Koffiemachine 2 maanden buiten garantie defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:40
Hebben een redelijk dure koffiemachine die na 26 maanden stuk is gegaan. Nu heb ik deze aangemeld voor reparatie of omruiling en krijg ik onderstaande mail terug. Nu lijkt mij dat je er wel vanuit mag gaan dat een koffiemachine langer meegaat dan twee jaar. Zeker in de prijsklasse van €1000.

Hoe het beste op deze mail te reageren? Wil eigenlijk helemaal niets betalen voor een reparatie in dit geval. En wil gebruik maken van de wetgeving rondom levensduur van een product.

Mail;

We hebben je Philips 5400 EP5447/90 LatteGo gecontroleerd en het volgende ontdekt: "product valt buiten fabrieksgarantie". Dat betekent helaas dat je reparatie buiten de garantie valt. Reageer binnen 2 dagen op deze mail en laat ons weten wat we met je product mogen doen.

Geef je keuze aan ons door
Als je na 2 dagen geen keuze hebt doorgegeven, sturen we je product naar je terug.

We sturen je product naar de reparateur
De reparateur vertelt je vooraf de reparatiekosten. Wil je jouw product ongerepareerd terug? Dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 65,00. Je kunt je product ook gratis laten recyclen.

We sturen je product terug
We repareren je product niet en sturen het gratis naar je terug.

[ Voor 3% gewijzigd door CryptoNL op 21-09-2024 11:08 ]

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:28
Conformiteit is iets anders dan garantie, maar betekend wel dat je zelf een deel moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
99ruud99 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:08:
Conformiteit is iets anders dan garantie, maar betekend wel dat je zelf een deel moet betalen.
Dat begrijp ik. Alleen is dan de vraag ook zo kort na garantie? Vind het echt bizar, slechts 26 maanden levensduur. Dan had ik net zo goed een goedkope delonghi aan kunnen schaffen bij wijze van spreken.

SiberischeHusky Shepsky

• 99ruud99
Boven 250 is 10 jaar
Dus je hebt ongeveer 78% over.

Dus je zal +- 22% zelf betalen :)

Onder 250 euro is 6 jaar

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Conformiteit is precies voor deze situatie van toepassing. Dus mij lijkt dat je kunt reageren op de mail met optie 3: je beroept je op de non-confomiteit van dat apparaat, hij moet gecontroleerd en na prijsopgave gerepareerd worden, voor het grootste deel op kosten fabrikant. Dat jij daar een klein deel aan mee moet betalen is normaal. blijkbaar niet. Zie Kurkentrekker in "Koffiemachine 2 maanden buiten garantie defect"

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 21-09-2024 13:08 ]

Alles kan stuk.

• CryptoNL
remco_k schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:14:
Conformiteit is precies voor deze situatie van toepassing. Dus mij lijkt dat je kunt reageren op de mail met optie 3: je beroept je op de non-confomiteit van dat apparaat, hij moet gecontroleerd en na prijsopgave gerepareerd worden, voor het grootste deel op kosten fabrikant. Dat jij daar een klein deel aan mee moet betalen is normaal.
Punt is je leest ook dat je een bepaalde levensduur mag verwachten waarbij het geheel kosteloos gerepareerd dient te worden. Vraag is alleen wat is de levensduur van zon machine? Ik zie voorbeelden van tvs en van wasmachines bij de Consumentenbond maar niets over koffiemachines

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Lekkere reactietermijn ook, maarliefst 2 dagen om je keus te maken. Blijkbaar weten ze zelf ook dat ze je proberen af te schepen, want anders zetten ze je niet zo onder druk om snel een keus te maken.

Bijzonder onsympathieke manier van handelen :(

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 20:57
Heb je hier al naar gekeken?

https://www.consumentenbo...ie-buiten-garantietermijn

https://www.dekoffiethuis...ur-van-koffiemachine.html

Ja je mag langer verwachten dan 2 jaar en 2 maanden.

Daarnaast heb je ze al gebeld om het probleem voor te leggen?

[ Voor 10% gewijzigd door corporalnl op 21-09-2024 11:20 ]

• CryptoNL
*knip* Hinten naar de naam van de winkel is niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 21-09-2024 11:23 ]

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
corporalnl schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:19:
Heb je hier al naar gekeken?

https://www.consumentenbo...ie-buiten-garantietermijn

https://www.dekoffiethuis...ur-van-koffiemachine.html

Ja je mag langer verwachten dan 2 jaar en 2 maanden.

Daarnaast heb je ze al gebeld om het probleem voor te leggen?
Ja ik heb ze al gebeld maar ze vroegen mij te reageren op de mail.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat hierboven gezegd wordt over zelf een deel moeten betalen klopt niet. Dat is wat winkels je graag willen doen geloven, maar is wettelijk niet waar.

Bij een non-conform product dat binnen de verwachte levensduur kapotgaat moet de winkel (mits je een consument bent) je product repareren zonder dat daar voor jou kosten aan verbonden zijn.
Dat, of je product vervangen door een nieuwe. Zie ook artikel 7:21 BW.

Met de voorbeeldbrieven van consuwijzer die je zo kunt invullen, kun je ze hier op een nette manier op wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Kurkentrekker schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:28:
Wat hierboven gezegd wordt over zelf een deel moeten betalen klopt niet. Dat is wat winkels je graag willen doen geloven, maar is wettelijk niet waar.

Bij een non-conform product dat binnen de verwachte levensduur kapotgaat moet de winkel (mits je een consument bent) je product repareren zonder dat daar voor jou kosten aan verbonden zijn.
Dat, of je product vervangen door een nieuwe. Zie ook artikel 7:21 BW.

Met de voorbeeldbrieven van consuwijzer die je zo kunt invullen, kun je ze hier op een nette manier op wijzen.
Dank heb inmiddels gereageerd met aanvullende bronnen. Tevens ook een opmerking gemaakt over dat moeten reageren binnen 48 uur dat dat niet bepaald klantvriendelijk is. Ben benieuwd hoe nu verder :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:37
Wat ontbreekt en wel belangrijk is:
Heb je 'm bij Philips aangemeld voor reparatie/garantie of bij de winkel waar je 'm aangeschaft hebt?

