Gestolen bakfiets teruggevonden

Pagina: 1
Acties:

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38
Ergens in 2014 hebben we een Urban Arrow family gekocht, deze hebben we 5 jaar lang gebruikt en ergens in 2019 is deze gestolen recht voor onze deur (met camerabeelden erbij!).

Uiteraard hebben we hiervan aangifte gedaan en een nieuwe besteld, deze zou klaar staan als we terug kwamen van vakantie maar helaas was de fietsenmaker de bestelling vergeten ofzo, dus uiteindelijk hebben we 3500 euro teruggekregen van de verzekering. Hiervan hebben we toendertijd 3 nieuwe fietsen gekocht en de rest van het geld gehouden.

Nu 5 jaar later zag ik een totall loss bakfiets bij de school van de kinderen staan, geen aangedacht aan gegeven maar vond het wel zonde natuurlijk want ik wist dat het een Urban Arrow was. Een half jaar later stond het dus nog steeds in het fietsrek en vertelde dat aan m'n vrouw met de gekke gedachte dat het wellicht onze fiets zou zijn, dus hebben we wat oude fotos opgezocht en inderdaad de bak had witte verfvlekken aan de buitenkant die overeenkomen... na controle van het framenummer is het inderdaad onze fiets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnsuUFSp5PaTpwrZE7aybQlmyNQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0zGVgBipRYOZtlfnoEvbByU.jpg?f=fotoalbum_medium

Bakfiets verkeerd dus in deze staat:
* batterij weg
* fietscomputer weg
* zadel en stang weg
* achterspatbord kapot
* beide wielen los in de bak en versleten tot op het canvas
* ketting eraf, chainglider kapot (vermoedelijk tussen ketting gekomen, eerder gebeurd namelijk)
* standaard doorgeroest
* 2 losse roller brakes onder het zand
* uiteraard zonder slot
* stuurstang vastgeroest

De tweaker in me zei "laten we het naar huis slepen en wellicht zelf opknappen", aan de andere kant is het natuurlijk niet meer onze fiets maar is het van de verzekeraar maarja zal die nog moeite doen om een fiets in deze staat nog op te komen halen als we ze bellen? En wat als ik het opknap en we worden aangehouden door de politie of iets dergelijks?

Wellicht dat medetweakers nog andere ideeen hebben :D

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Helox-in-a-box schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:12:
Wellicht dat medetweakers nog andere ideeen hebben :D
Bel met de verzekeraar en vraag het ze.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 23:06

M2M

medicijnman

Je hebt bewijs dat het gestolen is. Het 'goed' dat je nu teruggevonden hebt is in embarmelijke staat. Ik vermoed dat als je de boel opknapt er geen haan naar kraait, het een leuk tweakers-waardig project is en je dit topic kunt showen mocht er toch een politieagent voor de deur staan.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De fiets is formeel eigendom van de verzekering, dus eerst overleggen met de verzekering voordat je iets doet.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:11
Het kost meer voor de verzekering om het ''wrak'' op te laten halen dan dat hij waard is. Grote kans dat ze zeggen houdt hem maar, of voor een klein bedrag en wordt de fiets wellicht als gestolen zijnde afgemeld.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
M2M schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:16:
Je hebt bewijs dat het gestolen is. Het 'goed' dat je nu teruggevonden hebt is in embarmelijke staat. Ik vermoed dat als je de boel opknapt er geen haan naar kraait
Totdat je een verkeerscontrole in rijdt en hij als gestolen staat geregistreerd, dan heb je de politie én je verzekeringsmaatschappij wel iets uit te leggen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 23:06

M2M

medicijnman

Dennisdn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:25:
[...]

Totdat je een verkeerscontrole in rijdt en hij als gestolen staat geregistreerd, dan heb je de politie én je verzekeringsmaatschappij wel iets uit te leggen....
Zeker, maar ik heb de laatste 38 jaar nog geen politiecontrole gehad op mijn fiets, en het lijkt mij sterk dat ze dan gaan kijken naar een gestolen fiets. En ja, dan heb je wat uit te leggen, maar ook een prima verhaal toch?

