Beschuldiging van 'racisme'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
Omdat ik niet snel genoeg reageerde vond verkoper LOCO het niet beter dan me te beschuldigen van racisme.
Blijkbaar meent hij dat ik niet meer reageerde omwille van zijn naam. Ik legde hem uit dat ik op bezoek was bij een ziek familielid en enkel thuis toegang heb tot m'n profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVX7brkXROiyoxsk4a7VWmeJxZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AJ48NjIt0b4Z8PSAl9nSDWJE.png?f=fotoalbum_large

Ik zie dit als laster en eis verwijdering (en verontschuldigingen) |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loco07
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:20
Bij deze mijn reactie:

De communicatie ging vlot totdat ik mijn rekeningnummer en achternaam gaf. De advertenties die ik op Tweakers plaats, plaats ik ook vaak gelijktijdig op Marktplaats. Op zich merk ik vaker op dat mensen op Marktplaats het toch niet aandurven om een groot bedrag over te maken naar iemand met een buitenlandse achternaam, omdat ze toch vaak nadat de deal eigenlijk gesloten is; vervolgens niks meer van zich laten horen. Maar op Tweakers vond ik dit opmerkelijk. De reden dat ik mijn review toch heb doorgezet, is omdat deze meneer eerder voor ‘racist’ is uitgemaakt op zijn profiel door iemand met alleen maar positieve reviews, dus zal er wel een kern van waarheid in zitten dacht ik.

Nadat ik dus mijn rekeningnummer gaf heb ik dus niks meer van deze meneer gehoord tot letterlijk 1 uur nadat de advertentie op gereserveerd was gezet. Blijkbaar had meneer een ziektegeval, op zich wilde ik dit best geloven en heb het voordeel van de twijfel geven (desondanks dat ik in zijn situatie precies hetzelfde gedaan en gezegd zou hebben om onder deze beschuldiging uit te komen). Ik heb deze meneer vervolgens mijn beredenering gegeven en aangegeven dat ik wel een verzoek zou doen om de review te verwijderen.

Vervolgens krijg ik de onderstaande reactie waarin meneer op een denigrerende manier ‘ies racieeeeeeest’ zegt, op een bespottelijke manier iemand na doen die de Nederlandse taal niet goed beheerst. Hoewel ik van plan was om hem het voordeel van de twijfel te geven, blijf ik nu na deze reactie van hem toch bij mijn standpunt. Het gevoel wat ik hiervan kreeg was niet goed, de schijn had hij tegen, vervolgens wil ik hem het voordeel van de twijfel geven maar komt met een bespottelijke reactie.

Ik blijf bij mijn standpunt zoals uitgelegd in mijn review.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLIEMYhp7WWObw61cIB4sKx11f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbRgpgXua3pDfuS78zPmGxUo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit doen we zo niet, de review is verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxWax
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:02
"Vervolgens krijg ik de onderstaande reactie waarin meneer op een denigrerende manier ‘ies racieeeeeeest’ zegt, op een bespottelijke manier iemand na doen die de Nederlandse taal niet goed beheerst. "

Meneer 'vergeet' zijn eigen eerdere reactie eerlijkheidshalve wel mee te plaatsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Via DM afgehandeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.