Gezien er gesproken wordt over 'fabrieksgarantie' klinkt het alsof je 'm bij Philip aangemeld hebt. En Philips heeft als fabrikant namelijk geen verplichtingen naar jou toe en kan zelf voorwaarden (op)stellen aan hoe ze fabrieksgarantie uitvoeren.

Bij de verkoper kan je aanspraak maken op conformiteit.

Maar ook dan is het nog een zaak van:
1) Wat is er kapot en wat is de oorzaak daarvan? Bij een dergelijk koffiezetapparaat kan het ook snel door nalatig onderhoud komen namelijk.
2) Gelijk hebben is nog niet direct gelijk krijgen.

• CryptoNL
henri86 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 13:47:
Wat ontbreekt en wel belangrijk is:
Heb je 'm bij Philips aangemeld voor reparatie/garantie of bij de winkel waar je 'm aangeschaft hebt?

Gezien er gesproken wordt over 'fabrieksgarantie' klinkt het alsof je 'm bij Philip aangemeld hebt. En Philips heeft als fabrikant namelijk geen verplichtingen naar jou toe en kan zelf voorwaarden (op)stellen aan hoe ze fabrieksgarantie uitvoeren.

Bij de verkoper kan je aanspraak maken op conformiteit.

Maar ook dan is het nog een zaak van:
1) Wat is er kapot en wat is de oorzaak daarvan? Bij een dergelijk koffiezetapparaat kan het ook snel door nalatig onderhoud komen namelijk.
2) Gelijk hebben is nog niet direct gelijk krijgen.
Nee gewoon bij de winkel aangemeld. Wat er kapot is? Er komt geen koffie of water meer uit. Pijpen zijn denken wij verrot, maar dat zit net achter het stuk waar je bij kan zeg maar. Verder geen idee, ben geen koffiemachine monteur.

Qua onderhoud dat houden wij extreem goed bij. Iedere twee weken. Dat wil mijn vrouw want ze vond hem nogal duur en zou zonde als hij door onze nalatigheid stuk zou gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door CryptoNL op 21-09-2024 14:09 ]

SiberischeHusky Shepsky

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:21
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:07:
[...]

Nee gewoon bij de winkel aangemeld. Wat er kapot is? Er komt geen koffie of water meer uit. Pijpen zijn denken wij verrot, maar dat zit net achter het stuk waar je bij kan zeg maar. Verder geen idee, ben geen koffiemachine monteur.

Qua onderhoud dat houden wij extreem goed bij. Iedere twee weken. Dat wil mijn vrouw want ze vond hem nogal duur en zou zonde als hij door onze nalatigheid stuk zou gaan.
Pijpen?

Als het met de zetgroep te maken heeft en door slecht onderhoud of niet schoonmaken komt dan valt dit uiteraard buiten de garantie.

Dus misschien kun je wat duidelijker omschrijven wat er nu precies defect is

• CryptoNL
boyette schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:10:
[...]

Pijpen?

Als het met de zetgroep te maken heeft en door slecht onderhoud of niet schoonmaken komt dan valt dit uiteraard buiten de garantie.

Dus misschien kun je wat duidelijker omschrijven wat er nu precies defect is
Er komt geen water of koffie meer door de pijpjes/buisjes of hoe men dat ook noemt.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
Klinkt eigenlijk als flinke kalkaanslag.

• CryptoNL
henri86 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:11:
Zou zomaar kunnen. Wij reinigen hem volgens het boekje, maar probleem is dat je er niet zelf bij kunt om zoiets te verhelpen. Zit precies achter de buizen zeg maar waar het probleem zich bevindt.

SiberischeHusky Shepsky

• boyette
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:11:
[...]

Er komt geen water of koffie meer door de pijpjes/buisjes of hoe men dat ook noemt.
Ja dat was me duidelijk
Ja en wat is de oorzaak daarvan precies ?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CryptoNL
boyette schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:13:
[...]

Ja dat was me duidelijk
Ja en wat is de oorzaak daarvan precies ?
Ja hoe moet ik dat weten? Ik ben toch geen koffiemachine monteur :D Opeens hield hij ermee op that's it.

SiberischeHusky Shepsky

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17
henri86 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:11:
Het kan heel veel zijn maar wat voor de hand ligt is een vervuilde zetgroep. Als je met je vinger over het waterverdeelzeefje gaat voel je wellicht koffieresten die de gaatjes verstoppen. Als daar geen water door komt komt het ook niet uit de uitloopjes.

• boyette
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:14:
[...]

Ja hoe moet ik dat weten? Ik ben toch geen koffiemachine monteur :D Opeens hield hij ermee op that's it.
Ok maar hoezo claim je dan garantie als je de oorzaak niet eens kent ???

De bewijslast na 2 jaar ligt hiervoor bij jou!

Als je het onderzoek hiervoor uitbesteed aan Philips mag je er van uit gaan dat je dan geen recht hebt op garantie

Anders hadden ze dat wel verteld en het kosteloos opgelost..

Philips is hierin overigens zeer coulant

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 21-09-2024 14:16 ]

• CryptoNL
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:14:
[...]

Aanvullend; Wij gebruiken hem wel extreem veel. Misschien is zon machine daar niet op gebouwd ofzo? In twee jaar ongeveer 10.000 kopjes volgens de statistieken van de machine

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
bszz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:15:
[...]

Het kan heel veel zijn maar wat voor de hand ligt is een vervuilde zetgroep. Als je met je vinger over het waterverdeelzeefje gaat voel je wellicht koffieresten die de gaatjes verstoppen. Als daar geen water door komt komt het ook niet uit de uitloopjes.
100% niet de zetgroep

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
boyette schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:16:
[...]

Ok maar hoezo claim je dan garantie als je de oorzaak niet eens kent ???

De bewijslast na 2 jaar ligt hiervoor bij jou!

Als je het onderzoek hiervoor uitbesteed aan Philips mag je er van uit gaan dat je dan geen recht hebt op garantie

Anders hadden ze dat wel verteld en het kosteloos opgelost..