-_-

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
M2M schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:27:
[...]

Zeker, maar ik heb de laatste 38 jaar nog geen politiecontrole gehad op mijn fiets, en het lijkt mij sterk dat ze dan gaan kijken naar een gestolen fiets. En ja, dan heb je wat uit te leggen, maar ook een prima verhaal toch?
Oh bij ons in de wijk doen ze regelmatig dat soort controles waarbij ook fietsen op framenummer worden gecontroleerd. Dan is het wel handig als hij niet als gestolen staat geboekt en de verzekeraar kan gaan denken dat je toen de boel hebt opgelicht. Daarom zou ik op zijn minst even met de verzekering overleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 21-09-2024 11:32 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48

Yucon

*broem*

[...]

Nee, je hebt een rukverhaal. Maar als het jou een goed idee lijkt uit te moeten leggen waarom je een valse aangifte gedaan hebt en verzekeringsfraude gepleegd hebt, be my guest. Daarnaast heb je die 38 jaar waarschijnlijk niet op een fiets met een heel hoog risico op diefstal gefietst. Je kunt op je vingers natellen dat er de komende tijd meer fatbike controles gehouden gaan worden en dan nemen ze dit soort fietsen ook wel even mee.

Dit is typisch zoiets van 'hele kleine kans, maar enorme gevolgen' die het een slechte optie maakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Yucon op 21-09-2024 11:40 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou wel inderdaad de verzekering/politie betrekken, neem eventueel de gehele fiets mee naar politiebureau/bel handhaving en laat de politie/handhaving maar zeggen wat er gedaan mee mag worden. Meestal worden deze goederen in deze staat wel vernietigd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
Dit moet je inderdaad melden bij de verzekering en politie.
Bij controle heb je gewoon fraude gepleegd. Leuk dat je dan een leuk verhaal hebt, maar de verzekering en politie horen vast vaker leuke verhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:59
Helox-in-a-box schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 00:12:
De tweaker in me zei "laten we het naar huis slepen en wellicht zelf opknappen", aan de andere kant is het natuurlijk niet meer onze fiets maar is het van de verzekeraar maarja zal die nog moeite doen om een fiets in deze staat nog op te komen halen als we ze bellen? En wat als ik het opknap en we worden aangehouden door de politie of iets dergelijks?
De politie is er heel duidelijk over: https://www.politie.nl/in...olen-fiets-zie-staan.html

En daarna even met je verzekeraar overleggen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Yucon schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:34:
[...]
.

Dit is typisch zoiets van 'hele kleine kans, maar enorme gevolgen' die het een slechte optie maakt.
Als je in het fraude register wordt opgenomen zijn de gevolgen inderdaad enorm.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:13
Het is jouw fiets niet meer, dus als je hem meeneemt steel je hem. Dus wil je echt het risico lopen om als fraudeur te boek te komen te staan, en dat je die 3500Euro moet terugbetalen voor een bult oud ijzer?

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
aan de andere kant is het natuurlijk niet meer onze fiets maar is het van de verzekeraar maarja zal die nog moeite doen om een fiets in deze staat nog op te komen halen als we ze bellen?
Je hebt aangifte gedaan van diefstal. Verzekering heeft keurig netjes uitbetaald. Op dat moment is de verzekeraar de rechthebbende op de fiets. Wat te doen?

Zeker niet je de fiets toe eigenen [hij is van de verzekeraar] Je zou m wel veilig kunnen stellen
Verzekeraar contacteren en in kennis stellen van het feit dat je de fiets hebt gevonden en zeker gesteld.
Het is aan de verzekeraar om te besluiten wat doen met de fiets.
Politie inlichten dat je de fiets hebt gevonden.

N.a.v de antwoorden die je gaat krijgen verder kijken wat je kan en mag doen met die fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je hebt bewijs dat het gestolen is. Het 'goed' dat je nu teruggevonden hebt is in embarmelijke staat. Ik vermoed dat als je de boel opknapt er geen haan naar kraait, het een leuk tweakers-waardig project is en je dit topic kunt showen mocht er toch een politieagent voor de deur staan.
Of dit Tweakers topic is onderdeel van het complot en de misleiding van de politie ;)

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:11
Als je dit meeneemt en hoe dan ook ze komen erachter dat deze fiets bij jou staat; dan heb je onbedoeld gefraudeerd omdat 'jij' een gestolen fiets hebt en er een claim op hebt gedaan.

