Hallo,
Mijn PC wil niet meer opstarten en ik vermoed dat de AIO koeler kapot is.
Ik heb al verschillende systemen gebouwd en de AIO inbouwen is veruit het minst leuke stukje voor mij, vandaar dat ik toch eerst even wou afstemmen of mijn analyse correct is.
Systeem:
7800x3d
MSI b650
32GB Trident Z
Fractal Design Lumen S36 v2 AIO
Situatie:
Mijn PC draaide al 1j zonder enig issue.
Enkele dagen geleden had ik mijn pc opgestart en ingelogd in Windows. Ik kwam even later terug en zag dat mijn PC uit stond, ik dacht mss door een update.
Geen vragen bij gesteld, terug aangezet en niets speciaal opgemerkt.
Donderdag startte ik opnieuw mijn PC maar tijdens het booten viel hij uit zonder foutmelding oid. Na een 4-tal keer proberen zat ik gewoon in Windows en heb de rest van de dag kunnen werken zonder iets op te merken.
Sinds gisteren krijg ik mijn PC totaal niet meer gestart. Ik geraak tot in mijn bios en zie daar direct een cpu temp van +90°. Even later ook een waarschuwing 'cpu overheat'. De temp blijft stijgen tot 120° en dan valt het systeem uit.
Soms geraak ik toch eens net tot Windows, maar dan komt heel snel de BSOD 'memory management' en valt het systeem uit.
In mijn bios zie ik ook dat de Pump 1 header op 0rpm staat.
Wat ik al gedaan heb:
- De aio block opnieuw op de cpu geplaatst, incl nieuwe koelpasta.
- Opgestart met verschillende RAM stick setups.
- Pump fan header en cpu fan header gewisseld. In mijn bios zie ik dan cpu fan op 0rpm ipv pump1 fan
- De aio pomp zit in de radiator, maar ik denk dat ik hem hoor aanslaan, echter ben ik niet zeker.
- De tubes voelen niet warm aan.
- Alle fans draaien
:strip_exif()/f/image/lm84z0YLM9PCoeZSgcAcoBKD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn PC wil niet meer opstarten en ik vermoed dat de AIO koeler kapot is.
Ik heb al verschillende systemen gebouwd en de AIO inbouwen is veruit het minst leuke stukje voor mij, vandaar dat ik toch eerst even wou afstemmen of mijn analyse correct is.
Systeem:
7800x3d
MSI b650
32GB Trident Z
Fractal Design Lumen S36 v2 AIO
Situatie:
Mijn PC draaide al 1j zonder enig issue.
Enkele dagen geleden had ik mijn pc opgestart en ingelogd in Windows. Ik kwam even later terug en zag dat mijn PC uit stond, ik dacht mss door een update.
Geen vragen bij gesteld, terug aangezet en niets speciaal opgemerkt.
Donderdag startte ik opnieuw mijn PC maar tijdens het booten viel hij uit zonder foutmelding oid. Na een 4-tal keer proberen zat ik gewoon in Windows en heb de rest van de dag kunnen werken zonder iets op te merken.
Sinds gisteren krijg ik mijn PC totaal niet meer gestart. Ik geraak tot in mijn bios en zie daar direct een cpu temp van +90°. Even later ook een waarschuwing 'cpu overheat'. De temp blijft stijgen tot 120° en dan valt het systeem uit.
Soms geraak ik toch eens net tot Windows, maar dan komt heel snel de BSOD 'memory management' en valt het systeem uit.
In mijn bios zie ik ook dat de Pump 1 header op 0rpm staat.
Wat ik al gedaan heb:
- De aio block opnieuw op de cpu geplaatst, incl nieuwe koelpasta.
- Opgestart met verschillende RAM stick setups.
- Pump fan header en cpu fan header gewisseld. In mijn bios zie ik dan cpu fan op 0rpm ipv pump1 fan
- De aio pomp zit in de radiator, maar ik denk dat ik hem hoor aanslaan, echter ben ik niet zeker.
- De tubes voelen niet warm aan.
- Alle fans draaien
:strip_exif()/f/image/lm84z0YLM9PCoeZSgcAcoBKD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uDSSokbHJXfQ4k6LZCb7bAfd.jpg?f=fotoalbum_large)