Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04 23:34
Hey,

ik vroeg mij af of er mensen zijn die weten of er waterblocken bestaan voor de: MSI RTX 2080 Ventus 8G OC 2X ?

Heb al even op google gekeken, maar zie alleen een algemeen block van Corsair via Alternate of eentje op AliExpress.

Wil dan toch liever even jullie advies horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hoi,

Deze zijn veelal end of life en worden niet meer verkocht. Vaak zie je dat relatief kort na release deze kaarten de productie van de blokken wordt stilgelegd omdat ze nergens anders voor inzetbaar zijn. Enkel als blijkt dat de vraag groot is wordt er een 2e of 3e run gemaakt.

Andere vraag, waarom wil je nu nog zo'n relatief oude kaart voorzien van waterkoeling?

GMKtec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | Kingston Fury Impact 5600C36 2x32GB | Verbatim Vi7000G 1TB NVMe SSD | Verbatim Vi7000G 2TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04 23:34
ECP0WERS schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:36:
Hoi,

Deze zijn veelal end of life en worden niet meer verkocht. Vaak zie je dat relatief kort na release deze kaarten de productie van de blokken wordt stilgelegd omdat ze nergens anders voor inzetbaar zijn. Enkel als blijkt dat de vraag groot is wordt er een 2e of 3e run gemaakt.

Andere vraag, waarom wil je nu nog zo'n relatief oude kaart voorzien van waterkoeling?
Ah vandaar, klinkt wel logisch.

Het was voor mij een upgrade laatst. Ik speel niet vaak veeleisende games, dus ik heb niet het nieuwste van het nieuwste nodig. Ik kwam van een 1070 die ik jaren gebruikt heb. De 2080 kwam ik tweedehands toevallig tegen, dus dacht, waarom niet voor 1440p.

Het waterblock is meer omdat ik een ITX build heb, en de case staat niet bekend om zijn beste airflow, temps hangen vaak tegen de 79 wat om de zoveel seconden net een fancurve aanraakt die goed hoorbaar is. Vandaar kwam het idee voor een blok en nieuwe thermal pads/paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-07 16:54
Met gebruik van DLSS kan je waarschijnlijk prima uit de voeten met een 2080 op 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:25

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:56
iinsane schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:06:
[...]

Het waterblock is meer omdat ik een ITX build heb, en de case staat niet bekend om zijn beste airflow, temps hangen vaak tegen de 79 wat om de zoveel seconden net een fancurve aanraakt die goed hoorbaar is. Vandaar kwam het idee voor een blok en nieuwe thermal pads/paste.
Ik zou gewoon eens beginnen met een repaste. Eventueel zou je de fans van de stock koeler kunnen vervangen met wat 120mm casefans.

Maar om je directe vraag te beantwoorden, is bykski over het algemeen prima kwaliteit https://www.bykski.us/pro...ck-clear-n-ms2080ventus-x

[ Voor 16% gewijzigd door youridv1 op 24-09-2024 14:05 ]

Pagina: 1