Vraag
Beste antwoord (via jroorda op 22-09-2024 10:27)
Dichtmetselen, maar gebruik daarvoor gasbeton. Dat kun je gemakkelijk op maat zagen, en het heeft ook nog redelijke isolerende en goede brandvertragende eigenschappen.
De enige echte
Alle reacties
Ik zou juist eerder een stuk van de binnenmuur weghalen, zodat je isolatie (neem aan dat die aan binnenkant komt) straks helemaal doorloopt.
Bij het afwerken vervolgens of het verlaagde plafond terugplaatsen of als je het dak in zicht wil houden opmetselen tot aan de nieuwe afwerkingslaag van je isolatie.
Bij het afwerken vervolgens of het verlaagde plafond terugplaatsen of als je het dak in zicht wil houden opmetselen tot aan de nieuwe afwerkingslaag van je isolatie.
Spel en typfouten voorbehouden
wordt en blijft het zichtwerk, moet er isolatie tegen dat dak?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dit gaat toch volledig in de isolatielaag vallen dan denk ik? Volproppen met steenwol in dat geval. Lijkt me het minste moeite.
Dichtmetselen, maar gebruik daarvoor gasbeton. Dat kun je gemakkelijk op maat zagen, en het heeft ook nog redelijke isolerende en goede brandvertragende eigenschappen.
De enige echte
Hierachter zit de spouw en daarnaast de muur van de buren vermoed ik. Als ik met een lamp schijn kan ik best ver kijken, ik denk tot onder het dak van de buren.Wolly schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:35:
Dit is niet de scheidingsmuur met de buren (hoop ik)?
Dit gaat inderdaad volledig in de isolatielaag vallen, maar het tocht ook flink. Dan is volledig afsluiten beter om tocht door de isolatie te voorkomen lijkt me? Ik wil gaan isoleren met 200mm glaswol tussen de balken.AtomicShockwave schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:55:
Dit gaat toch volledig in de isolatielaag vallen dan denk ik? Volproppen met steenwol in dat geval. Lijkt me het minste moeite.
Dit lijkt me de mooiste oplossing, dat ga ik eens verder uitzoeken.Badderbeest schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:26:
Brandgevaarlijk is het eerste wat in mij opkomt. Maar je weet toch wel of het de muur van de buren is, hoezo 'denk je dat'?jroorda schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:27:
[...]
Hierachter zit de spouw en daarnaast de muur van de buren vermoed ik. Als ik met een lamp schijn kan ik best ver kijken, ik denk tot onder het dak van de buren.
[...]
Pagina: 1