Philips is hierin overigens zeer coulant
Dit is totale flauwekul. Toevallig heb ik een keer een kapotte tv gehad van Philips. Werd kosteloos gerepareerd ook buiten garantie. Scherm ging niet meer aan. Jij zegt dus dat ik dan de tv uit elkaar moet halen, oorzaak vaststellen etc? Lijkt mij tamelijk onzin

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
bszz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:15:
[...]

Wij denken dat het probleem zich net ACHTER de uitloopjes bevindt en daar kun je niet bij. Gedeelte tussen zetgroep en uitloopjes zag maar.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Dat neem ik dan maar aan maar waarom ben je zo zeker? Het drainage ventiel zou ook kapot kunnen zijn. Is de koffie droog of nat?

• CryptoNL
bszz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:20:
[...]

Dat neem ik dan maar aan maar waarom ben je zo zeker? Het drainage ventiel zou ook kapot kunnen zijn. Is de koffie droog of nat?
Zeker omdat mijn vrouw dat ding tot in het extreme bijhoudt. Er komt geen koffie uit dus geen idee :D

SiberischeHusky Shepsky

• boyette
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:18:
[...]

Dit is totale flauwekul. Toevallig heb ik een keer een kapotte tv gehad van Philips. Werd kosteloos gerepareerd ook buiten garantie. Scherm ging niet meer aan. Jij zegt dus dat ik dan de tv uit elkaar moet halen, oorzaak vaststellen etc? Lijkt mij tamelijk onzin
https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt

Vanaf 1 jaar na de levering moet u het wel bewijzen
Gaat het product meer dan 1 jaar nadat u het ontving kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt. Dit hoeft u pas te doen als de verkoper zegt dat het uw schuld was. In dat geval moet u aantonen dat het product al niet goed was toen u het kocht. En dat u het product normaal hebt gebruikt en het uit zichzelf kapot is gegaan.

Wat is hier precies flauwekul aan ?

10.000 kopjes na 2 jaar is ook geen consumenten gebruik maar zakelijk.. dan kan je ook wel wat kosten verwachten na 2 jaar

Wat vragen ze aan reparatiekosten ?

[ Voor 9% gewijzigd door boyette op 21-09-2024 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Dat stuk over waardevermindering proberen winkels vaker. Ze toveren een of andere rekensom uit de hoge hoed met levensduur en waardevermindering keer de stand van de volle maan en dan mag je voor 123,59 euro wel een nieuwe komen uitzoeken. Dat is natuurlijk onzin.

Over het aantonen van het gebrek: jij bent geen koffiemachinemonteur dus van jou kan geen diagnose verwacht worden die verder gaat dan "hij doet het niet". De fabrikant kan claimen dat het stuk is gegaan door ondeugdelijk gebruik maar als jij volhoudt dat je de onderhoudsinstructies netjes gevolgd hebt wordt het jouw woord tegen het hunne. Hoe dan verder weet ik niet xo goed.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van @fopjurist hierover.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:30
boyette schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:22:

10.000 kopjes na 2 jaar is ook geen consumenten gebruik maar zakelijk.. dan kan je ook wel wat kosten verwachten na 2 jaar
Ik dacht ook dat het veel was, maar even narekenen kom je op iets meer dan 13 kopjes per dag. Afhankelijk van de samenstelling van een huishouden kan dat natuurlijk prima binnen consumenten gebruik vallen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:07:
[...]

Als het water aan de onderkant eruit komt op een gekke plek ipv de koffie locatie is het gewoon even de rubber ringetjes vervangen.
(Hier was het kleine O ringetje waar het hete water de zetgroep in gaat kapot)

En als ie herrie maakt en er komt helemaal geen water uit, dan klinkt het de pomp kapot, dat is iets meer schroefwerk :p

(Beide defecten al een keer zelf gefixt in de mijne :) )

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 21-09-2024 14:41 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• CryptoNL
Dennism schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:32:
[...]

Ik dacht ook dat het veel was, maar even narekenen kom je op iets meer dan 13 kopjes per dag. Afhankelijk van de samenstelling van een huishouden kan dat natuurlijk prima binnen consumenten gebruik vallen.
3 persoons huishouden met 1 kind maar ook vaak visite etc. Opzich zou het niet uit moeten maken natuurlijk.

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
Compuchip87 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:32:
Dat stuk over waardevermindering proberen winkels vaker. Ze toveren een of andere rekensom uit de hoge hoed met levensduur en waardevermindering keer de stand van de volle maan en dan mag je voor 123,59 euro wel een nieuwe komen uitzoeken. Dat is natuurlijk onzin.

Over het aantonen van het gebrek: jij bent geen koffiemachinemonteur dus van jou kan geen diagnose verwacht worden die verder gaat dan "hij doet het niet". De fabrikant kan claimen dat het stuk is gegaan door ondeugdelijk gebruik maar als jij volhoudt dat je de onderhoudsinstructies netjes gevolgd hebt wordt het jouw woord tegen het hunne. Hoe dan verder weet ik niet xo goed.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van @fopjurist hierover.
Voordeel van dit apparaat is dat hij zelf bijhoudt wanneer laatste onderhoud is geweest dus dat is uit te lezen. Dan gaat de fabrikant ook zien dat we hem zelfs vaker dan gemiddeld onderhouden hebben.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

99ruud99 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:14:
Boven 250 is 10 jaar
Dus je hebt ongeveer 78% over.

Dus je zal +- 22% zelf betalen :)

Onder 250 euro is 6 jaar
Waar komen de cijfers vandaan als ik vragen mag? An sich heeft de verkoper namelijk de verplichting om een conform product te leveren gedurende de (economische) levensduur van het product. Er zou dus helemaal niet bijbetaald hoeven te worden, de levensduur wordt ook niet verlengd door de reparatie of zo. Momenteel kan je dus stellen dat het product niet voldoet aan de overeenkomst, waar de winkelier wel toe verplicht is.

