Afhandeling faillissement Hofma Beeld & Geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan223
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06 11:41
In de aanbiedingen topic is een LG C4 langsgekomen van Hofma beeld en geluid. Deze website is een aantal keer van de pricewatch afgehaald afgelopen weken en er weer opgezet. Gezien de prijs dacht ik, laat ik maar gewoon doen, ookal waren de reviews niet al te best.
Kan behalve 1 topic en verwijderde comments niet zien wat er nog is gebeurd.

Iemand al een update over hun levering? Ik krijg Hofma telefonisch niet te pakken (was te verwachten met die reviews).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 16:28
Ik heb ook de Hofma C4 op het oog gehad en het uiteindelijk niet aangedurfd. Vrijwel elk bedrijf waar ik een prijs op vroeg zei dat ze niet mee kunnen omdat het onder de inkoopprijs ligt. 1 ging zelfs zover om ze oplichters te noemen, andere bedrijven gingen er al vanuit dat ze failliet gingen. Beloofd dus niet veel goeds helaas.

Weet niet hoe je betaald hebt, maar ik zou alvast een chargeback/claim indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de titel een update gegeven en een topicwaarschuwing bijgevoegd. Kunnen we daar met z'n allen op letten voor er gepost wordt? Reacties die niet aan de topicwaarschuwing voldoen, gaan de prullenbak in.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
als het om de 55 inc gaat denk ik eerder een prijsfout. de 48 is duurder als de 55inc.
en de 48inc is normaal geprijst en de 65 inc is ook niet absurd geprijst en ligt in lijn met andere aanbieders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Titan223
Dan hebben ze die prijsfout er wel erg lang opstaan. Inmiddels al meer dan een maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-06 17:24
Ik heb de OLED55C46LA besteld bij Hofma en helaas krijg ik tot op heden geen contact met ze. Zowel via de e-mail als de telefoon niet. Zou het heel erg vinden als al de prijsverlagingen een laatste snelle poging tot cashgrab is geweest. Ik heb ze met rust gelaten tot en met 12 september omdat er stond aangegeven dat ze dicht waren ivm vakantie/ziekte en dat respecteer ik dan ook. Wel heb ik voor die tijd een chargeback claim ingediend bij ICS waarvan ik hoop dat die lukt (geen eerdere ervaringen mee) omdat ik de bui al zag hangen na het lezen van de reviews na de bestelling geplaatst te hebben.

Nu zullen er vast mensen zijn die denken, check je dan niet even de reviews vóór je besteld!?! Neen, ik heb al 3x eerder bij deze mannen besteld en toen is alles vlekkeloos verlopen, soms ook voor bizar lage prijzen tov de concurrent.

Of ze failliet gaan/zijn, geen idee. Misschien overspannen/burn-out klachten, langdurige ergere ziektes, je weet het niet. Ik kan ook niet even langs gaan om te checken of de winkel dicht is (+- 3 uur rijden). Misschien is er een Tweaker die om de hoek woont en zich beschikbaar stelt om te kijken of ze open zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door mprkooij op 22-09-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:26
mprkooij schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:34:
Of ze failliet gaan/zijn, geen idee. Misschien overspannen/burn-out klachten, langdurige ergere ziektes, je weet het niet. Ik kan ook niet even langs gaan om te checken of de winkel dicht is (+- 3 uur rijden). Misschien is er een Tweaker die om de hoek woont en zich beschikbaar stelt om te kijken of ze open zijn.
Als je naar de reviews kijkt (op tweakers of op Google) dan kan je lezen dat de winkel (nog) dicht is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Update over Hofma.

Via Facebook zag ik dat iemand heeft geprobeerd contact te leggen met twee medewerkers van Hofma Beeld en Geluid (waarvan één een winkelmedewerker is en de ander de eigenaar). Hierbij is het telefoonnummer van de eigenaar achterhaald. Ook ik ben inmiddels in het bezit van dit telefoonnummer (ik zal het hier uiteraard niet delen).

Ik heb contact gezocht met de eigenaar, omdat ik het zorgwekkend vind dat de website nog steeds bestellingen accepteert, terwijl de eigenaar weet dat de winkel momenteel gesloten is, mogelijk niet meer opengaat en geen leveringen kan verzorgen.