Ik zou als ik jou was dit aangeven bij de politie of verzekeraar zodat je een gepaste actie kan ondernemen; maar NIET zo maar meenemen.

• ilaurensnl
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is jouw verzekeraar nu de 'eigenaar' van die fiets.

• ilaurensnl
Welke bewijs, een verhaaltje? Foto's? Dat kan ik ook wel maken over mijn fiets hoor.
Met zulke dingen moeten we geen aannames maken, contact politie, verzekering of laat het gewoon liggen.

Als hun aangeven dat je dit mag houden, moet dit in geschrift / E-mail anders zou ik daar niet aan beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door ilaurensnl op 21-09-2024 14:50 ]

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
Ik heb ooit een keer mijn gestolen fiets teruggekocht via marktplaats, onder toeziend oog van agenten in burger. Deze is samen met de "verkoper" naar het bureau gebracht Aangezien de fiets dusdanig beschadigd beschadigd was (poging framenummer weg te vijlen) Heeft de verzekering ons de waarde uitgekeerd. Vervolgens zijn we meerdere malen door de politie gebeld met de vraag wanneer de fiets opgehaald ging worden. De verzekeraar had er de grootste moeite mee dat te regelen. Kans is groot dat als je dit meldt bij verzekeraar dat je wrak tegen de oud ijzer prijs mag overnemen. Zonder afspraken met de verzekering is de kans dat je problemen krijgt wellicht erg klein maar als het gebeurt zijn de gevolgen groot. Even contact opnemen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:38
De verzekeraar is inderdaad nu eigenaar van de fiets. Familielid werd ook eens gebeld dat ze zijn gestolen fiets hadden teruggevonden. Hij heeft toen de verzekeraar gebeld en mocht hem toen voor een klein bedrag overnemen. Dat gedaan, met die documentatie is hij toen naar de politie gegaan en heeft de fiets meegekregen. Ik zou je aanraden dezelfde weg te bewandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou me twee keer bedenken om het te melden. De bakfiets is jaren terug kennelijk als gestolen gemeld, maar nu teruggevonden in de woonomgeving van TS. Als verzekeraar kun je gaan twijfelen of de bakfiets wel echt gestolen was. Het terugvinden van de bakfiets in de woonomgeving van de oorspronkelijk eigenaar kan iemand laten denken dat de eigenaar hem gewoon nog had en een valse aangifte gedaan heeft om de verzekering tot uitkering te brengen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02

Destruction

(ex-)Automonteur

ari3 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:27:
Ik zou me twee keer bedenken om het te melden. De bakfiets is jaren terug kennelijk als gestolen gemeld, maar nu teruggevonden in de woonomgeving van TS. Als verzekeraar kun je gaan twijfelen of de bakfiets wel echt gestolen was. Het terugvinden van de bakfiets in de woonomgeving van de oorspronkelijk eigenaar kan iemand laten denken dat de eigenaar hem gewoon nog had en een valse aangifte gedaan heeft om de verzekering tot uitkering te brengen.
Ja, dat kan zeker. Maar zou jij een fiets die je valselijk als gestolen opgeeft ergens 5 jaar lang bewaren? Hoe geloofwaardig klinkt dat? Zo'n bakfiets is best een lomp ding en die heeft je dan 5 jaar ergens redelijk wat ruimte gekost terwijl je er niks mee kon..