En zoals gezegd, ik ben benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt dat iets boven de 250 (geen idee wat je hiermee mee bedoelt, maar ik denk dat je euro's bedoelt of zo?) en dat het "daarom" 10 jaar (mee gaat)? Dergelijke cijfers worden nergens bepaald, ook in de Wet niet, zowel qua prijs als verwachtingsduur niet.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2024 14:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:19:
[...]

Wij denken dat het probleem zich net ACHTER de uitloopjes bevindt en daar kun je niet bij. Gedeelte tussen zetgroep en uitloopjes zag maar.
Het zou kunnen maar ik acht de kans groter dat het probleem toch in de (buurt van de) zetgroep zit. Zie graag een update als het probleem bekend is 😉.

[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 21-09-2024 14:48 ]

• 99ruud99
CH4OS schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:45:
[...]

Waar komen de cijfers vandaan als ik vragen mag? An sich heeft de verkoper namelijk de verplichting om een conform product te leveren gedurende de (economische) levensduur van het product. Er zou dus helemaal niet bijbetaald hoeven te worden, de levensduur wordt ook niet verlengd door de reparatie of zo. Momenteel kan je dus stellen dat het product niet voldoet aan de overeenkomst, waar de winkelier wel toe verplicht is.

En zoals gezegd, ik ben benieuwd waar je de cijfers vandaan haalt dat iets boven de 250 (geen idee wat je hiermee mee bedoelt, maar ik denk dat je euro's bedoelt of zo?) en dat het "daarom" 10 jaar (mee gaat)? Dergelijke cijfers worden nergens bepaald, ook in de Wet niet, zowel qua prijs als verwachtingsduur niet.
De lijst van de Consumentenbond.

• CryptoNL
bszz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:47:
[...]

Het zou kunnen maar ik acht de kans groter dat het probleem toch in de (buurt van de) zetgroep zit. Zie graag een update als het probleem bekend is 😉.
Wat het probleem ook is. Lichtelijk bezopen dat het apparaat zo snel stuk kan gaan maar goed andere discussie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:47:
[...]

Al zit het probleem in de moleculaire structuur van de schroefjes. Dat ding is volgens het schema en boekje onderhouden (stelt TS) dus als ie stuk is binnen 26 maanden is hij non conform. Leverancier moet herstellen zonder kosten voor consument.

Doet of wil hij dat niet, dan stel je hem in gebreke, en doet hij het dan nog steeds niet, dan kun je de koop ontbinden.

Wel vervelend dat je dan dus je geld terugkrijgt en zonder apparaat zit, want die dingen zijn over het algemeen flink duurder geworden.

[ Voor 20% gewijzigd door Kurkentrekker op 21-09-2024 16:29 ]

• bszz
Kurkentrekker schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:27:
[...]

Al zit het probleem in de moleculaire structuur van de schroefjes. Dat ding is volgens het schema en boekje onderhouden (stelt TS) dus als ie stuk is binnen 26 maanden is hij non conform. Leverancier moet herstellen zonder kosten voor consument.

Doet of wil hij dat niet, dan stel je hem in gebreke, en doet hij het dan nog steeds niet, dan kun je de koop ontbinden.

Wel vervelend dat je dan dus je geld terugkrijgt en zonder apparaat zit, want die dingen zijn over het algemeen flink duurder geworden.
Het is heel makkelijk zo stellig te zijn en als er echt iets kapot is dat bij normaal gebruik en onderhoud niet kapot zou mogen gaan heb je gelijk. Maar vervuiling is niet hetzelfde als kapot en normale slijtage is niet een reden om je op non-conformiteit te beroepen. Sommige zaken zijn eenvoudig uit te sluiten maar niet slechts op basis van "Hij is altijd volgens het boekje onderhouden". Als iets bovendien eenvoudig op te lossen is kan dat een hoop gezeur, tijd en energie schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:48:
[...]
Maar vervuiling is niet hetzelfde als kapot en normale slijtage is niet een reden om je op non-conformiteit te beroepen.
Als na 26 maanden het apparaat niet meer functioneer door normale slijtage dan is het non conform.
Let wel, het apparaat functioneert niet meer, het is niet alsof er alleen maar een paar krasjes op zitten.
Sommige zaken zijn eenvoudig uit te sluiten maar niet slechts op basis van "Hij is altijd volgens het boekje onderhouden". Als iets bovendien eenvoudig op te lossen is kan dat een hoop gezeur, tijd en energie schelen.
Als dat zo eenvoudig uit te sluiten was, dan had de winkelier in kwestie dat even moeten doen. Blijkbaar kon hij dat niet en stuurde hij hem naar de fabrikant ter reparatie en dreigt hij met ‘diagnosekosten’. Dat is gewoon tegen de wet en die is heel zwart-wit in deze. Als je dat niet ok vindt mag dat maar dan moet je geen winkeltje spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Gaat het product meer dan 1 jaar nadat u het ontving kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt. Dit hoeft u pas te doen als de verkoper zegt dat het uw schuld was. In dat geval moet u aantonen dat het product al niet goed was toen u het kocht. En dat u het product normaal hebt gebruikt en het uit zichzelf kapot is gegaan.

10000 is 14 per dag he... Dat is met zijn 2 7 kopjes per persoon. Dat is weliswaar niet weinig, maar wel gewoon reëel als consumentengebruik

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zal ik het topic van de 6 jaar oude tv die volledig terugbetaald is maar weer linken?

Wil je het recht hebben dan moet je daar wat tegenover zetten: tijd en energie. Wil je dat niet dan moet je het hier bij laten en akkoord gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 06:01
Heb je deze al eens gelezen? Met name de hoofdstukken "Is het product daadwerkelijk non-conform?" en "Mijn product is non-conform. Wat nu?" kunnen een goed begin voor je zijn over wat je rechten zijn en hoe te reageren richting de winkel.

Er vanuit gaande dat het product gekocht is als particulier (en in Nederland), maak je aardig kans dat het product non-conform is. Let wel dat de bewijslast van het aantonen van de non-conformiteit na het eerste jaar bij jou ligt. Indien je het apparaat volgens het onderhoudsschema hebt bijgehouden en het apparaat dit ook via het servicemenu kan aantonen, dan heb je daar al een mooie start.

