Hoe ik dat ooit gedaan heb, is met de boot loader van Windows 2000. Stel, in Linux is /dev/hda1 gemount op /mnt/dos, dan kan je gewoon Windows 2000 installeren alsof het alleen staat, en in lilo.conf dit zetten:
boot=/mnt/dos/bootsect.lnx
root=/dev/hda2
[etc...]
Dan kan je de rest in je boot.ini frutten, daar C:\BOOTSECT.LNX in zetten met als naam Linux.
Je krijgt dan bij het opstarten je Win2k bootschermpje, en als je dan Linux selekteert, wordt daarna Lilo geladen vanuit die bootsector file.
Wel iets waar je mee uit moet kijken dan is als je een nieuwe kernel bakt. Mijn /dev/hda1 was FAT32. Ik bakte eens een nieuwe kernel, en vergat daarin FAT32 support aan te zetten. Ik flikker hem erin (zonder mijn oude kernel in lilo.conf te laten staan), doe lilo, reboot - gaat goed. Maar pas toen kwam ik erachter dat ik geen FAT32 support had. Ik dus een nieuwe kernel bakken - maar kwam er toen achter dat ik natuurlijk zonder FAT32 support niet met lilo naar die bootsect.lnx kon schrijven... Toch handig, zo'n boot floppy
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.