Daarnaast vind ik het onverantwoord dat de medewerker nog steeds met naam en foto op de website staat, terwijl hij – voor zover ik heb begrepen – ziek thuis zit vanwege stress en dit hele gebeuren m.b.t. de winkel.

Het contact heeft weinig opgeleverd gezien hij niet reageert. Hij leest wel, maar de leesvinkjes heeft hij nu uitgezet op Whatsapp.

Update 11:15

Ik heb mijn geld teruggestort gekregen op mijn rekening.

[ Voor 59% gewijzigd door mprkooij op 24-09-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titan223
mprkooij schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:31:
Update over Hofma.

Via Facebook zag ik dat iemand heeft geprobeerd contact te leggen met twee medewerkers van Hofma Beeld en Geluid (waarvan één een winkelmedewerker is en de ander de eigenaar). Hierbij is het telefoonnummer van de eigenaar achterhaald. Ook ik ben inmiddels in het bezit van dit telefoonnummer (ik zal het hier uiteraard niet delen).

Ik heb contact gezocht met de eigenaar, omdat ik het zorgwekkend vind dat de website nog steeds bestellingen accepteert, terwijl de eigenaar weet dat de winkel momenteel gesloten is, mogelijk niet meer opengaat en geen leveringen kan verzorgen.

Daarnaast vind ik het onverantwoord dat de medewerker nog steeds met naam en foto op de website staat, terwijl hij – voor zover ik heb begrepen – ziek thuis zit vanwege stress en dit hele gebeuren m.b.t. de winkel.

Het contact heeft weinig opgeleverd gezien hij niet reageert. Hij leest wel, maar de leesvinkjes heeft hij nu uitgezet op Whatsapp.

Update 11:15

Ik heb mijn geld teruggestort gekregen op mijn rekening.
Zou je een beetje meer kunnen vertellen over het contact dat je wel hebt gehad?
Staan ze op het punt faillisement aan te vragen?
Had je als doel om hen te laten leveren of vroeg je expliciet je geld terug?
Lijkt het je slim om af te wachten tot faillisement en dan te chargebacken vanuit de credit card of zal ik toch ook maar proberen mijn geld terug te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als deze retailer echt richting een faillissement gaat, dan moeten ze de bestellingen blijven accepteren’, anders kunne ze later aangeklaagd worden dat ze er niet alles aan gedaan hebben om het bedrijf gezond te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 24-09-2024 15:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Titan223 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:51:
[...]

Zou je een beetje meer kunnen vertellen over het contact dat je wel hebt gehad?
Staan ze op het punt faillisement aan te vragen?
Had je als doel om hen te laten leveren of vroeg je expliciet je geld terug?
Lijkt het je slim om af te wachten tot faillisement en dan te chargebacken vanuit de credit card of zal ik toch ook maar proberen mijn geld terug te krijgen?
Ik krijg helemaal niets uit de eigenaar. Ik heb hem ook aangegeven dat ik het niet fair vind dat de webshop open is terwijl hij weet dat hij toch niet gaat kunnen leveren. Ik had hem al eerder berichten gestuurd m.b.t. mijn bestellingen en dat ik deze wilde annuleren en mijn geld terug wilde hebben. Eerst geen reactie, maar sinds ik ben begonnen met het meermaals bellen naar zijn privénummer stond binnen 20 minuten het geld op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:50
*knip* Ongefundeerde beschuldigingen doen we niet aan.

Mocht je wel iets besteld hebben en wachten op je product of geld terug is de snelste weg een politie aangifte lijkt het. Die mensen krijgen zonder reactie het geld direct teruggestort. Aldus Google reviews.

[ Voor 175% gewijzigd door Yorinn op 23-10-2024 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitgh
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-03 17:57
Ik woon in de buurt en ben net langs deze winkel gelopen. Helaas kan ik weinig positiefs meiden. Op een zijdeur staat dat de ingang om de hoek is, plus de openingstijden. Om de hoek zie je een donkere winkel waar niets meer op de ramen vermeld staat, en de inbraakwerende luiken aan de binnenzijde zijn dicht. De deur is gesloten. Er branden enkele lampen en daarbij kun je zien dat er nog wel wat apparaten staan. TV’s en speakers. Meer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mitgh op 29-10-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:26
Gelukkig heeft de winkel geen artikelen meer op tweakers staan en is het ook niet meer mogelijk om op de website een bestelling te plaatsen / betalen.

