Alfen - Limiet capaciteitstarief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• carliero
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-07 12:17
Ik heb een laadpaal van Alfen in combinatie met zonnepanelen en digitale meter.
In Vlaanderen betalen we nu aan de hand van ons piekvebruik (capaciteitstarierf).

Nu zoek ik een manier om het laden automatisch te onderbreken of verminderen als we bijvoorbeeld een max piek van 4KW instellen. Zodat het laden toch aan een mooie snelheid kan.

Laadpaal is aangesloten aan P1 meter met licentie loadbalancing, en heb ook toegang tot alle instellingen via MyEve of Eve Connect ap. Ik heb ook node red draaien waar ik eventueel via modbus data kan lezen en eventueel wegschrijven.
Alleen lukt het me niet om uit te geraken welke registers er eventueel veranderd moeten worden.

momenteel staat het ingesteld in Comfort modus met minimum laden 1.4 KW, maar 's nachts zou dit hoger mogen als er niets anders thuis draait. En dus automatisch!!

Alle tips of hulp is welkom.

Alle reacties

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:10
Technisch gezien kan ik jou helaas niet helpen op het vlak van hoe en welke registers edm. Maar ik heb een vergelijkbaar probleem dat ik oplos met een combinatie van max capaciteitstarief en max laadpaal kW. In combinatie met de zonnepanelen kijk ik eigenlijk enkel naar het real-time van het net afgenomen vermogen ( -> impact op capaciteitstarief). Dus wanneer de zon schijnt kun je (ahum) "in principe" de volle kWpiek benutten zonder van het net af te nemen... Doe ik met Loxone.

[ Voor 4% gewijzigd door flupp op 21-09-2024 17:34 ]

Model 3 LR (model 2023)