Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelSchoen
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-07 18:48
Ha allen,

Een paar maanden geleden heb ik een appartement gekocht en daarin vloerverwarming laten installeren. Nog een heel gedoe om het gedaan te krijgen ivm een serie aan dingen die fout ging; afijn, inmiddels liggen alle buizen er en lekt niks meer.

Ik heb geprobeerd de vloerverwarming via de methode uit de handleiding te vullen. Die vereiste dat ik beide kogelkranen dichtdraai, alle groepsafsluiter dicht draai (dus blauwe dopje helemaal naar benee?) en hem dan via de tap aan de aanvoer, onder, vul. Het is een VTE composiet open.

Dit heb ik nu gedaan totdat de druk opliep. Ik heb alleen het idee dat het niet helemaal goed gaat: ontluchten na het opendraaien van de groepen werkte totaal niet. Als check gekeken of er wat uit de vulkraan bij de retour komt, maar nee, helemaal niks.

Dit lijkt me een probleem, toch? Als ik hem onder vul, zou die toch de hele verwarming moeten vullen en boven eruit moeten komen?

Ik zit hier best mee omdat het al de zoveelste tegenslag is (classic). Ben nu niet thuis dus kan even geen foto's maken, zal ik later doen, maar benieuwd of iemand nu al kan vertellen dat ik zelf gewoon iets heel doms heb gedaan, want daar hoop ik eig op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-10 17:47
ik heb het idee dat de vulkraan zelf nog dicht zit. dit is een klein kogelkraantje die met de achterkant van de vuldop kan openen. vuldopje plaatsen aan de onderzijde.hiervoor.
de tweede vraag hoe wil jij druk aflezen op temperatuurmeters.
oftewel niet op druk zetten maar vooral vullen en cv installatie/warmte pomp voor het laatste stukje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelSchoen
Er zit een manometer op de aanvoer, dus daar kan ik gewoon de druk zien oplopen. Daarom weet ik ook dat die vulkanen open zijn. Dat is ook hoe ik ze heb leeg laten lopen nadat ze via de cv ketel ipv vvw zelf zijn gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Eerst maar eens wat foto's erbij dat maakt het waarschijnlijk duidelijker.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17:21
Per groep vullen totdat er geen luchtbellen meer uitkomen (de lussen bij mij zijn iets transparant) ik doe dit met de volle druk van de waterleiding.
Na vullen groep dichtdraaien en de volgende groep open zetten, niet forceren het is maar kunststof.
Zó heb ik van voorjaar flink wat lucht uit de lussen gehaald.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:46
vul je wel aan de goede kant?
Want je flowmeters zijn eenrichtingsgevoelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelSchoen
Ha allen,

Dank nog voor de hulp. Was gewoon fundamenteel verkeerd aangesloten, buizen met beide eindes op de aanvoer/retour etc.

Dank!
Pagina: 1