Ben ik opgelicht...en kan ik nog iets goedmaken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.948 views

Onderwerpen

Vraag

• Sjoerd0705
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-10-2024
Beste Tweakers,

Een tijdje geleden kwam ik via Telegram in contact met iemand die handelde in USDT via Paybis and Sierra-Chart. Ik moest bepaalde stappenplannen volgen en heb op deze manier in het begin ook wat geld verdiend.

Uiteindelijk moest ik uiteraard steeds meer inleggen en kwam er steeds minder terug. Ik vraag mij af of hier mensen zijn die gebruik maken van:

Knip

Ik heb bij deze site onder "Assets" 14.640 USDT (zie bijlage). Deze wil ik graag terug op mijn Paybis wallet maar op het moment dat ik deze wil uitbetalen (Withdraw) geeft hij de melding "Trading prohibited". Kan ik op één op andere manier deze nog terughalen ? Zijn er mensen bekend met deze site en wat ik kan doen...

Zou heel fijn zijn als iemand mij hierbij kan helpen...en of ik nog wat financiële schade kan goedmaken.

NB: ik ben ontzettend onbekend in de bitcoinwereld en ook onnozel om hier in te stappen. Maargoed, als iemand mij nog zou willen helpen zodat ik hier nooit meer terugkom ben ik deze persoon ontzettend dankbaar en bereid hem / haar ook een financiële bijdrage te betalen :*)

Alvast heel veel dank voor de te nemen moeite en ik ben ook bereid om telefonisch of per chat nader te communiceren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZK8NncdBsVGELdvb1secx3FUxU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpGHUBvCWWaf78OmVpkPex7g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14AyYiKuRFaZGMaP7P9j47Q7s6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKW6CTQAVnWeL6DAzYnmGMMi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Taro op 21-09-2024 19:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Zie het als leergeld...
Weg is weg.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
Site bestaat pas 24 dagen, komt niet echt betrouwbaar over.
Naam die ze gebruiken is van ogenschijnlijk ongerelateerde software, vind daardoor niets nuttigs over ze met een simpele Google search.
Geld ben je waarschijnlijk kwijt.
Geloof niets of niemand die je zegt dat ze je kunnen helpen, als ze je daarvoor om geld vooraf vragen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Van dat geld gaat nu iemand flink uit eten en koopt dure kleding/horloge/parfum.

Kortom: je geld is gewoon gestolen en krijg je nooit meer terug.

Als je onbekend bent met de bitcoinwereld, dan moet je er ook ver weg van blijven. Meer kan ik er niet van maken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Echt, aan alles wat ik lees en zie ontpoppen red flags aan het verhaal. Je bent gewoon opgelicht.

Edit, en als ik je een tip mag geven, stop met het vragen van hulp in crypto op het interweb.

Edit2, ik vertrouw jouw account anders ook niet

[ Voor 44% gewijzigd door Yzord op 21-09-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit is een hele standaard scam; contact via een onbetrouwbare plek (Telegram, ook vaak via Instagram of Twitter/X), stappenplan volgen (dat is al een rode vlag), platform dat je nog niet kent.. Er zijn honderden verhalen op internet te lezen en tientallen filmpjes op YT die het uitleggen.

Als je in dit soort hele basale vormen van oplichting trapt dan zou ik heel snel stoppen met crypto, want daar is toch wel enige basiskennis van wenselijk..

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
mogelijk is het eerste en tot nu toe enige bericht van TS ook bedoeld om anderen naar dit soort oplichters-websites te lokken..... :( :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Prisma16 op 21-09-2024 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Sjoerd0705 Je hebt die 14k niet, dat is waarschijnlijk gewoon een willekeurige waarde die ze je laten zien.

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is dat vaak ook zo, hoe graag je ook hoopt dat je een meevallertje hebt.

