Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een paar vragen over het opladen van een Samsung-smartphone met een 25 watt USB-C aansluiting:

- Welk soort USB-aansluiting heeft een moederbord nodig om een smartphone met 25 watt op te laden?
- Wie heeft dit werkend gekregen en gebruikt dit regelmatig (eigen ervaringen)?
- Is opladen via een computer 'slechter' dan het gebruiken van de originele oplader voor de smartphone en/of computer? Wat is jullie mening hierover?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik denk dat je moet zoeken naar moederborden die PD (power delivery) ondersteunen. Klaarblijkelijk, en enigszins tot mijn verbazing, bestaan die wel, maar dan zit je niet naar de goedkoopste plankjes te kijken:

https://www.reddit.com/r/...otherboard_supports_fast/

Als een mobo het ondersteunt zal dit niet beter of slechter zijn dan met een andere PD-lader.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 20-09-2024 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

The Wizard

Moderator Mobile
De meeste USB poorten op de computer (USB A) geven alleen 5V met max 0,5A af. Zijn een paar uitzonderingen, maar die info kan je gewoon vinden op de website van de leverancier.

Er zijn met USB C poorten, maar of die PD ondersteunen is maar de vraag, maar veel zullen het niet zijn.

Is echt niet slechter of beter dan via een oplader. Een PC voeding en moederbord hebben ook filters inzitten voor een stabiele USB voeding. Alles is beter dan een goedkope Ali oplader.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:07
De vraag is dus, hoe graag wil je dit en wat mag het kosten.

Maar het waarom is ook wel een vraag waard. In PD mode kun je alsnog geen data erover sturen, dus wat levert het op? Je kunt ook een willekeurige PD-lader aanschaffen en dat kabeltje ernaast leggen.

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de informatie reacties allen :)
Ik denk dat ik dat plan maar laat varen en gewoon de normale oplader gebruik :P