Hoe maak ik dit dicht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jroorda
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-09 19:28
We gaan het dak isoleren, dus hebben we alle betimmering weggehaald. Nu komt dit tevoorschijn. De binnenmuur sluit niet aan op het dakbeschot. Hoe kan ik dit het beste afdichten? Stukje opmetselen of gewoon heel veel PUR?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4N8SFJFLlsZekDp57qgwY-48SQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZzKr5vF3lDytG9dVaDZTzHi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_day0LgE1gL15luoZdWCc3Rlqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nwdANekQD8qFpt32cg53GBZt.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via jroorda op 22-09-2024 10:27)

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:58

Badderbeest

De enige echte

Dichtmetselen, maar gebruik daarvoor gasbeton. Dat kun je gemakkelijk op maat zagen, en het heeft ook nog redelijke isolerende en goede brandvertragende eigenschappen.

De enige echte

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:38
Ik zou juist eerder een stuk van de binnenmuur weghalen, zodat je isolatie (neem aan dat die aan binnenkant komt) straks helemaal doorloopt.

Bij het afwerken vervolgens of het verlaagde plafond terugplaatsen of als je het dak in zicht wil houden opmetselen tot aan de nieuwe afwerkingslaag van je isolatie.

Spel en typfouten voorbehouden

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:45
wordt en blijft het zichtwerk, moet er isolatie tegen dat dak?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is niet de scheidingsmuur met de buren (hoop ik)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:38

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit gaat toch volledig in de isolatielaag vallen dan denk ik? Volproppen met steenwol in dat geval. Lijkt me het minste moeite.

tattooboy1985

Zou stukje weg zagen, en met kalkzandsteen erin terug dichtmaken:)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:58

Badderbeest

De enige echte

Dichtmetselen, maar gebruik daarvoor gasbeton. Dat kun je gemakkelijk op maat zagen, en het heeft ook nog redelijke isolerende en goede brandvertragende eigenschappen.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroorda
Wolly schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:35:
Dit is niet de scheidingsmuur met de buren (hoop ik)?
Hierachter zit de spouw en daarnaast de muur van de buren vermoed ik. Als ik met een lamp schijn kan ik best ver kijken, ik denk tot onder het dak van de buren.
AtomicShockwave schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:55:
Dit gaat toch volledig in de isolatielaag vallen dan denk ik? Volproppen met steenwol in dat geval. Lijkt me het minste moeite.
Dit gaat inderdaad volledig in de isolatielaag vallen, maar het tocht ook flink. Dan is volledig afsluiten beter om tocht door de isolatie te voorkomen lijkt me? Ik wil gaan isoleren met 200mm glaswol tussen de balken.
Badderbeest schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:26:
Dit lijkt me de mooiste oplossing, dat ga ik eens verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jroorda schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:27:
[...]

Hierachter zit de spouw en daarnaast de muur van de buren vermoed ik. Als ik met een lamp schijn kan ik best ver kijken, ik denk tot onder het dak van de buren.

[...]
Brandgevaarlijk is het eerste wat in mij opkomt. Maar je weet toch wel of het de muur van de buren is, hoezo 'denk je dat'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jroorda
Dank voor de tips, het eerste muurtje is opgemetseld met cellenbeton. De spleet tot het dakbeschot wordt nog opgevuld met pur schuim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNGHmbGO9KmgdMDQXSZeei5PqUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JShQB0F9bLBEAOFryjgsVyW.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1