Shit happens, niet meer naar omkijken en door met je leven en hopelijk trap je er een volgende keer niet opnieuw in.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59
Als TS 14000 usd heeft geïnvesteerd, dan is dat wel erg zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

ahbart schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:22:
Klopt, maar als je zoals de TS aangeeft niet bekend te zijn met het wereldje begrijp ik niet waarom je zomaar 14k investeert in iets, dan doe je toch eerst gedegen onderzoek?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Prisma16 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:40:
mogelijk is het eerste en tot nu toe enige bericht van TS ook bedoeld om anderen naar dit soort oplichters-websites te lokken..... :( :( :(
Daar ga ik niet van uit, dergelijke berichten komen hier wel vaker langs en waarom zou iemand er dan een negatief bericht bij schrijven om positieve reclame te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:25
TS zijn account is van vandaag met 1 post. Zijn post is geen scam, hij is scam!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Panzer_V schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:54:
TS zijn account is van vandaag met 1 post. Zijn post is geen scam, hij is scam!
En wat nou als hij hier al jaren meeleest en nu door/voor dit urgente geval heeft besloten een account aan te maken? Het is niet zo dat hij ons uitnodigt ook mee te doen, of een referrallinkje post om er zelf beter van te worden, of wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gudon
  • Laatst online: 09-11-2024
Nep website laat je nep-winsten zien om je te overtuigen nog meer over te maken
Als je probeert op te nemen dan krijg je te horen dat je eerst geld moet bijstorten voordat het grote bedrag vrijgegeven kan worden.

Alles wat je hebt overgemaakt ben je kwijt

Niemand kan je helpen nog iets terug te krijgen

Als iemand beweert (nu of later) dat ze bijvoorbeeld deze mensen hebben opgepakt en je mogelijkheid hebt om je geld terug te krijgen dan is dat ook nep (gaan ze proberen je eerst andere kosten te laten betalen)

Overigens: Dat iemands account nieuw is en dit de eerste post is, is volgens mij geen reden om gelijk iemand zwart te willen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gudon
Taro schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:05:
[...]

En wat nou als hij hier al jaren meeleest en nu door/voor dit urgente geval heeft besloten een account aan te maken? Het is niet zo dat hij ons uitnodigt ook mee te doen, of een referrallinkje post om er zelf beter van te worden, of wel?
Klinkt ook precies als een verhaal zoals slachtoffers het beschrijven en de TS maakt ook duidelijk dat OP is opgelicht.

Iemand die flink wat geld kwijt is zal ook wat extra moeite doen zoals accounts maken en extra rondvragen dus dat dit de eerste post is lijkt mij niet vreemd.

• Gudon
ahbart schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:22:
Dat is wat zogenaamd in het account staat, dus inclusief de dikke nep-winsten die ze projecteren.
Wat daadwerkelijk is gestort zal dus lager liggen, maar alsnog zuur natuurlijk

Overigens heeft dit weinig te maken met Bitcoin of crypto uberhaupt
Ditzelfde werd ook gedaan op andere manieren en deze vorm van oplichting was er al voordat internet bestond
Crypto maakt het wel wat makkelijker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb alleen problemen om de volgende twee punten met elkaar te rijmen. De TS geeft aan al een tijd bezig te zijn, maar de site bestaat pas 24 dagen. Iets klopt daar niet met elkaar, of is de site puur live gegaan omdat de oplichter een prooi had gevangen? Dan is 24 dagen toch nog kort wat ik een "tijdje" zou noemen en meerdere keren inleggen.
Sjoerd0705 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:39:
Een tijdje geleden kwam ik via Telegram in contact met iemand ....
.... heb op deze manier in het begin ook wat geld verdiend.
Uiteindelijk moest ik uiteraard steeds meer inleggen ....
Flamesz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:48:
Site bestaat pas 24 dagen, komt niet echt betrouwbaar over.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Qwerty-273 welke site bestaat 24 dagen? Degene achter de mod knip?

Paybis en Sierra zijn al jaren oud en bekend als scam zie bv. :
https://www.reddit.com/r/...s/erdz37/is_paybis_legit/

Daarnaast biedt TS geld en communicatie buiten Tweakers. Mijn onderbuik is met @Panzer_V ...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het feit dat hij om hulp vraagt en vervolgens nergens op reageert zegt al genoeg toch? Topic kan dicht lijkt mij.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14

Qwerty-273

Meukposter

sh4d0wman schreef op woensdag 25 september 2024 @ 02:57:
@Qwerty-273 welke site bestaat 24 dagen? Degene achter de mod knip?
Paybis en Sierra zijn al jaren oud en bekend als scam zie bv. :
https://www.reddit.com/r/...s/erdz37/is_paybis_legit/
Inderdaad die achter de mod knip. Het probleem is natuurlijk wel dat de namen door iedereen hergebruikt kunnen worden. En een domein zo gelanceerd kan worden voor een nieuwe klant/slachtoffer om eventuele waarschuwingen op dns niveau (gerapporteerde fraudeloze websites) te omzeilen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topic kan inderdaad dicht, dit voegt verder niets meer toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.