Wij willen binnenkort ons dak (huis uit 1987) gaan isoleren. We gaan de zolder gebruiken als slaapkamer, washok en er komt nog een kleine badkamer. Het dak is als volgt opgebouwd van binnen naar buiten:
- 20 mm triplex (dakbeschot)
- 70 tot 90 mm pur met bruine afdeklaag (dampdicht zover ik weet)
- panlatten
- betonnen dakpannen
We wilde eerst gaan na-isoleren met onderstaande materialen van binnen naar buiten
- gipsplaten
- dampremmende of dampdichte folie
- houten frame
- alu pir platen 80mm
- dakbeschot -
Echter na wat meer uitzoekwerk op verschillende sites waaronder tweakers blijkt dat dit niet de juiste manier van isoleren te zijn voor ons dak. Maar dat onderstaand beter zou zijn (van binnen naar buiten)
- gipsplaten
- klimaat folie
- houten frame
- steen- of glaswol of vlas
- dakbeschot -
Ik heb de situatie proberen te schetsen op www.ubakus.de. Hier komen onderstaande tekeningen uit. Heb ik het zo correct ingevuld? Zijn er nog op- of aanmerkingen. Het lijkt erop dat beide methodes toch zouden kunnen toch?
/f/image/9dYNtwrafkemzqp5aaXOQhe8.png?f=fotoalbum_large)
- 20 mm triplex (dakbeschot)
- 70 tot 90 mm pur met bruine afdeklaag (dampdicht zover ik weet)
- panlatten
- betonnen dakpannen
We wilde eerst gaan na-isoleren met onderstaande materialen van binnen naar buiten
- gipsplaten
- dampremmende of dampdichte folie
- houten frame
- alu pir platen 80mm
- dakbeschot -
Echter na wat meer uitzoekwerk op verschillende sites waaronder tweakers blijkt dat dit niet de juiste manier van isoleren te zijn voor ons dak. Maar dat onderstaand beter zou zijn (van binnen naar buiten)
- gipsplaten
- klimaat folie
- houten frame
- steen- of glaswol of vlas
- dakbeschot -
Ik heb de situatie proberen te schetsen op www.ubakus.de. Hier komen onderstaande tekeningen uit. Heb ik het zo correct ingevuld? Zijn er nog op- of aanmerkingen. Het lijkt erop dat beide methodes toch zouden kunnen toch?
/f/image/9dYNtwrafkemzqp5aaXOQhe8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OuhgJjbXQO856KDKODGhGbf1.png?f=fotoalbum_large)