Toon posts:

UT-ping alleen normaal met tegenstander in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Help me aub!
Ik heb vanaf zondag ineens een pingrate in UT die normaal begint (ping 65) maar dan binnen 15 seconden naar onspeelbaar schiet (2000). Dat gaat gepaart met een hoop lag (dat rode vakje in beeld). Ongeacht welke server.

Ik heb ADSL-basic via XS4ALL en had al maanden een goeie ping van 65.

Als ik een andere speler in beeld zie, springt de ping weer aardig omlaag, en is het heel even speelbaar. Ik snap er niets van.

Met Quake3 en Tribes2 is de pingrate prima. Ook de helpdesk kan mij goed pingen via windows, behalve als het grote pakketjes zijn. Maar men zegt dat dit vrij normaal is.

Wat nog opmerkelijk is: Ik heb dit probleem sinds de dag dat ik mijn bios geupdate heb (een beta-bios versie 1008 van Asus) om vervolgens een PIII 1ghz, Slot 1, 100 Mhz FSB op mijn Asus P3B-F rev 1.03 te kunnen plaatsten. Ik persoonlijk denk dat dit toeval is. Voor de rest werkt alles dan ook goed.

HELLUP!! Ik speel dagelijks UT, en zit ook bij een clan die op mij rekend (Angels of Death), dus ik hoop dat ik snel een oplossing vind. Alvast bedankt.

Verwijderd

Heb je al geprobeert om UT er opnieuw op te gooien?
Ik heb ook wel eens gehad dat UT niet eens meer wou opstarten. Aldoor als je die intro kreeg, ging ie automatisch weer naar windows terug en gaf zo'n looperror aan.
Toen ff UT eraf gemieterd, erop gegooid, en toen gingie weer goed.

ff offtopic, welke ladders speel je?
Ik zit ook nl. in 2 clans: {=DD=} en ][MST][

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb UT al compleet opnieuw geinstalleerd, maar het helpt niet.

Ik speel met AoD in de clanbase TDM ladder

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand ideeen? Misschien ook andere sites waar ik misschien hulp kan vinden. It`s hell.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verder gaan zoeken op andere fora (is dat meervoud van forum? :))
En kwam dit tegen:
http://ina-community.com/forums/showthread.php?s=&threadid=130896
GEEN oplossing nog, maar misschien begrijp je nu beter mijn probleem. Wie kan mij helpen?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

offtopic:
In het latijn zijn 2 forums idd 2 fora.
Op woensdag 12 september 2001 20:52 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Ik ben verder gaan zoeken op andere fora (is dat meervoud van forum? :))
En kwam dit tegen:
http://ina-community.com/forums/showthread.php?s=&threadid=130896
GEEN oplossing nog, maar misschien begrijp je nu beter mijn probleem. Wie kan mij helpen?

• ravenger
  • Laatst online: 07-11 19:28
UT met ADSL kan je tot en met netspeed 4500 ongeveer spelen. Dit komt omdat ADSL van KPN een upstream heeft van 6 kb/s en omdat de verbinding half duplex is.

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 22:35 schreef RaVeNgEr het volgende:
UT met ADSL kan je tot en met netspeed 4500 ongeveer spelen. Dit komt omdat ADSL van KPN een upstream heeft van 6 kb/s en omdat de verbinding half duplex is.
Wat is eigenlijk de standaard netspeed? 3000 toch?

Ik kan het niet controleren, omdat ik voorlopig geen ut kan spelen, wegens netwerk probs. Als ik hem opstart raak ik automatisch het internet kwijt :/

Verwijderd

Topicstarter
standaards UT v436:

Modem (28.8K - 56K)| 2600
Cable & xDSL: | 10.000
LAN: | 20.000

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 22:35 schreef RaVeNgEr het volgende:
Dat kan dus niet, want je kan max 20.000 hebben :P
Of, dat geeft net stat tenminste aan (F6).

Verwijderd

Probeer is bij de eigenschappen van je externe toegangs adapter, de optie bij ip pakket op groot te zetten die staat standaard op aut.