Het enige dat ooit terug is gevonden dat van mij gestolen is, was een oude scooter. Gestolen in 2005 oid en jaren later (2013 oid?) kreeg ik ineens een telefoontje van de Politie, mijn scooter was gevonden! Als ik hem wilde zien (en evt. terug hebben) moest ik langskomen bij het bureau (ik had die scooter enkel WA verzekerd dus niks met een verzekeraar te maken). Ik kom aan bij het bureau en ik zag een hoopje oud ijzer met een half gedemonteerd motorblok en het ding had duidelijk een langere tijd in het water gelegen. De grappenmakers hadden de kentekenplaat aan het frame vastgemaakt met een tierip :') Als ik er nog iets van had kunnen maken had ik 'm waarschijnlijk weer meegenomen, had de aanhanger al bij me :P Maar dit hoopje ellende... De Politie heeft 'm vervolgens vernietigd (voor zover er nog iets aan de slopen viel dan :+)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Je rijdt dan op dat moment op de fiets die je als gestolen hebt opgeheven... En teruggevonden... En dat niet gemeld... Succes he

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Update: FM zegt dat de fiets al is afgeschreven en gaan er niks mee doen, vonden het wel zonde.
Politie gaat proces-verbaal afsluiten en gestolen-flag verwijderen maar gaat wel moeite kosten omdat kennelijk diefstallen van 5+ jaar in een soort van archived-mode komen en moeilijk aangepast kunnen worden.

Politie zei inderdaad dat de verzekering de rechtmatige eigenaar is omdat we al geld terug hebben gekregen. Verzekering nog niet kunnen spreken omdat het toen bijna 17u was en de ANWB verzekeringsafdeling is bereikbaar tot 16u.

[ Voor 11% gewijzigd door Helox-in-a-box op 21-09-2024 18:10 ]

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:31
Als de fiets in de tussentijd voor een reëel bedrag meermaals is verkocht is ook de verzekeraar geen eigenaar meer. Dit is "gewoon een fiets" en elke actie is ware het gewoon een (iemands?) fiets...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Helox-in-a-box schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:09:
Politie zei inderdaad dat de verzekering de rechtmatige eigenaar is omdat we al geld terug hebben gekregen. Verzekering nog niet kunnen spreken omdat het toen bijna 17u was en de ANWB verzekeringsafdeling is bereikbaar tot 16u.
Maar staat de fiets nog waar je hem aantrof? Of had je hem al "zeker gesteld" (lees: meegenomen naar huis)?

Ik denk namelijk dat ik dat nu wel zou doen. Als de verzekeraar op de rem gaat staan kun je altijd nog aanbieden de fiets ergens in te leveren zodat zij hun eigendom in bezit krijgen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02
De zaak is allang afgedaan en nu heb je een stuk fietswrak aangetroffen waar helemaal niemand meer op zit te wachten.

Enige vraag is nog wie het op gaat ruimen, ik zou het op grofvuildag aan de straat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
ASW1 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:23:
De zaak is allang afgedaan en nu heb je een stuk fietswrak aangetroffen waar helemaal niemand meer op zit te wachten.

Enige vraag is nog wie het op gaat ruimen, ik zou het op grofvuildag aan de straat zetten.
TS zegt toch juist dat hij 'm op wil knappen om weer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Destruction schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:20:
[...]

Maar staat de fiets nog waar je hem aantrof? Of had je hem al "zeker gesteld" (lees: meegenomen naar huis)?

Ik denk namelijk dat ik dat nu wel zou doen. Als de verzekeraar op de rem gaat staan kun je altijd nog aanbieden de fiets ergens in te leveren zodat zij hun eigendom in bezit krijgen.
Het wrak ligt al zeker een half jaar op die plek, eerste keer voor mij was in mei toen we ‘s avonds op school moesten zijn voor de eindmusical, er heeft al die tijd dus geen haan naar gekraaid en gemeente heeft er ook niks mee gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Ok we zijn weer een paar weken verder en nog geen reactie gehad van de verzekering, moest even alles op de email zetten met een foto erbij en een aanbod gedaan om de fiets over te nemen, null reactie.

