Port forwarding Huawei EG8145X6 [SNLR]

Pagina: 1
Acties:

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:09
Beste lezers,

Sinds kort wil ik graag een SFTP server hebben voor het maken van backups. Ik zit nu bij SNLR met een Huawei EG8145X6 modem. Ik ben er inmiddels al een paar dagen mee bezig met port forwarding om poort 22 in te schakelen. Helaas is het mij niet gelukt. Ik heb alles nagelopen op de Windows 10, firewall, Bittvise server etc en alles ziet er prima uit.

Echter werkt het modem niet mee. Als ik mijn ipv4 adres opzoek via verschillende websites is dat dezelfde op alle websites. Echter staat in het modem een ander IPv4 adres.

Ik heb allebei de ip adressen geprobeerd, maar zonder resultaat. Ook andere poorten geprobeerd, ook geen verbinding kunnen maken. Modem herstart, op een andere pc geprobeerd, geen resultaat.

Firewall van de pc die de server gaat runnen staat gewoon open op poort 22.

Zou iemand mij hulp of advies kunnen geven waar het nou verkeerd gaat?

Hardware:

Huawei EG8145X6 - GPON
Intel NUC7i3BNB

Software:

Windows 10 Pro
Bitvise Personel Edition
Filezilla
Duplicati

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Valt het IP-adres dat je ziet in het modem tussen 100.64.0.0 en 100.127.255.255? Dan wordt je geNAT door je provider en zul je moeten verzoeken dit uit te zetten.

• Eric_1993
hcQd schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:58:
Valt het IP-adres dat je ziet in het modem tussen 100.64.0.0 en 100.127.255.255? Dan wordt je geNAT door je provider en zul je moeten verzoeken dit uit te zetten.
Jaa het ip-adress begint inderdaad met 100.64. Wel bijzonder dat ze mij hier niet op aangewezen hebben toen ik ze eergisteren had gebeld om port forwarding in te schakelen. Volgens klantenservice kon dat prima en ze zei niks over NAT.

Ik zal morgen bellen om dit uit te laten zetten. Mocht het daarna werken kom ik er op terug. Bedankt voor je advies!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt nu inderdaad CGNAT, dan deel je jouw IP met vele andere klanten en kun je geen poorten forwarden tenzij de provider CGNAT uitzet.

CGNAT is een lapmiddel omdat sommige providers te incompetent zijn om IPv6 fatsoenlijk te implementeren en IPv4 adressen zo goed als op zijn.

I reject your reality and substitute my own

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:53
Je hebt bij SNLR ook altijd IPv6. Daar heb je de beperking door CG-NAT niet.

• Eric_1993
JohDB schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:10:
Je hebt bij SNLR ook altijd IPv6. Daar heb je de beperking door CG-NAT niet.
Ik had dat in het modem ook gezien inderdaad. Stond ook bij port-forwarding, ik heb dat ook geprobeerd, maar is mij niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_1993
Het was inderdaad het probleem dat ik achter een NAT zat. Inmiddels een eigen IPv4 adres gekregen. Voor de mensen die dat ook overwegen, hou er rekening mee dat ze een bedrag van € 2,50 rekenen voor een eigen ipv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoYaM
  • Laatst online: 14-12-2024
Is dat 2,5€ eenmalig of per maand erbij?
Ik heb al antwoord gekregen het is per maand, maar in mijn geval het waard.
Heb ook het 100 adres intern en een 2tal andere als ik mijzelf op op internet opzoek.
Uren bezig geweest om de ftp poorten open te krijgen maar lukt me maar niet om extern mijn spullen te benaderen.
Ik dank jullie wel voor de wijsheid in deze zaak.
Ik heb dus een niet ge nat op adres nodig .
Ze regelen het wel binnen no time en buiten standaard openingstijden vandaag al in de avond op zaterdag:)
Toch een beetje service, naast het een beetje vervelende feit dat je dat kennelijk niet meer standaard kan verwachten van dat vaste ip adres bij een provider.

[ Voor 111% gewijzigd door BoYaM op 14-12-2024 20:17 ]

Pagina: 1