• ravenger
Op woensdag 12 september 2001 23:57 schreef AoD_Lunatic het volgende:

[..]

Dat kan dus niet, want je kan max 20.000 hebben :P
Of, dat geeft net stat tenminste aan (F6).
vooral goed lezen, daar leer je heel veel van
Voor alle duidelijkheid, ADSL KAN niet werken bij netspeed 20000, omdat simpelweg ADSL niet goed genoeg ervoor is. Dat het ingesteld staat is een 2e, en dat is dus jouw fout. ADSL werkt bij een netspeed voor 4500 en dan pas heb je een normale ping. Als je em op 4700 zet gaat je ping naar 1000 ofzo, want je ADSL kan al die informatie niet aan, omdat je upload niet zo groot is.
Typ bijv netspeed 4500 in je console, of verander het in UnrealTournament.ini:

[Engine.Player]
ConfiguredInternetSpeed=4500 <---
ConfiguredLanSpeed=20000

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 17:07 schreef RaVeNgEr het volgende:

[..]

vooral goed lezen, daar leer je heel veel van
Voor alle duidelijkheid, ADSL KAN niet werken bij netspeed 20000, omdat simpelweg ADSL niet goed genoeg ervoor is. Dat het ingesteld staat is een 2e, en dat is dus jouw fout. ADSL werkt bij een netspeed voor 4500 en dan pas heb je een normale ping. Als je em op 4700 zet gaat je ping naar 1000 ofzo, want je ADSL kan al die informatie niet aan, omdat je upload niet zo groot is.

[Engine.Player]
ConfiguredLanSpeed=20000
Ja, sorry, ik las een nulletje te veel. Want dat komt ook omdat ADSL wel degelijk meer kan. Ik draaide altijd al op 10.000 of meer, en beviel prima! Ping 65 zo`n beetje. Ik heb ook wel eens gespeeld met 20.000 en ging ook vrij goed. Ik weet niet precies hoe jij dat nou zo kan uitrekenen, maar het klopt niet volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 09:29 schreef LIKKIELIK het volgende:
Probeer is bij de eigenschappen van je externe toegangs adapter, de optie bij ip pakket op groot te zetten die staat standaard op aut.
Ik heb het geprobeerd, maar het heeft niet geholpen, jammer. Toch bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu maar mijn HD formatteren, als nog iemand een mogelijke oplossing heeft hoor ik hem graag!!!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als zoals eerder vermeld ADSL half duplex is vraag ik me af hoe je uberhaubt ooit hebt kunnen spelen..enige wat ik kan bedenken is dat je een ander progamma aan hebt staan dat informatie van jou uit het internet opstuurt (upload)

meow

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 13:13
Soms krijg je dat als je de verkeerde crack gebruikt! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 15:21 schreef Maiar het volgende:
Als zoals eerder vermeld ADSL half duplex is vraag ik me af hoe je uberhaubt ooit hebt kunnen spelen..enige wat ik kan bedenken is dat je een ander progamma aan hebt staan dat informatie van jou uit het internet opstuurt (upload)

meow
Nee, jammer, maar het is niet zo... niet zo simpel :(
Enne... adsl-gebruikers kunnen heel goed gamen naar mijn weten. Maar toch erg bedankt voor het proberen!

SilverZeven: Jij weet als UT-rocker ook wel dat patch436 geen CD meer vereist... toch? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn complete HD geformateerd en ALLES er opnieuw opgezet, maar het heeft niets geholpen :(.

Ik zoek dus nogsteeds voor een oplossing. Een clanmember van me zei het volgende:

De laatste keer dat we een war hadden hadden we bijna non-stop lag. Was gewoon niet te doen... je kon af en toe heel ff spelen, en dan weer lag. Dat had iedereen. Ik hoorde van mijn clanmember dat NGI (de server waar we op speelden) was verplaatst ofzo. Maargoed, mijn clanmember had toen hetzelfde probleem als ik nu! Hij heeft toen @home gebeld, en die hebben iets gereset, en de problemen zijn nu weg! Weet iemand van jullie wat dat zou kunnen zijn?