Een andere manier is om het apparaat te laten onderzoeken en kijken of het defect überhaupt wel door geen/slecht onderhoud of andere onkunde aan jouw zijde had kunnen ontstaan. Ook dan heb je een redelijke basis voor je non-conformiteitsclaim.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:47
Je geschil is met de winkelier, niet met Philips in ieder geval. Dus bestook de winkelier met enail en desnoods een aangetekende brief waarin je een oplossing vraagt.

Heel benieuwd hoe dit afloopt want je bent niet de eerste die hiermee tobt. En dan moeten dealen met reparatie centra en winkeliers kan best lastig zijn.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

De flauwekul is dat je niet hoeft te weten wat er kapot is en dat staat ook helemaal niet in de tekst die je zelf quote.
Er staat dat jij moet bewijzen dat het defect buiten jou eigen schuld is ontstaan, niet dat je zelf moet weten wat er precies defect is.

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
CH4OS schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:45:
[...]

Valt mij wel vaker op dat er meningen of gewoon totale onzin als feiten worden gepresenteerd.
Zal ze sieren om ermee te stoppen is alleen maar ruis en werkelijk waar niemand is erbii gebaat.

• boyette
wat is nou eigenlijk het voorstel van philips?
die doen toch een prijsopgave en geven aan wat er defect is
daar mee kan je iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:11:
Wat het probleem ook is. Lichtelijk bezopen dat het apparaat zo snel stuk kan gaan maar goed andere discussie.
Het is een gebruiksproduct,hoe goed je er ook voor bent, het heeft bewegende onderdelen en kent dus slijtage. Dat maakt dat het stuk kan gaan natuurlijk wel evident en wellicht had jij een maandagochtend model of een met slechte(re) onderdelen. Maar nogmaals, de winkel heeft een conform product te leveren al naar gelang de levensduur van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

boyette schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:06:
wat is nou eigenlijk het voorstel van philips?
die doen toch een prijsopgave en geven aan wat er defect is
daar mee kan je iets
Met Philips heb je als koper/consument niets te maken, tenzij Philips ook de winkel is waar het product gekocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat is misschien iets van een richtlijn of zo, maar daar hoef je je dus zeker niet aan te houden. Bedoel, dan zou alles wat boven de 250 euro kost wel 10 jaar garantie hebben en alles daar onder niet? Dat is echt wel krom, zeker als je dan een koffieautomaat hebt die het viervoudige kost. Al is volgens het internet deze automaat een 680 euro, alsnog ruim het dubbele. De prijs ten tijde dat @CryptoNL het kocht kan dan nog wel hoger hebben gelegen, 26 maanden geleden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 22-09-2024 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kurkentrekker schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:27:
Valt wel mee, zelfde apparaat nu nieuw kopen kost hij 'slechts' 680 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Even om de berekening correct te maken: 10.000 kopjes koffie gedeeld door 26 maanden gebruik = 12,6... kopjes per dag. Inderdaad niet weinig, maar voor een gezin toch prima binnen consumentengebruik vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
CH4OS schreef op zondag 22 september 2024 @ 01:07:
[...]
Met Philips heb je als koper/consument niets te maken, tenzij Philips ook de winkel is waar het product gekocht is.
Dat ding is toch opgestuurd naar Philips voor onderzoek
Dat heb je er mee te maken

Dat heeft TS kennelijk in gang gezet

Vandaar de vraag naar de uitslag daarvan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
boyette schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:25:
[...]

Al hadden ze hem naar NASA gestuurd om hem opnieuw af te laten stellen op de baan van Saturnus, dan nog had TS daar niets mee te maken. Juridisch gezien dan, want dat is wat @CH4OS terecht bedoelt.

Apparaat is stuk, winkel moet fixen. Het onderzoek door wie dan ook mag wel geld kosten, maar dan moet de winkel dat betalen. Niet de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 07:06
boyette schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:25:
[...]

Waar haal je dat uit? TS heeft enkel de mail van de winkel hier geplaatst met 3 opties:
- kostenloos terugsturen zonder reparatie
- naar reparateur sturen voor onderzoek waarna keuze wel of niet repareren tegen kosten + onderzoekskosten
- kostenloos laten recyclen

Daar heeft de TS op gereageerd met het verhaal over non-conformiteit. Verdere communicatie is er nog niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 04:24
Ik hoop dat je hebt geantwoord dat je niet akkoord gaat met de gestelde opties. Reageer met de links in deze topic en daarna, als je rechtsbijstand hebt, daar naartoe sturen. Of als je niet hebt, kan je naar het juridisch loket(afhankelijk van je salaris, moet je een gedeelte zelf betalen.) of zelf de brieven, wetten, bronnen en jurisprudentie erbij zoeken.
Kort gezegd, niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:26
is het wel non-conform? Apparaten worden gemaakt met een geschatte levensduur en gebruiksduur. Wanneer de garantie net overschreden is, maar het aantal keer gebruiken tegen die grenzen aanloopt, heb je dan niet gewoon een product gekocht die kapot is gegaan op basis waarvan je kan verwachten dat die stuk gaat?

Wanneer je een nieuwe auto koopt en hier elke dag 800 km in rijdt, dan hoef je ook niet te verwachten dat dit zonder mankementen zal geschieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
aljooge schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:08:
is het wel non-conform? Apparaten worden gemaakt met een geschatte levensduur en gebruiksduur. Wanneer de garantie net overschreden is, maar het aantal keer gebruiken tegen die grenzen aanloopt, heb je dan niet gewoon een product gekocht die kapot is gegaan op basis waarvan je kan verwachten dat die stuk gaat.

Wanneer je een nieuwe auto koopt en hier elke dag 800 km in rijdt, dan hoef je ook niet te verwachten dat dit zonder mankementen zal geschieden.
Bij normaal gebruik mag je een langere levensduur verwachten dan 26 maanden, zeker bij een apparaat in de bovengemiddelde prijsklasse.

De vraag is dan, wat is normaal gebruik?

