Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een Makita DLM330 grasmaaier met mulch functie. Maaien doet het ding goed, mulchen ook maar ... hij verspreid het maaisel niet maar werpt het op één lijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, mulchen is fijnmalen en verspreiden. Wat doe ik mis of is er iets fout met deze grasmaaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:36
uit de handleiding :
Het mulch-inzetstuk maakt het mogelijk om het maaisel naar de grond terug te voeren zonder het maaisel op te vangen in de grasmand. Wanneer u het apparaat met het mulch-inzetstuk gebruikt, moet u de grasmand verwijderen.

KENNISGEVING: Wanneer u de machine met het mulch-inzetstuk gebruikt, verzekert u zich ervan dat de totale lengte van het gras na het maaien 30 mm of meer is, en de maailengte 15 mm of minder is.

Doe je dit ook zoals beschreven?

Anders later met een bladhark de mulch verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Bedankt voor snel antwoord. heb jaren ettelijke percelen gras gemaaid, weet er dus wel iets van.
Het gras met de hark verspreiden ... Aankoop van een machientje met mulch functie gekocht om dit nu juist niet te moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
Is de binnenkant van de maaimachine wel goed schoon? Met mulchen is het belangirjk dat de binnenkant helemaal schoon is, anders verstoord de "grasstroom" namelijk.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Het was reeds een probleem toen ik het voor de eerste keer gebruikte, machine dus nieuw uit de verpakking. Verder word de machine na elke maai beurt grondig gereinigd.