Onwijs vervelend voor iedereen, hopelijk vallen de verliezen voor alle partijen mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:28
Als ik iets in het winkelmandje doe kan ik gewoon afrekenen? Maar ik hoop dat mensen door de melding op de homepage dat niet doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roggebrood
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 23:23

roggebrood

(man vd koningin)

Ik hebHofma wel 100x gebeld sinds 21 september, vrijwel dagelijks, -vandaag nog enkele keren-, maar er heeft nooit iemand opgenomen. Geen emails zijn ooit beantwoord.
Geen geld terug, geen levering van mijn TV. Bupkes.
Heel vreemd en zeer teleurstellend.

Ik heb hun rekeningnummer etc. bij de politie geverifieerd, maar ze staan niet geregistreerd als dubieus.
Ik ben wel voor 1000 euro de boot in gegaan helaas met Hofma Beeld & Geluid.

koning der Nederlanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45
Dat had ik ook. En dat is gewoon het rare. Heb nog nooit meegemaakt. Meestal krijg je een winkel nog wel aan de lijn of wordt er gereageerd op email zij het allemaal wat later of moeilijker. Maar deze complete radiostilte... Alsof ze de boel gewoon achter hebben gelaten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:02
Ford_Prefect schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:11:
Dat had ik ook. En dat is gewoon het rare. Heb nog nooit meegemaakt. Meestal krijg je een winkel nog wel aan de lijn of wordt er gereageerd op email zij het allemaal wat later of moeilijker. Maar deze complete radiostilte... Alsof ze de boel gewoon achter hebben gelaten ofzo.
Op de website staat nog steeds gesloten door ziekte en reorganisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Trichoglossus schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:25:
[...]

Op de website staat nog steeds gesloten door ziekte en reorganisatie
Precies. In dit forum staat hoe om te gaan met faillissement. Maar ik kan niets vinden omtrent enig faillissement voor dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Het lijkt mij dat als ze met al dit geld netjes hun crediteuren betalen, de enige gedupeerden de klanten zijn die wat kopen zonder iets geleverd te krijgen. Meestal wordt faillissement aangevraagd door crediteuren die niet betaald worden voor hun leveringen. Zo lang die hun geld nog hebben gehad en zij geen nieuwe voorraad hebben gekocht, zal faillissement denk ik moeten worden aangevraagd door particulieren die hun product niet krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ford_Prefect op 06-11-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood

roggebrood

(man vd koningin)

De zaak is nog steeds niet failliet. De telefoon ligt eruit, ze beantwoorden geen enkele email, maar beroepen zich via hun website op "ziekte & reorganisatie", zonder daar verder ook maar op enige wijze op in te gaan.
Het wordt steeds vreemder.

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 10:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Was er laatst even langsgereden en viel me op dat ze inderdaad dicht zijn.

Heb er meerdere televisies en AV apparatuur gekocht en altijd goed geholpen.

Geen idee of de eigenaar ziek is of dat er iets anders is. Volgens de tekst op de deur is het gesloten vanwege ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood

roggebrood

(man vd koningin)

Hun vaste telefoonnummer is nu "niet in gebruik".
Ik kan ook niet meer inloggen.

koning der Nederlanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-06 15:32
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood

roggebrood

(man vd koningin)

Dat maakt het helemaal vreemd dan, dat je ex-collega's bij de groothandel ook in het duister tasten over wat er precies aan de hand is, en geen contact kunnen leggen met Hofma.
Maar dat hun telefoonnummer nu niet meer in gebruik is helpt natuurlijk ook niet met 't contacteren.
Ik wacht inmiddels 4 maanden op mijn LG OLED55C46LA, en heb na het betalen van mijn bestelling niets meer van ze gehoord, en op geen enkele communicatie hebben ze geantwoord.
Na maanden bellen van mijn kant, nu zelfs "dit nummer is niet in gebruik".
Het staat derhalve nog wel gewoon op hun website.

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood

roggebrood

(man vd koningin)

De prijs van de in september door mij aangeschafte LG OLED55C46LA is nu op hun website veranderd naar 1899€. Dat gebeurt kennelijk nog wel.
Nog steeds is 0512513073 "niet in gebruik", en ik heb nog geen emailreply van hen ontvangen.
Dat kan toch niet?