800km/dag in een auto rijden, is voor een consument in elk geval geen normaal gebruik. De vraag is dan of 12.6 koppen koffie/dag dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 19:38
Ooit ook voor de Philips 3200 serie gegaan ook na 2 jaar echt klaar mee, het onderhoud ,de zetgroep elke keer rubbertjes vervangen, zakje rubbertjes 20 euro, elke keer koffie naast de zetgroep, wat je met doekjes eruit moet pielen anders schimmel na een week.Water lekken, injectie vervangen,, na half jaar weer lekken.
Nu een Delonghi, niks geen koffie ernaast, zetgroep afspoelen en klaar, het hele apparaat is met 2 schroevendraaiers te demonteren en alle onderdelen zijn te verkrijgen. Alleen wel wat vaak ontkalkings lampje wat gaat branden (om de 3 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Harry21 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:24:
Alleen wel wat vaak ontkalkings lampje wat gaat branden (om de 3 weken)
Zo'n ontkalkingslampje is toch puur gebaseerd op instellingen en aantal gemaakte kopjes koffie? Als het goed is heb je ergens ooit de waterhardheid kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
LA-384 schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:15:
[...]

Bij normaal gebruik mag je een langere levensduur verwachten dan 26 maanden, zeker bij een apparaat in de bovengemiddelde prijsklasse.

De vraag is dan, wat is normaal gebruik?

800km/dag in een auto rijden, is voor een consument in elk geval geen normaal gebruik. De vraag is dan of 12.6 koppen koffie/dag dat wel is.
Off-topic, maar een auto die veelal duurritten maakt, houdt het vaak beter uit dan een auto die dagelijks gestart wordt om 10km heen- en terug naar het werk te rijden, 3km heen- en terug om de kinderen naar school te brengen en te halen en 5km heen- en terug voor de boodschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Reactie van webwinkel;

Bedankt voor je bericht. Ik ben meteen voor je gaan kijken of we aan de hand van het non-conformiteitsbeginsel nog iets voor je kunnen betekenen.

Economische levensduur
Wij volgen voor het vaststellen van de economische levensduur de richtlijnen van Techniek Nederland (UNETO-VNI). Deze kun je hier vinden (zie het downloadbare document op deze site): https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting.

Volgens deze richtlijnen valt je product inderdaad nog binnen de economische levensduur. Dit betekent niet dat de reparatie helemaal gratis door ons zal worden uitgevoerd. Binnen de economische levensduur zullen wij namelijk alsnog reparatiekosten rekenen.

Berekening
Voor de berekening van de reparatiekosten kijken wij naar de de leeftijd van jouw apparaat en delen wij dit door de economische levensduur. De economische levensduur van je apparaat is 3 jaar (1095 dagen). Je hebt het daarvan 818 dagen in gebruik gehad. Dat is 74.70%. De totale reparatiekosten zijn nog niet bekend dus ik kan helaas nog geen exact bedragen berekenen. Stel je voor, de kosten bedragen €100,-. Daarvan is dan 74.70% (€74,70) voor jou en 25,30% (€25,30) voor ons.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verneem graag of wij de Philips 5400 naar de reperateur mogen sturen. Indien je nog vragen hebt kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice van

En wat als hij defect is? Moet ik dan ook een deel van een nieuwe betalen? Daar lees ik niks over.

Ps wel grappig dat ze spreken over drie jaar terwijl het document spreekt over 4 jaar garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door CryptoNL op 23-09-2024 08:53 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
https://wetten.overheid.n...z=2024-07-01&g=2024-07-01

Artikel 21, lid 2
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
Misschien dus goed om eerst even een mail te sturen om zwart-op-wit te krijgen dat zij erin meegaan dat het product niet-conform is.

Zodra je daar bent kan je ze met dit wetsartikel om de oren slaan en zeggen "repareer het maar, maar ik ga niets betalen".

[ Voor 13% gewijzigd door Compuchip87 op 23-09-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Die 'levendsuur' op zo'n pdf-je zegt natuurlijk helemaal niets.
4 jaar voor >500
Is het dan 8 voor 1000?
Dat onderscheid is er al helemaal niet.
Kortom: ik zou me weghouden van die lijstjes en daar sowieso al niet in meegaan.

Overigens als je 1000 euro hebt betaald was dat veel te veel. Ze kosten (nu) eerder 600.
Dat zou betekenen dat de levensduur gebaseerd is op de prijs die jij er voor betaald hebt. (destijds)

Een apparaat zet x kopjes voordat onderdeel y of z sneuvelen. Het maakt echt niet uit of de machine dan 4 maanden oud is of 9 jaar.
Een wasdroger draait x aantal uur.
Daarom gaat (doorgaans) ook niet de ene koelkast binnen 3 jaar stuk en de ander pas na 14 jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 23-09-2024 10:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Economische levensduur is niet heel belangrijk in deze, de winkel heeft gewoon de plicht een conform product te leveren. Zie ook @Compuchip87's bericht naar betreffend Wetsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CryptoNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:47:
Reactie van webwinkel;

Bedankt voor je bericht. Ik ben meteen voor je gaan kijken of we aan de hand van het non-conformiteitsbeginsel nog iets voor je kunnen betekenen.

Economische levensduur
Wij volgen voor het vaststellen van de economische levensduur de richtlijnen van Techniek Nederland (UNETO-VNI). Deze kun je hier vinden (zie het downloadbare document op deze site): https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting.

Volgens deze richtlijnen valt je product inderdaad nog binnen de economische levensduur. Dit betekent niet dat de reparatie helemaal gratis door ons zal worden uitgevoerd. Binnen de economische levensduur zullen wij namelijk alsnog reparatiekosten rekenen.

Berekening
Voor de berekening van de reparatiekosten kijken wij naar de de leeftijd van jouw apparaat en delen wij dit door de economische levensduur. De economische levensduur van je apparaat is 3 jaar (1095 dagen). Je hebt het daarvan 818 dagen in gebruik gehad. Dat is 74.70%. De totale reparatiekosten zijn nog niet bekend dus ik kan helaas nog geen exact bedragen berekenen. Stel je voor, de kosten bedragen €100,-. Daarvan is dan 74.70% (€74,70) voor jou en 25,30% (€25,30) voor ons.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verneem graag of wij de Philips 5400 naar de reperateur mogen sturen. Indien je nog vragen hebt kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice van

En wat als hij defect is? Moet ik dan ook een deel van een nieuwe betalen? Daar lees ik niks over.

