Overschrijven van een kenteken online. Hoe werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 21:05
Ik wil ergens een scooter op gaan halen. Eentje die niet loopt, maar wel compleet is en zelf wel na kan kijken / schoonmaken om het ding weer rijdend te krijgen.

Ben zelf nog beetje van de oudere stempel.. Ging altijd met de papieren naar een postnl loket en liet het daar op mijn naam zetten.

Nou kan je dit blijkbaar ook online doen, met een smartphone.. (alleen hier zitten wel bepaalde voorwaarden aan)

Alleen ik heb nog een oudere Honor 5C telefoon die wel aan de voorwaarden voldoet:

Minimaal andriod versie 7 en een NFC reader.. Die zijn aanwezig op de phone.

Gebruik zelf geen abbonement (althans zou niet zo snel weten wie ik daar allemaal moet bellen) (voor mij niet de moeite waard)

Er zit wel gewoon een KPN pre-paid kaartje in.. Die je dus elke keer weer moet bijvullen.

Ten eerst vraag ik mij af hoeveel me dat met een prepaid kaartje gaat kosten.. Het is natuurlijk makkelijker met een abbo omdat je dan geen zorgen hoeft te maken dat je inet verbinding stopt als het tegoed op zou zijn.

En voor de rest weet ik helaas niet hoe het werkt met het overschrijven..

Moet ik bijvoorbeeld op de RDW site eerst naar het account van de verkoper?

Moet ik op de RDW site op me eigen (de koper) account zijn?

En dan moet je ook nog iets met digiD iets doen om te checken dat jij dat bent?

Kan iemand mij in simpele jip en janneke taal mij uitleggen welke stappen ik moet uitvoeren..

Ik snap dat online regelen wel een bepaald gemak heeft.. Maar bij een balie regelen vind ik persoonlijk toch wel veel makkelijker.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via de RDW is zo geregeld, althans met de koop van een auto.

Verkoper heeft een code voor je, die heb je nodig. Bij de RDW geef je aan dat je een voertuig op jouw naam wilt zetten. Inloggen met DigID, stappen volgen, rijbewijs scannen (vandaar de nfc) opslaan en doorgaan.

Heb je thuis al op de site van de RDW gekregen om de start van dit proces te doen?

Ow, en de specificaties van HD telefoon zijn belangrijker dan dat je een pre-paid hebt. Je moet een bepaalde Android of iOS versie hebben en een NFC lezer aan boord. Daarmee kun je de boel doen. Dit gaat via internet dus je hebt in ieder geval wifi of 4/5G nodig.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou inderdaad even op de website van de RDW kijken. Daar kun je alles vinden :)

Check van te voren even of je telefoon je rijbewijs kan scannen (de ID check in de DigID app). Bij mij werkt dat niet en daar kwam ik dus achter toen ik ergens een voertuig op mijn naam wilde zetten :') Ooit werkte het perfect bij mij maar nu scant de telefoon m'n rijbewijs niet meer. Ik moet binnenkort mijn rijbewijs verlengen dus ik ga met 't nieuwe pasje een nieuwe poging doen. Als ik het met verschillende telefoons heb geprobeerd maar 't werkt niet dan zal het wel aan m'n pasje liggen...

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:40
En je zou de verkoper kunnen vragen of je op zijn (gasten)wifi mag. Dat scheelt je wat gedoe met bundels e.d.

En anders heb je voor 5euro een 100MB bundel en voor 7,50 een 500MB bundel.

https://www.kpn.com/prepaid/bundels

• Robin4
jongetje schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:00:
En je zou de verkoper kunnen vragen of je op zijn (gasten)wifi mag. Dat scheelt je wat gedoe met bundels e.d.

En anders heb je voor 5euro een 100MB bundel en voor 7,50 een 500MB bundel.

https://www.kpn.com/prepaid/bundels
Denk niet dat hij dat gaat doen.. Kwam mij beetje nors over die man via marktplaats.
Hij vond het overigens ook een goede reden dat hij vandaag Zaterdag geen tijd voor mij had als koper.

Bedoel je zet een advertentie online met de hoop dat je kan verkopen, dan dan kan hij niet.

Het hoefde hem ook geen hele zaterdag te kosten, al had ik hem wel alvast kunnen overschrijven zodat ik hem zondag meteen mee kan nemen.

Nou moet ik dus eerst op me eigen scooter erna toe.. Dan betalen en het kenteken bewijs ophalen.
Dan zelf over schrijven..

Dan kan ik twee dingen doen.. Of eerst terug rijden en het bewijsje afgeven.
Of eerst naar huis rijden.. Me eigen scooter thuis laten en dan weer terug wandelen en dan bewijsje afgeven. Gelukkig valt het wel binnen een straal van 5km.
Verder zit hier geen RDW station in de buurt.

En de meeste zaken zijn niet open op zondag.

Denk dat ik het beste na overschrijven wel eerst naar huis ga. En dan weer lopen terug ga ophalen.
Want het overschrijvings punt zit dichter bij mijn huis dan die van hem. Scheelt heen en weer rijden.

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 21-09-2024 22:58 ]

• Robin4
sypie schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:51:
Via de RDW is zo geregeld, althans met de koop van een auto.

Verkoper heeft een code voor je, die heb je nodig. Bij de RDW geef je aan dat je een voertuig op jouw naam wilt zetten. Inloggen met DigID, stappen volgen, rijbewijs scannen (vandaar de nfc) opslaan en doorgaan.

Heb je thuis al op de site van de RDW gekregen om de start van dit proces te doen?

Ow, en de specificaties van HD telefoon zijn belangrijker dan dat je een pre-paid hebt. Je moet een bepaalde Android of iOS versie hebben en een NFC lezer aan boord. Daarmee kun je de boel doen. Dit gaat via internet dus je hebt in ieder geval wifi of 4/5G nodig.
Ja heb zelf al op de site van de rdw gekeken, maar vind het nog steeds best wel omslachtig / moeilijk te begrijpen.

Ik was zelf eigenlijk van plan om gewoon even naar de plus te rijden (schijnt op zondag ook open te zijn van 9.00 tot 20.00) en het daar te laten over schrijven.

• Robin4
Destruction schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:55:
Ik zou inderdaad even op de website van de RDW kijken. Daar kun je alles vinden :)

Check van te voren even of je telefoon je rijbewijs kan scannen (de ID check in de DigID app). Bij mij werkt dat niet en daar kwam ik dus achter toen ik ergens een voertuig op mijn naam wilde zetten :') Ooit werkte het perfect bij mij maar nu scant de telefoon m'n rijbewijs niet meer. Ik moet binnenkort mijn rijbewijs verlengen dus ik ga met 't nieuwe pasje een nieuwe poging doen. Als ik het met verschillende telefoons heb geprobeerd maar 't werkt niet dan zal het wel aan m'n pasje liggen...
Ja dit soort problemen wil ik liever vermijden, kost je anders alleen maar tijd voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Weet er iemand of ik kan overschrijven als de eigenaar het pasje heeft en het overschrijvings bewijs..

En ik hier een foto kopie of kopie van krijg?

Of verwachten ze toch altijd originele legale documenten.

Want de verkoper wilde me eigenlijk de codes zo duur sturen.

Maar weet niet of dat deze bij een overschrijvings loket (zoals bij postnl) deze geaccepteerd worden.

Pagina: 1