En dan nog iets opvallends, ik heb dus geen probs met Q3 en Tribes2. Diezelfde clanmember zei dat UT anders werkt dan Quake enzo. Ik snapte er nix van, maar het had iets met incoming en outgoing te maken ofzo. Weet iemand van jullie hoezo UT anders werkt? Ik weet wel dat UT het modem anders aanspreekt ofzo.

Ik heb iets geprobeerd nu, naar aanleiding ik een lagere ping krijg als ik iemand anders in beeld heb, namelijk een download aanzetten tijdens spelen. Het helpt een beetje! Maar dat moet niet kunnen natuurlijk. Ook heb ik toen getest met lagere netspeeds. Het helpt wel als ik een lagere netspeed neem.... maar dan moet ik wel aktie blijven zien... anders blijft het 2500 ofzo.

Ik denk misschien aan een upload probleem ofzo.

Nog iets, wat een van jullie misschien weet. KAN EEN IP-ADRES IETS BLOCKEN OF INVLOED HEBBEN OP JE PING OF CONNECTIE? Kan het bijvoorbeeld zijn dat ik sinds die eerder beschreven war (die met veeeeeeel lag bijna non-stop)een bepaald iets geblockt is?

Alvast bedankt voor de idioten die deze lap tekst hebben gelezen, en ik w8 af op info.

Verwijderd

Topicstarter
nowan? :'(

Verwijderd

je kan kijke of je internet connection wel goed ingesteld staat (in Unreal)

• ravenger
lol, als ik het zo lees zoud ik dan @home maar bellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de XS4ALL helpdesk al gebeld... "kunnen" met niet helpen. :'( Maar lees ns die lap tekst als je tijd hebt.. misschien weet je daar een antwoord op. Dan help ik mezelf wel >:)

Verwijderd

@home die stuurt een package naar je modem die je modem vervolgens reset, dan heb je weer een schone modem en kun je weer gaan met die banaan

dacht ik :D

kheb het zelf al 200000 keer laten doen, kzou het nu toch eigenlijk wel moeten weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jullie hebben het vaak over @home, maar ik heb helemaal geen @home!! Ik zit bij XS4ALL en heb ADSL, geen kabel.

Maar toch bedankt voor de info

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 06:55

Scraper

ErikJ

Je zegt ook dat je je bios een upgrade hebt gegeven op dezelfde dag als dit voorkomt. Flash eens de vorige bios terug en probeer dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik er uiteindelijk niet meer uit kom (is nog steeds niet) dan doe ik dat ook wel.

Tis alleen zo dat mijn nieuwe PIII 1Ghz alleen met deze laatste beta bios werkt. Die laatste offiele support maar tot 850 Mhz.

Maar kan zo`n probleem als dit te maken hebben met een BIOS? Lijkt me niet... maar wie ben ik

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben een stap verder...

Ik heb mijn ouwe PIII450 er terug in gedaan, en nu is mijn ping normaal. Het lag dus aan mijn PIII 1Ghz (ook slot1 en 100Mhz FSB).

Nu weet ik niet of UT mijn PIII 1Ghz ondersteunt of dat mijn CPU/Mobo een foute combinatie is. Ik ga natuurlijk voor het laatste, dus ik ga mijn pa maar ns lief aankijken voor een nieuw moederbord.

Voorlopig kan ik iig spelen
Tis dan alleen wel met 2 keer minder rekenkracht (en 60% mindere framerate) maarja...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer nieuws:

Het ligt dus aan mijn CPU in combinatie met UT. Als ik mijn 1Ghz er op zet schiet de ping omhoog. MAAAR als ik het opengldrv.dll verwijder, en UT start, dan is het goed! ping normaal. MAar dan is het beeld dus fucked up, want dan word er geen opengl meer gebruikt, maar staat er bij renderer VideoDriverClassName vermeld. Ik zou niet weten wat voor iets dat is, maar daar is de ping wel goed mee.

Hetzelfde geld voor Direct3D.