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
roggebrood schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:56:
De zaak is nog steeds niet failliet. [...]
in een andere situatie (Ti84Shop) heeft 1 advocaat namens een grote groep verzamelde schuldeisers toch nog heel wat terugvorderingen weten te realiseren. Hoe dat verder is afgelopen qua faillissement weet ik niet.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06 16:52
roggebrood schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:55:
Dat maakt het helemaal vreemd dan, dat je ex-collega's bij de groothandel ook in het duister tasten over wat er precies aan de hand is, en geen contact kunnen leggen met Hofma.
Maar dat hun telefoonnummer nu niet meer in gebruik is helpt natuurlijk ook niet met 't contacteren.
Ik wacht inmiddels 4 maanden op mijn LG OLED55C46LA, en heb na het betalen van mijn bestelling niets meer van ze gehoord, en op geen enkele communicatie hebben ze geantwoord.
Na maanden bellen van mijn kant, nu zelfs "dit nummer is niet in gebruik".
Het staat derhalve nog wel gewoon op hun website.
Heb je inmiddels wel het een en ander in werking gesteld om je geld terug te krijgen? (Rechtsbijstand, advocaat, aangetekende brief o.i.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-06 10:36
roggebrood schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:37:
en ik heb nog geen emailreply van hen ontvangen.
Dat kan toch niet?
Je kan natuurlijk wel blijven wachten maar je zult toch wel wat meer actie moeten ondernemen......

En het is niet dat de signalen over deze winkel er niet waren, een beetje gewaarschuwd was je wel toen je vooraf betaalde. De kans dat ze ooit weer opengaan of gaan antwoorden lijkt me erg klein.

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGP op 23-01-2025 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasul
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-04 19:47
Heeft iemand nog nieuws over Hofma, geld terug gekregen of product… hoe: via rechtsbijstand?

Ik heb zelf een klacht ingediend bij de politie maar er gebeurt eigenlijk niet veel precies.. Misschien dat ze het binnenkort oppakken 😁.

Heeft iemand anders succes gehad via de politie?
Andere manieren zijn ook welkom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
rasul schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:05:
Ik heb zelf een klacht ingediend bij de politie maar er gebeurt eigenlijk niet veel precies..
Natuurlijk doen die niets... je hebt gewoon een civiele vordering op een zaak die waarschijnlijk niet meer bestaat. De website is nu ook al uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:32

Sebastiaan

....

Klinkt als een hopeloze zaak, waarschijnlijk kan je beter kijken naar de opties om naar de rechter te stappen met je vordering of het faillissement aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:37
Sebastiaan schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 23:20:
Klinkt als een hopeloze zaak, waarschijnlijk kan je beter kijken naar de opties om naar de rechter te stappen met je vordering of het faillissement aanvragen.
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, lijkt me ook leerzaam als diegene(n) dan hier in het topic bijhoudt hoe het verder verloopt!

Misschien dat @fopjurist of @Real wil helpen om dat in gang te zetten.

Volgens mij moet je wel altijd met meerdere schuldeisers zijn, dus wellicht dat @Titan223 en @rasul samen een faillissementsaanvraag kunnen indienen?

Ik las voorheen een blog op nu.nl van de eigenaar van verkoopjevordering.nl, waarbij dat ook één van de tactieken was wanneer een bedrijf beweerde niet te kunnen betalen. Waren er een paar die ineens heel snel toch bleken te kunnen betalen :+
En anders is het in ieder geval goed om duidelijkheid te creëren, en te voorkomen dat er nog langer op deze manier zaken gedaan wordt (de site is momenteel "temporarily unavailable", maar je weet nooit of ze die weer makkelijk online kunnen zetten).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood

roggebrood

(man vd koningin)

Ze zullen toch wel een keer hun werkzaamheden gaan hervatten.
Vooralsnog: "Ziekte en reorganisatie.", dus dat kan nooit lang meer duren.
Beterschap aan de betrokkenen gewenst in ieder geval,
Hofma Beeld & Geluid is in principe altijd een audio/TV-winkel van grote klasse geweest.

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

roggebrood schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:16:
Hofma Beeld & Geluid is in principe altijd een audio/TV-winkel van grote klasse geweest.
Heb je insider-informatie over dat ze binnenkort hun werkzaamheden gaan hervatten? Het begint namelijk steeds meer op een einde te lijken nu ook de website een 503 error geeft in plaats van de eerdere pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
roggebrood schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:16:
Totale onzin natuurlijk, dat stond er ooit... er staat nu niets meer :-).