Samen met vrouw dus maar de fiets opgehaald en wat onderdelen besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I78YQFVWY9keCCBJFksHzMFy5PE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/St2Q2ZG2a4e8mOMSpN3t6WGA.jpg?f=fotoalbum_medium

Wielen zijn echt helemaal op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0sSNpyIa3G4EVSj2MbCH7dmcMY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1PnKP2LNDDcEjWuO28UQEkp.jpg?f=fotoalbum_medium

Standaard doorgeroest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojWAN7KfuJFE17L6miLcszRU0hg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuPdRa55kjiHxka2thRBj9wK.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat er nog over is van het achterspatbord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjxNkHoI0Y5IiM8G3GwD_cKFORM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MycTfXeG65tvuT9YAMO3AnkN.jpg?f=fotoalbum_medium

Stuur wil niet draaien, bleek onderdeel van stuurstang vastgeroest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2e2GM0WoZ9KsQQGjOi4ieyN_bX8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nip48c2PnPGzB7eMY8Zd5zd4.jpg?f=fotoalbum_medium

Eerste inspectie is dat het frame nog helemaal in orde is, wat beschadigingen aan de verf en bodemplaat heeft grotere beschadigingen maar is van aluminium dus dat roest niet verder, grondige schoonmaak gegeven.

Dus als eerste stap even kijken of al het electrische in orde is, op Marktplaats een batterij gekocht en de gen3 Intuvia display van mijn eigen fiets past hier gewoon op: motor is in orde en geeft ondersteuning, alleen verlichting doen het niet maar blijkt dat zowel de voor- als achterverlichting de stroomkabel is doorgeroest bij de connectors. Beide snoeren een paar centimeter korter gemaakt en verlichting doet het weer.
Trap ondersteuning werkt zodra het magneetje op de juiste plek weer zit.

Wielen zijn zo te zien nog in orde, beide lagen in de bak waarvan het voorwiel nog de rollerbrake op zit en rollerbrake van het achterwiel zit nog aan het achterframe vast met 2 tie-rips... Verder nog 2 spaken gebroken en loopt het schakelsysteem voor de versnelling vast ergens vlakbij de stuur. Spaken vervangen dus, rollerbrakes helemaal uit elkaar gehaald met een YT filmpje, schoongemaakt en weer in elkaar gezet (ook weer met een filmpje van YT want dat was nog niet zo makkelijk). Buitenbanden vervangen en toen klapte de binnenband van het achterwiel dus die ook maar vervangen. De enviolo versnelling werkt zo te zien met een kabel en na het uit elkaar draaien zag ik dat er een stukje van de kabel afgebroken was bij de stuur, deze maar met een tang afgeknipt zodat het niet meer vast loopt. Na het smeren van de schone rollerbrakes de remkabels aangegesloten en werkt zo te zien alles naar behoren, we kunnen remmen en schakelen dus de enviolo-versnellingsnaaf is nog in orde. Op YT gekeken of je deze kan onderhouden maar is kennelijk een dicht systeem met olie erin (anders dan bij een Pinion naaf hoeft de olie niet te verversen dus?)
Ook nog een nieuw achterspatbord op gezet maar de nieuwe stangetjes om het vast te zetten zijn korter? Kennelijk zitten ze dus op een iets andere plek bij de nieuwe modellen dus de stangetjes van het oude spatbord herbruikt, bij nieuw spatbord zat ook een nieuwe mudflap dus niet te oude hoeven herbruiken.
Hier kunnen we wellicht de rollerbrakes nog upgraden naar schijfremmen maar daar heb je kennelijk een Enviolo tool nodig van 250 euro...

Verder naar het volgende probleem, ketting ligt eraf en zit onder het zand, deze dus goed schoongemaakt en ingevet. Ook lijkt de chainglider (soort van kettingkast) nog in orde, deze had ik nog zelf vervangen omdat er een stuk los was geraakt en in de ketting is gekomen en helemaal is opgevreten. Kans is dat dit ook is gebeurt en de ketting eraf is gevlogen want die lagen ook allemaal los in de bak. Stukje van de chainglider wat kapot was maar afgeknipt en past verder nog goed (anders was dit weer 60 euro extra). Wellicht dat we in de toekomst nog een upgrade doen naar een Gates belt.

Na het stuur weer recht te hebben gezet kunnen we dus weer een stukje fietsen, maar nog niet goed sturen. Sturen is nog heel stroef, blijkt een stuurstang kegelkop compleet vastgeroest te zijn en loopt de horizontale stuurstang aan naar het voorwiel stroef omdat het plastic waar de stang op roest helemaal is versleten. Nieuwe kegelkop gekocht en het plasticje maar 180 graden gedraait en vastgezet met tie-rips, deze was maar aan één kant versleten. We hebben weer controle over de fiets!