Als ik na het deleten van zo`n dll en UT heb gestart er dan weer een dll in terug zet, is het probleem er weer.

Kortom, zoals ik het nu zie, als ik opengl of direct3d gebruik is de ping verneukt. WIE WEET MEER???

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34
Nou, UT 'ondersteunt' in ieder geval wel je PIII 1Gig. (als ik dat zo mag zeggen). Ik heb namelijk dezelfde processor. Als je je OpenGL-driver/Direct3D driver verwijderd, dan wordt er gebruik gemaakt van de software-renderer van de Unreal Engine. Het lijkt mij sterk dat het aan je processor ligt.

Is er alleen maar een beta-BIOS die je PIII ondersteunt? :? En dat nog wel voor een ASUS moederbord? :?
Kijk naar de volgende dingen:

-Je BIOS :?
-AGP drivers
-Videokaart drivers

Maar ik zou het zo ook niet weten, omdat ik je systeem niet zie draaien en wat erin zit.

"The fastest code, is the code that is never called."

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:24 schreef Primal het volgende:
Nou, UT 'ondersteunt' in ieder geval wel je PIII 1Gig. (als ik dat zo mag zeggen). Ik heb namelijk dezelfde processor. Als je je OpenGL-driver/Direct3D driver verwijderd, dan wordt er gebruik gemaakt van de software-renderer van de Unreal Engine. Het lijkt mij sterk dat het aan je processor ligt.

Is er alleen maar een beta-BIOS die je PIII ondersteunt? :? En dat nog wel voor een ASUS moederbord? :?
Kijk naar de volgende dingen:

-Je BIOS :?
-AGP drivers
-Videokaart drivers

Maar ik zou het zo ook niet weten, omdat ik je systeem niet zie draaien en wat erin zit.
BIOS: De laatste versie die ik kan vinden, en ook de enigste die een PIII 1Ghz ondersteunt (heb een Asus P3B-F he). Dat is de 1008 beta 2

Als trouwens IEMAND (?) een nieuwere/betere weet, hoor ik het graag

AGP drivers: Hee! Da ken ik helemaal niet! Waar zorgt dat voor, en vooral WAAR KAN IK DIE VINDEN???

Videokaart Drivers: Ik heb nu de laatste Det4 drivers, dus dat zit wel goed (12.85)

Plz reageer op dat AGP Drivers gebeuren, dat ken ik helemaal niet

• Primal
Nou aangezien je een ASUS moederbord hebt, zul je wel geen VIA chipset erop hebben. Jij hebt dan een Intel chipset (niet te verwarren met je processor!) erop. In dat geval hoef je geen AGP drivers appart te installeren. Die worden tijdens je Windows installatie er al opgezet.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het een hele vreemde situatie is. En nogmaals ik zie het systeem niet draaien. Normaal heb ik problemen met mijn computer vrij snel opgelost, maar dan zit ik er zelf bij. :)

Is dit met andere spellen ook zo? Bijv. de multiplayer demo van Return To Castle Wolfenstein, Quake 3 etc.

Verwijderd

VIA Drivers al geinstalleerd?
En zo nee doe dat dan ff waar ze staan weet ik niet, dat scheelt echt heel veel met unrealtournament heb ik gemerkt

signings,
a_real_fake_nikker_nick

• Primal
Heb effe op de ASUS site voor je gekeken :)
Ik neem aan dat je daar zelf ook al had gekeken? (Zo niet: www.asus.com)

Je moederbord heeft geen VIA chipset, dus dat van die AGP-drivers (alsmede het hierboven geposte bericht over VIA-drivers) kun je vergeten. Je AGP-drivers worden geinstalleerd tijdens de Windows installatie.

Vraag 1: Waarom heb je een beta-BIOS? (Bij zaken als hardware wil ik nooit beta-software hebben)
Vraag 2: Waar heb je die BIOS-versie vandaan? (Op de ASUS site staat het niet)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Op woensdag 10 oktober 2001 00:20 schreef AoD_Lunatic het volgende:

[..]

