt meer dan typenummer. TGP 105W 4070 zal een thin & lite met 60W 4090 in alles wat niet memory bound is verslaan
True... zelf ook nooit een laptop fan geweest, altijd desktop gehad. Alleen game ik nu veel beneden , een laptop is dan makkelijker. Dan kan ik nog een enigzins contact houden met de vrouw en zit ik niet altijd weggestopt op mijn zolder kamertje.
Vandaar dat ik toch maar weer voor een laptop wil gaan.

Als ik de responses tot nu toe zie neig ik toch meer naar de acer, ondanks dat ik daar 0 ervaring mee heb.

Het lijkt erop dat die qua prijs kwaliteit dan toch het beste is , althans als ik naar de specs kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Mvb1396 schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:16:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk, 2 sloten zijn bezet... zou 16gb voorlopig nog oke zijn denk je ?

Zelf inderdaad ook geen ervaring met acer...
Je zou zeggen dat het enige wat de msi als voordeel heeft is de refresh rate, maar ik betwijfel of je het verschil gaat zien tussen 165 en 240hz?
Geheugen uitbreiden kan altijd nog dus je kunt het eerst even proberen. Zelf heb ik liever meteen iets teveel dan net genoeg geheugen omdat ik dan de boel daarvoor later niet weer hoef open te maken. Maar dat is puur persoonlijk.

Wat Acer betreft: Ik vond de kwaliteit van mijn Acer laptop jaren geleden nogal matig. Zo'n MSI is voor mijn gevoel merkbaar beter.

[ Voor 9% gewijzigd door GJ uit Brabant op 23-09-2024 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Alternatief: dikke PC van €1500 en via steam remote/moonlight op een laptop van €500 beneden spelen? Zal je vrouw (en schoot) ook misschien wel fijn vinden als er iets stillers is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Umbrah schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:15:
Alternatief: dikke PC van €1500 en via steam remote/moonlight op een laptop van €500 beneden spelen? Zal je vrouw (en schoot) ook misschien wel fijn vinden als er iets stillers is!
Zou een laptop van 500 dan echt genoeg zijn? Aangezien die hier een staat die meestal al bij gewoon browsen of patience nog trager is dan dikke stront.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvb1396
GJ uit Brabant schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:58:
[...]

Geheugen uitbreiden kan altijd nog dus je kunt het eerst even proberen. Zelf heb ik liever meteen iets teveel dan net genoeg geheugen omdat ik dan de boel daarvoor later niet weer hoef open te maken. Maar dat is puur persoonlijk.

Wat Acer betreft: Ik vond de kwaliteit van mijn Acer laptop jaren geleden nogal matig. Zo'n MSI is voor mijn gevoel merkbaar beter.
Dat acer was minder zou zijn qua kwaliteit zei mijn gevoel inderdaad ook al... moeilijk keuze dit !

En inderdaad, ik was liever ook direct voor 32gb gegaan. Alleen die moddelen hebben ze dan weer net niet voor die prijs...

Ik had inmiddels wel nog de ASUS ROG Strix G16 G614JZ-N3022W gevonden. Die heeft zelfs een rtx 4080, alleen wel weer kleiner en fhd scherm ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Mvb1396 schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:12:
[...]
En inderdaad, ik was liever ook direct voor 32gb gegaan. Alleen die moddelen hebben ze dan weer net niet voor die prijs...
Als je begint te twijfelen is het einde zoek ja. zit zelf ook te denken aan het aanschaffen van een laptop met ongeveer hetzelfde budget maar ik overweeg nog wat langer te wachten en het budget zo (flink) te verhogen voor een RTX4090 en/of meer geheugen. Maar of dat voor mij nu de meerprijs waard is daar ben ik ook nog niet uit. Maar je moet toch een keer de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvb1396
GJ uit Brabant schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:42:
[...]

Als je begint te twijfelen is het einde zoek ja. zit zelf ook te denken aan het aanschaffen van een laptop met ongeveer hetzelfde budget maar ik overweeg nog wat langer te wachten en het budget zo (flink) te verhogen voor een RTX4090 en/of meer geheugen. Maar of dat voor mij nu de meerprijs waard is daar ben ik ook nog niet uit. Maar je moet toch een keer de knoop doorhakken.
Precies dat inderdaad... maja , ik heb nu een 15 inch asus met een rtx 2060 en een i7. Full HD 144 hz. Dus beide opties zijn al een upgrade lijkt me, maja de knoop doorhakken blijft een ding. Vraag me ook af of ik beter op black friday kan wachten of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
Mvb1396 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:46:
[...]
Precies dat inderdaad... maja , ik heb nu een 15 inch asus met een rtx 2060 en een i7. Full HD 144 hz. Dus beide opties zijn al een upgrade lijkt me, maja de knoop doorhakken blijft een ding. Vraag me ook af of ik beter op black friday kan wachten of niet
Geen idee of dat het wachten waard is. Ik koop zelf nooit iets op black friday want of ik heb het niet nodig en dan denk ik laat maar, of ik heb het wel nodig / wil het graag hebben en dan wil ik niet het risico lopen dat het net uitverkocht is en ik genoegen moet nemen met een minder alternatief.
Pagina: 1