Ps wel grappig dat ze spreken over drie jaar terwijl het document spreekt over 4 jaar garantie.
Het staat ook nota bene op de pagina die ze zelf dus linken:
Wettelijke garantie
De consument heeft recht op het kosteloos herstel, vervangen, prijsvermindering of ontbinding door klant.
Al staat het er dus wat kort en karig, maar dat is misschien expres gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 06:01
CryptoNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:47:
Reactie van webwinkel;

Economische levensduur

Berekening

het vragen van een bijbetaling is verboden (zie Artikel 7:21, lid 2). Wel mooi dat ze dus toegeven dat het product non-conform is. Je kunt de voorbeeldbrief van de ACM gebruiken om gratis reparatie te eisen of eventueel de koop te ontbinden. In dat laatste geval heb je recht op het originele aankoopbedrag terug. Misschien is dat wel een wenselijke optie als hetzelfde apparaat nu enkele honderden euros goedkoper is geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Warbringer op 23-09-2024 13:26 ]

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 18:29
Ja, die LatteGo staat niet echt bekend om zijn geweldige mechanische status.
Ik heb er zelf ook 1.
Die is 2x gerepareerd in de eerste 3 maanden na aanschaf.
Wat kost de reparatie eigenlijk?

Je kan kalkvorming in de LatteGo tegengaan, door gebruik te maken van de Philips kalkfilters die je specifiek voor dit apparaat kan krijgen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
GarBaGe schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:31:
Ja, die LatteGo staat niet echt bekend om zijn geweldige mechanische status.
Ik heb er zelf ook 1.
Die is 2x gerepareerd in de eerste 3 maanden na aanschaf.
Wat kost de reparatie eigenlijk?

Je kan kalkvorming in de LatteGo tegengaan, door gebruik te maken van de Philips kalkfilters die je specifiek voor dit apparaat kan krijgen.
Wij gebruiken altijd die kalkfilters etc. Hadden hiervoor altijd Delonghi, niks dan ellende dus vandaar de switch naar de Saeco

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mn vader heeft die ook. Twee keer stuk "binnen garantie" (dat wel).
Op kantoor heb ik een Siemens volautomaat die al 5 jaar redelijk probleemloos functioneert.
In de keuken een inbouw BOSCH, nu 3.5 oud nooit iets mee gehad. In de vorige keuken een inbouw Siemens. 12 jaar probleemvrij.

Maar goed, daar heb je nu niet veel (meer) aan.
Zou je alleen niet al te veel blind staren op dat deze "Philips" beter zou moeten zijn dan een Delonghi.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
CryptoNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:47:Economische levensduur

Ze liegen hier dat het barst. Het gaat hier niet eens om levensduur, maar gebruiksduur. Staat notabene in de link zelf.

Dit is je reinste misleiding. Daarnaast, zoals anderen al hebben aangegeven, heb je bij een non conform product recht op kosteloze herstel of vervanging. Als dat geen opties zijn, op volledige teruggave van het aankoopbedrag, volgens mij incl. zaken als verzendkosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
Heb ze net telefonisch even gesproken, omdat ik weleens benieuwd was naar de status. Apparaat is extern'' opgestuurd, aldus de (web)winkel. Eventuele communicatie - ook met een eventuele prijsopgave - daar hoor ik later meer over. Heb ze vrij duidelijk gemeld dat ik 0,00 euro ga betalen en dat ik van zo'n gerenommeerde winkel wat meer had verwacht.

We wachten af :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik herken de mail. Heb zelf een dergelijk geval gehad met m’n wasmachine. Die is dan natuurlijk niet opgestuurd, maar stond nog thuis. Prijsopgave gekregen met de percentage berekening erbij zoals jij hem ook hebt.

Het is mij niet gelukt om hem te overtuigen gratis te repareren. Niet met verwijzing naar de wetsartikelen (ze zeggen doodleuk dat ze eigen richtlijnen hanteren), niet met de voorbeeldbrieven van de ACM, en ook niet met een beroep op coulance omdat ik in de afgelopen 10 jaar al voor meer dan 10k aan elektronica bij ze heb gekocht.

Ik heb er dus voor gekozen om maar te laten repareren. (Vooral omdat ik niet lang zonder wasmachine kan) Ik heb nu een factuur liggen die zij voor 78% willen betalen, en dat laat ik ze ook doen. Daarna vorder ik de rest wel. Dat zal een lange adem vereisen, maar ik durf het wel aan om de dagvaarding zelf op te stellen.

Wat ik ermee wil zeggen: wees dus voorbereid op gedoe, want de klantenservice heeft gewoon de botte instructie om niet van het proces af te wijken. Ook als je escaleert naar een ‘specialist’ dan krijg je het standaard voorstel nog een keer herhaald. Niemand gaat in op je juridische argumenten. Ze mailen mij uiteindelijk dat ze het erbij laten en het me vrij staat om stappen te ondernemen. *knip* Hinten naar de naam van de webwinkel is ook niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 12-10-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
CryptoNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:22:
Heb ze net telefonisch even gesproken, omdat ik weleens benieuwd was naar de status. Apparaat is extern'' opgestuurd, aldus de (web)winkel. Eventuele communicatie - ook met een eventuele prijsopgave - daar hoor ik later meer over. Heb ze vrij duidelijk gemeld dat ik 0,00 euro ga betalen en dat ik van zo'n gerenommeerde winkel wat meer had verwacht.

We wachten af :)
Stellig zeggen dat je 0,00 euro gaat betalen is ook een beetje voorbarig.
Het hangt er toch ook vanaf wat het probleem met de machine is en waar dit door veroorzaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:39
CryptoNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:09:
[...]