BIOS: De laatste versie die ik kan vinden, en ook de enigste die een PIII 1Ghz ondersteunt (heb een Asus P3B-F he). Dat is de 1008 beta 2

Als trouwens IEMAND (?) een nieuwere/betere weet, hoor ik het graag

AGP drivers: Hee! Da ken ik helemaal niet! Waar zorgt dat voor, en vooral WAAR KAN IK DIE VINDEN???

Videokaart Drivers: Ik heb nu de laatste Det4 drivers, dus dat zit wel goed (12.85)

Plz reageer op dat AGP Drivers gebeuren, dat ken ik helemaal niet
P3 1Ghz moet toch werken zonder die nieuwe BIOS??
Hij hoeft alleen de multiplier over te nemen en het moet draaien.

Enne, 12.85 is denk ik een typo van je, anders dan zit je een beetje fout, de 12 series zijn onderdeel vd det 3 drivers, de nieuwste (21.81) zijn onderdeel van de det 4 serie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beta bios van de duitse Asus-mannen:
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm
En die moet ik hebben volgens die site, wil ik 1Ghz ondersteuning hebben. Want de laatste op de Asus site:
http://www.asus.com.tw/Products/Motherboard/bios_slot1.html#p3b-f
is versie 1006, en die bied ondersteuning tot 850 Mhz
bx3f1006.zip
P3B-F BIOS Ver. 1006. 06/30/2000
Fix Windows 2000 cannot be installed if all PnP devices in Super I/O are disabled.
Support 566MHz and 850MHz CPU with clock ratio equal or greater than 8.5x.
Revise Coppermine Vcore limit for 128K cache Coppermine.
Fix Hardware Monitor false alarm of CPU vcore when using old celeron CPU.
Over die chipset: ja, ik heb een intel

En over die drivers: Ik heb de 21.85 (ja, typfout :)) dus de Det4 (roeleren trouwens)

Verwijderd

Topicstarter
OK, het is opgelost :)

Eerst het oude verhaal: Ik had met een PIII450 een goeie pingrate, maar met een PIII 1Ghz niet.

UT koppelt de netspeed aan het aantal FPS (frames per seconde). Hoe hoger de netspeed, hoe hoger de fps. Eerst (met de PIII450) had ik dus een lage fps. En ik had dan wel netspeed 10.000 ingesteld staan, maar omdat die fps zo laag was, veranderde UT de netspeed (lager). Nu heb ik een hoge fps, en kan UT wel toestaan dat je met netspeed 10.000 speelt.

Maar dat kan ik niet! Want vuistregel is ook: Hoe hoger de netspeed, hoe hoger de upload.. En aangezien basic adsl een upload heeft van rond de 6 kb/s, ben ik gedwongen om op max netspeed 4300 te spelen. (En dan zie je dus ook dat de fps daalt naar 60 fps)

Beetje vreemd verhaal, maar het komt er op neer dat je je netspeed handmatig goed moet instellen, en daarbij rekening houd met je upload.

Nu het mijne goed staat, heb ik een nog betere ping .

P.S.Dit verklaard ook waarom ik eerst met tegenstander in beeld WEL een goeie ping had, omdat de fps dan lager ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net fast adsl aangevraagd met de 4 maal hogere upload :D

• Primal
Kijk aan. Toch nog opgelost. :)

Verwijderd

met andere woorden, als je meteen naar RaVeNgEr had geluisterd had je het probleem al opgelost :)
Op donderdag 13 september 2001 17:07 schreef RaVeNgEr het volgende:

ADSL werkt bij een netspeed voor 4500 en dan pas heb je een normale ping. Als je em op 4700 zet gaat je ping naar 1000 ofzo, want je ADSL kan al die informatie niet aan, omdat je upload niet zo groot is.

[Engine.Player]
ConfiguredLanSpeed=20000

Verwijderd

Kep hetzelfde probleem , sindsdien speel ik geen UT meer , terwijl het een kickass game is zonde om te laten ligen naast je comp.(er ligt nu al een flink stoflaagje op :p)

ik heb btw kabel , geen adsl :(
Pagina: 1