En dat laatste is al jaren niet meer het geval, lees de reviews eens zou ik zeggen. Het was ook niet dat je niet gewaarschuwd was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 10:21

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Wel apart hoe de kop insinueert dat het doek valt door slechte reviews. Alsof die de oorzaak zijn. Terwijl het natuurlijk een complete stilte en ruis vanuit de kant van Hofman was nadat je wat had besteld en vele mensen zo ook hun geld zijn kwijtgeraakt. Toevallig een Fries met abbonement op de Leeuwarder Courant die het artikel kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Ford_Prefect schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:56:
Wel apart hoe de kop insinueert dat het doek valt door slechte reviews. Alsof die de oorzaak zijn. Terwijl het natuurlijk een complete stilte en ruis vanuit de kant van Hofman was nadat je wat had besteld en vele mensen zo ook hun geld zijn kwijtgeraakt. Toevallig een Fries met abbonement op de Leeuwarder Courant die het artikel kan delen?
Hoeft natuurlijk niet perse een Fries te zijn. Mag ook een niet Fries zijn met een abbonement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ford_Prefect schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Hoeft natuurlijk niet perse een Fries te zijn. Mag ook een niet Fries zijn met een abbonement :)
Volledige artikelen die achter een betaalmuur staan delen, is niet de bedoeling op Tweakers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:29

SuBBaSS

-has Ryzen

Klein stukje eruit gepakt:
De winkel aan De Lange West in Drachten was al maanden dicht en ook de webshop is uit de lucht. Nu is dan eindelijk het faillissement uitgesproken over Hofma Beeld en Geluid.
Lange tijd genoot de winkel een uitstekende reputatie. Hofma verkocht merken als Bang & Olufsen, Denon, Bose en natuurlijk Philips en afficheerde zich als ‘de Hifi en TV-winkel van Friesland’. De medewerkers werden geprezen om hun vakkennis en klantvriendelijkheid.
Dat positieve beeld begon twee jaar geleden te kantelen. Op internet verschenen steeds meer klachten. Technologiewebsite Tweakers opende zelfs een speciale forumpagina, waarop mensen hun negatieve ervaringen met Hofma konden delen.
JULLIE hebben het gedaan! :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Yorinn schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:59:
[...]

[mbr]Volledige artikelen die achter een betaalmuur staan delen, is niet de bedoeling op Tweakers.[/]
Oh, sorry....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford_Prefect
SuBBaSS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:02:

[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
SuBBaSS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:02:

[...]

Ok, we mogen niets delen. Maar is dit echt de insteek van het artikel? Goede winkel kapot gemaakt door internet? Want zo was het natuurlijk niet. Had zelf ook een bestelling daar gedaan en gelukkig nog mijn geld terug.kunnen krijgen. Maar het totale gebrek aan communicatie terwijl je wel geld incasseert van klanten kon natuurlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:29

SuBBaSS

-has Ryzen

Ford_Prefect schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 17:17:
[...]

Ok, we mogen niets delen. Maar is dit echt de insteek van het artikel? Goede winkel kapot gemaakt door internet? Want zo was het natuurlijk niet. Had zelf ook een bestelling daar gedaan en gelukkig nog mijn geld terug.kunnen krijgen. Maar het totale gebrek aan communicatie terwijl je wel geld incasseert van klanten kon natuurlijk echt niet.
Dat wordt in het begin benadrukt ja.
Even verderop wordt wel melding gemaakt van "bizar lage prijzen" en dan vervolgens niet (altijd) leveren.
Laatste jaarrekening was van 2023 en daar stond volgens de curator 7 ton aan voorraad op.
"Maar dat is alweer zolang geleden, dat zegt niet zoveel".
Daarnaast wordt de 'ziekte' ook vermeld.

Vorig jaar (dus) geen jaarrekening.
Curator geeft aan nog niet met de bestuurder te hebben gesproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford_Prefect
Thanks.
Wel jammer. Tot vorig jaar heb ik hier toch wel regelmatig wat besteld zonder gedoe en gekkigheid. Je vraagt je dan toch af wat er mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan223
Te bizar voor woorden hoe ik mijn geld heb proberen terug te krijgen via de GeldTerugService van de ING.