Wij gebruiken altijd die kalkfilters etc. Hadden hiervoor altijd Delonghi, niks dan ellende dus vandaar de switch naar de Saeco
Veel adviezen hier voorbij zien komen maar de oorzaak is nog steeds niet duidelijk.
Je geeft aan dat je eerdere Delonghi niets dan ellende was? Toch maakt Delonghi over het algemeen betere machines dan Philips.

Voor de toekomst: koop een machine voor (klein) kantoor gebruik. Wij zijn begonnen met een Delonghi instapmodel als volautomaat. Na een jaar of 5 weggegeven omdat we iets luxer wilden.
Toen een Melitta aangeschaft prijs net boven de 1000 euro. Na 1 jaar defect rond de kerst.. In garantie netjes bij huis opgehaald en na oud en nieuw teruggebracht. Precies 1 jaar later weer defect. Toen besloten het apparaat af te voeren en een degelijker machine te kopen die wat beter bestendig is tegen intensief gebruik (periodes van 20-30 kopjes per dag zijn hier thuis niet uitzonderlijk).
Uiteindelijk zijn wij voor een Sage Oracle Touch gegaan met een mooie korting destijds. Deze wordt geadviseerd voor veel gebruik in thuis of kantoor situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gadgeteer schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:50:
[...]
periodes van 20-30 kopjes per dag zijn hier thuis niet uitzonderlijk
Deze al eens overwogen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARG3OaJBf41CHQeSVt2YPTp0O44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KD2vk2piAkzrOHOWt1xNpMfs.jpg?f=user_large

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:39
:D

Wat we nu gebruiken zet echt betere koffie. Maar wellicht een optie voor TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Gadgeteer schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:22:
[...]

:D

Wat we nu gebruiken zet echt betere koffie. Maar wellicht een optie voor TS?
Nee gatverdamme :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 20:17
Ik heb dit ook al eens meegemaakt met dezelfde winkel, maar dan met een oven die op 25 maanden defect raakte (total loss; reparatiekosten > nieuwprijs). Met de volgende brief zijn ze overstag gegaan (na 2 keer herinneren fysiek in de winkel, dat wel). Doe er je ding mee, ik refereer naar hetzelfde TNI document, maar dan met een strekking van "je mag binnen die levensduur verwachten dat het apparaat normaal presteert, dus regel het maar".

Members only: brief aan winkel voor kosteloze reparatie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Met andere woorden: Gewoon laten insturen ter reparatie, en bezwaar maken op de begrote reparatiekosten zodra dat binnen komt. Dat duurde bij mij trouwens 3 weken tussen insturen en kostenindicatie ontvangen. Ik had de email gericht aan klantenservice@<winkel>.nl want de prijsopgave voor reparatie kwam van een do-not-reply adres "prijsopgave@<winkel>.nl".

[ Voor 5% gewijzigd door dutchminator op 24-09-2024 13:10 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:39
dutchminator schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:07:
Ik heb dit ook al eens meegemaakt met dezelfde winkel, maar dan met een oven die op 25 maanden defect raakte (total loss; reparatiekosten > nieuwprijs). Met de volgende brief zijn ze overstag gegaan (na 2 keer herinneren fysiek in de winkel, dat wel). Doe er je ding mee, ik refereer naar hetzelfde TNI document, maar dan met een strekking van "je mag binnen die levensduur verwachten dat het apparaat normaal presteert, dus regel het maar".

***members only***

Met andere woorden: Gewoon laten insturen ter reparatie, en bezwaar maken op de begrote reparatiekosten zodra dat binnen komt. Dat duurde bij mij trouwens 3 weken tussen insturen en kostenindicatie ontvangen. Ik had de email gericht aan klantenservice@<winkel>.nl want de prijsopgave voor reparatie kwam van een do-not-reply adres "prijsopgave@<winkel>.nl".
Welk e-mail adres heb je gevonden van Samsung?
Mijn (BCC) gekochte Samsung magnetron heeft het na 2,5 jaar begeven (500 euro!!) en Samsung geeft aan in de chat dat het buiten de garantie valt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cobb schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:25:
[...]

Welk e-mail adres heb je gevonden van Samsung?
Samsung is doorgaans toch niet de winkel waar iets gekocht is... bij jou ook niet, schijnbaar. Dat is BCC. Dat die inmiddels failliet is maakt jouw geval wel wat lastiger.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
CryptoNL schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:16:
[...]

Aanvullend; Wij gebruiken hem wel extreem veel. Misschien is zon machine daar niet op gebouwd ofzo? In twee jaar ongeveer 10.000 kopjes volgens de statistieken van de machine
Wij hadden ooit een Melitta, top apparaat in dezelfde prijsklase, maar daar was de garantie 3 jaar of 5000 kopjes, als ik het me goed herinner.

Wij zitten hier met 3 koffiedrinkers op 8500 kopjes in 26 maanden.

Overigens staat in de handleiding, voor zover ik kan zien, geen limiet op het aantal kopjes en dat maakt dat ik denk dat je best sterk staat richting de verkoper, want zo'n duur apparaat hoort niet na twee jaar ermee te stoppen. Dat is precies waar die conformiteitsregels in het wetboek voor zijn.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

@CryptoNL wat is de status? *knip* Ook hinten naar naam winkel is niet de bedoeling.

[ Voor 52% gewijzigd door Yorinn op 12-10-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Deruxian schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:34:
@CryptoNL wat is de status? [Mbr] *knip* Ook hinten naar naam winkel is niet de bedoeling. [/]
Hij is onderweg terug begreep ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 23:45
@CryptoNL gerepareerd of 'gratis' defect terug gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
robbvdb schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:51:
@CryptoNL gerepareerd of 'gratis' defect terug gestuurd?
Ze zeggen gerepareerd maar heb hem nog niet

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jammer dat ik dit nu pas lees. Ik heb ook zo'n Philips ding en kwam op een gegeven moment ook geen koffie meer uit. Na bellen kreeg ik toen een nieuwe rubbertje opgestuurd, die vervangen en toen werkte het weer.

Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met extreem goed onderhoud elke 2 weken?
Normaal gesproken maak je hem elke week schoon en de zetgroep elke maand / 2 maanden even invetten. Meer onderhoud is er toch niet?
Pagina: 1