De standaard was helemaal doorgeroest dus hier moest een nieuwe standaard onder, gelijk rubber vervangen waar de standaard tegenaan klapt, hoek plasticjes van oude standaard overgezet en ook nieuwe dopjes gezet op de standaard.

Natuurlijk zat er ook geen slot meer op, dus weer een nieuwe gehaald met bijpassend slot voor de Bosch batterij. Helaas zijn de schroeven doorgeroest van de rubbertjes van het slot (soort van afstandhouders omdat achtervork gebogen is) dus het slot maar vastgemaakt met dikke tie-rips, batterij slot vervangen dus kunnen dezelfde sleutel gebruiken om de batterij los te maken. Wellicht dat we nog zo'n Lockride halen omdat ze kennelijk nog je batterij stelen met een koevoet...

Ohja, fiets mist ook zadel dus nog een nieuwe zadelpen en zadel gehaald, deze was alleen te hoog voor vrouwlief dus deze maar even ingekort. Vrouw gaat de bakfiets gebruiken voor boodschappen en ik heb weer mijn eigen electrische fiets terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Helox-in-a-box op 06-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 21:31
Wow, gaaf project op em weer op te knappen. Is ie nu weer helemaal in goeie staat? Wat waren de totale kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Goed bezig, maar pics or it didn't happen natuurlijk :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAUqUYR9shq1ghpZaXKSExwZz_s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDMzYnLY2DqL3ICY5Wajv3FX.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKD77FhuqtWe1U30BcjNw0Gif0k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FD0UxSsfmtQCWvuJxNFOWVVj.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soAKmjwwltPcSJD2wZbms7nh6Mw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbDGR4waSjXhdysVDweAKQMr.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MILUpbnbwMju3XiJ3UmYLjuYTEs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHgjwBOc7XNyVGpEXx1eZ1dr.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh_yJnbQ_UKDeNPZGjSLqJrN4IE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbbUVYTdKxW1PmkSt7ZwqxCC.jpg?f=fotoalbum_medium

Buurman kwam met het idee om de boel nog te poedercoaten maar dan moet alles worden gestript, wellicht dat ik het nog een eigen kleurtje geef met autolak.

Kosten tot nu toe (rond de 600 euro):
- standaard caps: 5
- nieuwe spaken: 12
- standaard endcap: 20
- abus slot: 70
- verfstift: 30
- zadel: 35
- zadelpen: 35
- achter spatbord: 50
- kogelkop m8 stuurstang: 17
- reflectors voorwiel: 17
- binnenband achter: 9
- buitenbanden: 80
- standaard: 55
- standaard stootrubber: 5
- shimano rollerbrake grease: 20
- batterij + intuvia display marktplaats: 135
- bloed zweet en tranen: onbetaalbaar

Nog wat kleine dingen besteld maar niet aan kunnen sluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14

Bob Popcorn

Plop!

Dus je hebt nu nog steeds geen vrijwaring van de verzekering gekregen? Maar de gestolen status is er wel af bij de politie? Heel vreemd verhaal :X

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Helox-in-a-box kleine bump, maar je hebt de onderdelen op marktplaats dus bij de dieven terug gekocht? :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
miicker schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:54:
@Helox-in-a-box kleine bump, maar je hebt de onderdelen op marktplaats dus bij de dieven terug gekocht? :+
:+ alle onderdelen nieuw gekocht, alleen batterij en computer op MP gehaald maar die hadden we al moeten inleveren 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07:17
Ik zou wel wachten met gebruiken tot je goedkeuring hebt van je verzekering. Anders kan je waarschijnlijk problemen krijgen bij een eventueel ongeluk. Iemand bekend met die regelgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:24
Ik ben toch ook wel benieuwd hoe een fiets die jaren geleden gestolen is plotseling bij de school van je kinderen opduikt en jaren gebruikt lijkt te zijn..

Dat moet toch een verklaring hebben..

Lijkt geen normale diefstal te zijn geweest
Pagina: 1