Belde meerdere keren om te vragen of het was gelukt (wat wel zo was). Ze geven je geen bevestiging niks, maar telefonisch konden ze wel mn claim zien. Krijg ik paar weken later een mail, maar beweren ze dat ik nooit de claim heb gemaakt. Maar is langer dan 120 dagen geleden sinds de transactie dat zij beweren dat ik geen claim heb ingediend. Dus neemt mastercard het niet meer in behandeling. Heb daarop gereageerd maar nog niks teruggehoord. Bij ING Credit Card verzekeringen is het sowieso een ramp.

Hoe nu verder?
Ben nu 1000 euro lichter....

Ik wil mijn geld t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:58
Het enige wat je kan doen, is je melden bij de curator. Tijdens het afwikkelen van het faillissement krijg je dan mogelijk geld terug. Als het geld op is, krijg je een deel of zelfs niks terug.

[ Voor 89% gewijzigd door Playa del C. op 15-05-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen we met z'n allen nog eens naar de topicwaarschuwing kijken voor we iets posten? Dit zou een hoop ruis schelen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 22:02
Er is iets wat ik niet begrijp.
Ik heb net de veiling lijst bekeken en er worden 2 tv aangeboden.
Dit terwijl de winkel vol hing met tv,s.
Zo zijn er veel meer zaken die niet op de veiling site terug zijn te vinden.
Worden zaken eerst aangeboden aan opkopers en wat er overblijft wordt dan geveild.
Of werkt dit anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:58
remo1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:24:
Er is iets wat ik niet begrijp.
Ik heb net de veiling lijst bekeken en er worden 2 tv aangeboden.
Dit terwijl de winkel vol hing met tv,s.
Zo zijn er veel meer zaken die niet op de veiling site terug zijn te vinden.
Worden zaken eerst aangeboden aan opkopers en wat er overblijft wordt dan geveild.
Of werkt dit anders.
Op ProVeiling staat inderdaad wat er over is voor de veiling.

Het is zoals je zelf zegt: de curator bepaalt hoe de inboedel wordt verkocht. Het kan zijn dat er een opkoper is gevonden voor een groot deel van de voorraad. En dat dus de rest nu naar de veiling gaat.

Wat mij ook verstandig lijkt in dit geval. Je kunt beter 100 televisies voor een matige prijs als geheel aan een opkoper verkopen, dan hopen dat men via een veiling elke losse televisie voor een betere prijs weet te slijten. Elke televisie die je via de veiling niet of niet goed weet te verkopen, drukt de opbrengst.

Wat er nu geveild wordt is grotendeels de inboedel. Waaronder bijvoorbeeld kantoorstoelen en het kassasysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 22:02
Duidelijk.
Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennartvdg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 13:50
Wat een pijnlijke zaak dit... Ik heb eind augustus (toen Hofma nog wel als optie via Pricewatch werd genoemd) een LG G3 65" gekocht van €1800. Uiteraard wel betaald, uiteraard nooit ontvangen. :'(
Getracht contact te krijgen met de winkel, heeeeeel vaak gebeld en gemaild, een enkele keer wel reactie op mijn mail ontvangen maar uiteindelijk nooit geld teruggehad.
Was het eigenlijk alweer een beetje vergeten, totdat ik dit topic tegenkwam.
En als ik het zo lees, dan is er ook niets meer aan te doen.

Aangifte bij de politie gedaan, melding bij ACM gedaan, deurwaarder ingeschakeld. Allemaal zonder resultaat. Echt !#&%@ dit... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Lennartvdg schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:50:
Aangifte bij de politie gedaan, melding bij ACM gedaan, deurwaarder ingeschakeld. Allemaal zonder resultaat. Echt !#&%@ dit... |:(
Het zijn natuurlijk bij een faillissement ook allemaal zinloze acties...... de les blijft toch gewoon om bij online bestellen alleen (vooraf) te betalen met een creditcard.

Doe je dat niet dan weet je dat je een keer de klos gaat zijn. Helaas werkt het zo :-(.
Pagina: 1

Let op:
Lees dit eerst! - alles over faillissement.
Zo hoeven we niet alles meermaals te herhalen in het topic.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Vragen stellen waar je makkelijk een antwoord met een zoekmachine op kan vinden.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Offtopic discussies over alles wat NIET met dit faillissement te maken heeft.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Feedback op moderaties/andere zaken in dit topic mag, zoals gewoonlijk, in Shopping Forum - Feedbacktopic.